De la Ogilvy la Publicis e doar un pas

Fostul director de creatie al Ogilvy & Mather Romania, Razvan Capanescu, ocupa, incepand cu luna octombrie, o functie similara la Publicis Romania. La o discutie fara marmote, IQads a aflat mai multe despre schimbare, realizari si regrete, despre pozitionarea creativului pe piata publicitatii autohtone si nu numai.

IQads: De ce ai plecat de la Ogilvy?
Razvan Capanescu: Am plecat de la Ogilvy din dorinta de a face mai mult si mai... altfel. Mai mult pentru un departament de creatie dornic sa demonstreze si mai altfel pentru o agentie care doreste sa reziste obisnuitului. Cred ca pot face aceste lucruri doar intr-o companie mai putin conservatoare.

IQads: Unde pleci si pe ce functie?
Razvan Capanescu: Am plecat si... am si ajuns. Creative Director pentru Publicis Romania.

IQads: Cum a venit propunerea si de ce ai acceptat?
Razvan Capanescu: Propunerea a venit intr-un moment in care evaluam etapele viitoare ale carierei mele si, din acest motiv, eram mult mai receptiv la vocea schimbarii.
Am acceptat pentru ca mi s-a parut extraordinar schimbul de incredere pe care l-am avut cu managementul Publicis.

IQads: De ce ai preferat Publicis in fata Ogilvy? Sau, altfel spus, ce are Publicis si nu are Ogilvy si ce are Ogilvy si nu are Publicis?
Razvan Capanescu: Am ales Publicis tocmai pentru ca are ce are si Ogilvy - un potential imens, branduri pentru care sa lupti creativ pana la ultimul fum de tigara. Dar, in plus, are si o dorinta mai apriga de a face lucrurile sa se intample; are vointa de a sustine creatia dincolo de speech.

IQads: Ce inseamna pentru tine aceasta schimbare? Dar pentru cariera ta?
Razvan Capanescu: Desi va suna ca mama cliseului, pentru mine chiar este un nou inceput. O pagina noua, cu un departament de creatie in transformare si cu sarcina mea ca aceasta transformare sa fie in mai bine.

IQads: Ce iti propui sa faci la Publicis?
Razvan Capanescu: Ce reusisem si la Ogilvy, sa aratam pietei ca se poate livra peste medie nu doar cu prilej de festival, ci "day to day" work.

IQads: Cata libertate o sa ai in noul loc?
Razvan Capanescu: Una largita, care are toate premisele sa dea roade, fiind sustinuta si nu tolerata de management.

IQads: Pana acum, Publicis nu a prea pontat la nivelul creativ in Romania. Se va schimba acest lucru? Ce alte schimbari se vor produce la Publicis?
Razvan Capanescu: Din punct de vedere creativ, la Publicis lucrurile vor merge din bine in mai bine. Este principalul meu obiectiv si se vor face atatea schimbari cate ne vor fi necesare pentru a se simti diferenta. Acest rol nu este unul nou pentru mine. Am facut-o si stiu sa o fac din nou. Mai ales ca acum exista o vointa puternica in acest sens si... deasupra mea.

IQads: Care e promisiunea ta fata de clientii Publicis?
Razvan Capanescu: Creatia va fi o surpriza placuta, la fiecare prezentare.

IQads: Ce schimbari vei aduce la Publicis la nivel de echipa?
Razvan Capanescu: Am venit in primul rand pentru a valorifica potentialul creativ existent deja. Sa ii inspir sau sa-i ajut sa-si redescopere puterea in idei. Apoi, voi incerca o structura cu doua pozitii cheie pentru mai bunul mers al lucrurilor - "head of copy" si "head of art". Pentru prima pozitie am gasit deja omul potrivit in persoana lui Silviu Nedelschi, unul dintre seniorii remarcabili din Publicis Romania. Pentru "head of art" inca mai caut.

IQads: Cum se pozitioneaza Razvan Capanescu pe "piata" creativilor autohtoni?
Razvan Capanescu: Va aduceti aminte "Pulp Fiction"? Eh, personajul interpretat de Harvey Keitel - "Wolf", neamtul rezolvator - cred ca mi se potriveste cel mai bine pentru activitatea din ultimii doi ani. Trebuie sa iesim la lumina cu fata curata si sa dispara urmele de sange? Call me.

IQads: Cum crezi ca va fi vazuta aceasta schimbare?
Razvan Capanescu: Ca pe un pas firesc in evolutia oricarui profesionist in comunicare.

IQads: Care este cea mai mare realizare a ta alaturi de Ogilvy?
Razvan Capanescu: Nu m-as putea decide intre: alcatuirea meticuloasa a unui departament de creatie in care am adunat printre cele mai bune talente din industrie, castigarea pitchului IKEA (pentru care ne-am luptat cu aproape toata piata) si castigarea a doua premii Effie.
Odata ce va iesi in presa si pe TV voi fi foarte mandru de campania pregatita alaturi de fostii mei colegi pentru WWF (Panda Organization).

IQads: Ce regrete ai fata de fostul loc de munca?
Razvan Capanescu: Despartirea de cativa colegi, caractere aparte, care ma faceau sa vreau sa ajung la birou mai devreme.

IQads: Daca ar fi sa recomanzi un om care sa-ti ia locul la Ogilvy, cine ar fi acela? De ce?
Razvan Capanescu: Unul dintre fostii mei colegi copywriteri si un expatriat cu experienta. Primul pentru ca stie bine realitatea de aici, al doilea tocmai pentru ca nu a avut nimic de-a face cu ea.

IQads: Un mesaj pentru celelalte agentii de pe piata?
Razvan Capanescu: Atentie, se mai trezeste un dinozaur!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related