Am putea spune că sărbătorile de iarnă sunt printre cele mai așteptate sărbători din an. Odată cu 1 decembrie începe oficial sezonul cadourilor, a timpului petrecut în familie și a concediilor.
Iar pentru că se presupune că lumea are mai mult timp liber, companiile și marketerii încep cu promoțiile ‘’de sezon’’.
În multitudinea de produse, idei de cadouri și oferte, este important să nu scăpăm din vedere câteva aspecte foarte importante pentru marketing-ul online.
Ca business, trebuie să fii pregătit din punct de vedere logistic cu tot ce trebuie - strategia de vânzări, stocuri, livrare. Ca marketer, este de datoria ta să implementezi o strategie de marketing digital cât mai eficientă, având în vedere competiția din această perioadă.
Dar asta nu este tot...
Atât ca business, cât și ca marketer, trebuie să știi că o campanie Google sau Facebook dedicată Crăciunului nu poate porni pe 24 decembrie.
Planifică în avans!
Așa cum ne place nouă să spunem că ‘’barba nu crește într-o zi’’, nici campaniile de promovare în mediul online nu vor avea rezultate de azi pe mâine.
Pentru a avea timp de implementarea unei campanii speciale de sărbători este nevoie să gândești totul în avans.
Care sunt promoțiile?
Care este perioada de desfășurare a campaniei?
Care sunt canalele de promovare?
Care este bugetul dedicat?
Iar acum să le luăm pe rând…
Ca marketer, trebuie să știi să ‘’ambalezi’’ o promoție mai frumos decât sunt cadourile de sub brad. Ca business, trebuie să știi care e focus-ul companiei în această perioadă, trebuie să pregătești produse sau servicii dedicate perioadei și să știi că ai o concurență mare în spate. Așadar, trebuie să fii inovativ!
Perioada de desfășurare a unei campanii dedicate sărbătorilor pe Google Ads sau Facebook Ads trebuie să fie gândită alături de agenția ta de marketing, sau departamentul de marketing intern. Trebuie luat în calcul totul, de la stadiul de learning al campaniei, până la timpul de procesare și livrare al comenzii. Spoiler alert: până acum trebuia să ai deja campania pornită!
Canalele de promovare a campaniei pot varia de la Facebook, la Google, Instagram, LinkedIn, TikTok s.a.m.d. Acest lucru depinde de tipul de business și desigur, publicul țintă.
Bugetul dedicat unei campanii speciale trebuie gândit separat de restul strategiei de marketing actuală. De ce? Pentru că dacă vrei să împarți bugetul lunar alocat marketing-ului online, există riscul de a reduce performanța campaniilor online de promovare care deja performează. Sfat de la specialiști: suplimentează bugetul pe perioada campaniei speciale de sărbători.
Orice campanie promoțională ‘’extra’’ pe o perioadă limitată ar trebui să fie gândită și calculată separat față de strategia de marketing ongoing pe care o ai.
Acestea fiind spuse, îți urăm sărbători liniștite, campanii dinamice și conversii multe, mai multe decât globurile din brad!