[Cine a furat Crăciunul] Lidia Albu: Vedem branduri mai responsabile care abordeaza topicuri precum “buy less and smarter” sau “recycle and reuse”

[Cine a furat Crăciunul] Lidia Albu: Vedem branduri mai responsabile care abordeaza topicuri precum “buy less and smarter” sau “recycle and reuse”

După un an plin de incertitudine și anxietate, cu toții avem nevoie de puțină magie care să spargă rutina din viețile noastre. Pentru Lidia Albu, agitația Crăciunului are puterea de a face asta. Vede cum colegii trec mai des pe la birou pentru o clementină, un meeting cu echipa restrânsă sau pentru un Secret Santa. Lidia este Senior Content & Community Manager Wunderman Thompson, parte din Ogilvy Group Romania și se bucură să vadă că cele mai multe campanii din acest sezon încurajează o practică de multe ori subestimată: bunătatea.

Dupa ce mi-am facut brad de Craciun, asta a contribuit si mai mult la mood-ul craciunistic. Consider ca este mult mai usor sa gandesti si sa implementezi o campanie de Craciun daca deja esti in mood-ul respectiv. :) Mai greu este cand in perioada Craciunului trebuie sa gandesti strategiile pentru anul 2022 si sa ai in vedere proiecte pentru Valentine’s Day sau pentru vara. Dar se fac si acelea, mai ales cand iti face placere sa combini tacticile ca sa iasa un super an pentru clienti si pentru noi.

Luna decembrie o încântă, își face wishlist-uri și planifică din timp cadourile pentru cei dragi. Asta, desigur, atunci când nu e “dashing trough da mails in a one-teams open call”. Nu există clișeu de Crăciun care să o enerveze, pentru că și ele au o contribuție importantă în senzația de magie pe care o simțim. Cu Lidia am vorbit mai multe despre trendurile din campaniile de Crăciun, consumerismul specific acestei perioade și modul în care această sărbătoare ne ajută să evadăm din haosul cotidian în rândurile de mai jos.

 

Campaniile festive din 2021

Pandemia a adus schimbări din toate punctele de vedere. Si budget wise si timing wise. In plus, trendurile sunt cele care se schimba constant, oamenii si ei, invatand din experienta si facand lucrurile din ce in ce mai bine, de la an la an. Noi suntem in continuu proces de invatare, iar campaniile sunt din ce in ce mai inchegate si cu rezultate vizibile.

Suntem on pe tot felul de Reels Christmassy, involved in discutii creative pentru concepte cu content creators creativi si incercam sa scoatem ce-i mai bun din Craciun. De la campaniile care fac bine si campaniile de user generated content care aduc plus-valoare clasicelor concursuri, pana la campanii integrate cu obiective foarte strategice.

Nu numai in magazine apar decoratiunile si dulciurile de Craciun incepand cu luna noiembrie, ci si in mail-urile si brief-urilor tuturor oamenilor din agentii. Asta in cazul clientilor si echipelor organizate, altfel ajungi pe 20 decembrie sa mai implementezi ceva, mai ales cand vine vorba de campaniile de social media. In cazul carora exista credinta populara ca se fac de pe o ora pe alta.

 

Trendurile din campaniile de Crăciun

In social media, trendurile influenteaza in mare parte totul, de la concept pana la KPIs urmariti. De aceea, un om de social clar stie ce mai e si ce nu mai e in trend oricand l-ai intreba. Userii si creatorii isi indreapta atentia spre video content (lucru care se intampla deja de cativa ani), vedem din ce in ce mai mult storytelling si avem platforme mult mai smart care nu numai ca au features noi, dar inoveaza constant. Si tinem pasul cu aceste schimbari si trenduri ca sa le implementam si integram in strategiile clientilor.

General vorbind, fie in spoturi sau in campanii de social media, we see more kindness. Exista doua tabere: the fun guys si the serious guys, care in context pandemic trateaza diferit campaniile – prin umor sau prin CSR si educatie.

 

Crăciunul în vreme de pandemie

Provocarea ar fi sa gasesti mixul potrivit si tacticile corecte pentru a nu ramane in umbra cu campania ta de Craciun, mai ales in contextul actual care a adus multe schimbari. Nu mai este vorba doar despre niste postari in social media, ci sa vorbesti cu targetul pe limba lui, sa fii acolo ca brand cu content relevant pentru ei, care sa ofere ceva. Suna a cliseu, dar este atat de adevarat.

Personal, provocarea cea mai mare este sa mentin echilibrul intre task-urile zilnice si basic pe care nu le pot ignora si campaniile care ma scot din rutina si imi provoaca gandirea strategica.

 

Inspirație de sărbătoare

Impreuna cu colegii avem parte de multe resurse care sa ne dea acel boost de energie si motivatie de care uneori chiar avem nevoie. Este despre a face parte dintr-o echipa globala inovativa, cu un know-how extraordinar, despre a asimila ideile celor din jur si despre a pune in practica aceste idei in cel mai bun mod posibil, atat creativ vorbind, cat si strategic.

Dupa ce mi-am facut brad de Craciun, asta a contribuit si mai mult la mood-ul craciunistic. Consider ca este mult mai usor sa gandesti si sa implementezi o campanie de Craciun daca deja esti in mood-ul respectiv. :) Mai greu este cand in perioada Craciunului trebuie sa gandesti strategiile pentru anul 2022 si sa ai in vedere proiecte pentru Valentine’s Day sau pentru vara. Dar se fac si acelea, mai ales cand iti face placere sa combini tacticile ca sa iasa un super an pentru clienti si pentru noi.

 

Crăciunul sparge rutina

Chiar se observa nevoia de a iesi din rutina de acasa, de a sta in fata laptopului on your own. Si de aceea colegii mai trec pe la birou. Pentru o clementina, un meeting cu echipa restransa sau pentru un Secret Santa. Pentru ca agitatia acestei perioade te scoate din orice plictiseala, dar se intampla si sa iti creeze si mai multa anxietate privind la viitorul nesigur. We all need magic, iar Craciunul este perfect pentru a ne furniza asta.

 

Cele mai frumoase amintiri din agenție

Pariu ca toata lumea va raspunde la fel la aceasta intrebare. Acum doi ani, inainte sa ne loveasca pandemia. Full la birou, agitatia aia faina care te face sa pretuiesti si mai mult vacanta de Craciun, cadouri de Secret Santa pentru colegi pe care nu ii cunosteai asa bine, petrecerile de Craciun (asa e, nu?) si… totul.

 

Cea mai frumoasa reclamă de Crăciun a tuturor timpurilor

Mai e cineva care nu stie reclamele de la John Lewis? Nu cred.

Dar “Sarbatorile vin, sarbatorile vin”?

 

Clișee din reclamele de Crăciun

Imi place Craciunul si nu cred in cliseele din aceasta perioada. Le ador si ele aduc magia Craciunului.

 

Cea mai crazy idee pe care ai avut-o pentru o campanie de Crăciun

In ultimul timp, TikTok pare o idee putin crazy, dar din 2022 sigur nu va mai fi. Noi am inceput de ceva timp sa tratam TikTok-ul ca pe un canal din mixul mandatory pentru clientii care chiar isi au locul acolo si din 2022 speram ca we’ll rock it.

Si pe TikTok este vorba despre content organic, relevant, trending.

La urma urmei, toate trendurile de Craciun de pe TikTok pot fi adaptate si pentru unele branduri, but that’s crazy, nu? Sau nu?

 

Grinch sau colinde din septembrie

Nici, nici. Craciunul in septembrie ma irita, dar Craciunul in decembrie ma incanta. Imi fac wishlist-uri, ma gandesc la cadouri de Secret Santa din timp, planific tinute pentru Craciun si, in acelasi timp, sunt “dashing trough da mails in a one-teams open call”.

L-as ruga pe Mos Craciun sa imi ofere pentru cateva zile inocenta copilariei. In ultimul timp sunt nostalgica si imi doresc din ce in ce mai mult sa ma pot bucura de lucruri asa cum o faceam cand eram mica.

 

Consumerismul din această perioadă

Este despre planeta si despre sustenabilitate, iar in social media se vorbeste din ce in ce mai mult despre asta. Un target educat este si mai into it, iar noi si clientii ne-am prins. De aceea vedem branduri mai responsabile care abordeaza topicuri precum “buy less and smarter” sau “recycle and reuse”. Asta se traduce in content educational si, desigur, campanii cu insemnatate.

 

Ce îți place cel mai mult la Crăciun

Agitatia, oamenii care cred inca in magie si orice activitati facute impreuna cu alti oameni.

 

La ce visezi in 2022

Sunt o fire pragmatica, iar visele mele sunt destul de realizabile. Insa, imi doresc ce isi doresc toti profesionistii din industrie: etica, transparenta in social media, campanii smart si sa ridicam cu totii stacheta. Sa ne motivam reciproc si sa ajungem sa facem totul din ce in ce mai bine. Ah, si imi doresc responsabilitate din toate punctele de vedere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related