Brandul Fashion Days a reușit mereu să se ridice la așteptările clienților și să le întâmpine nevoile și dorințele cu cele mai bune servicii, cele mai noi colecții și o investiție constantă în gama de produse cu cele mai bune prețuri. Mai mult, brandul și-a consolidat și mai mult în ultimii ani poziția de lider pe piața online de fashion printr-o puternică identitate de brand, mizând pe campanii de imagine cu substanță ce au avut și au în continuare un puternic ecou în mintea consumatorilor.
Prin urmare, anul acesta Fashion Days a fost validat cu statutul de Superbrand în urma unui proces complex de evaluare ce a presupus atât jurizarea de către 30 de profesioniști din industrii reprezentative, cât și o amplă cercetare de piață pe consumatori. Statutul de Superbrand confirmă recunoașterea unui brand pe o piață, îi adaugă prestigiu și reasigură consumatorii sau partenerii de afaceri despre faptul că alegerea lor este corectă, din perspectiva unei reputații impecabile, construită constant și cu creativitate.
În ultimii ani, Fashion Days a știut cum să surprindă în calupul publicitar și să țină privitorii aproape de ecrane până la finalul spoturilor. A reușit să crească și să mențină nivelul atașamentului emoțional în rândul consumatorilor și să devină astfel un brand cool, o destinație completă de shopping ce oferă nu doar o gamă variată de produse, ci și inspirație și încredere pentru fiecare zi.
#bungust și #bunsimț, cocktailul ideal pentru un impact neașteptat
Strategia de comunicare a evoluat firesc, natural, în armonie cu maturizarea din punct de vedere business a brandului ce a adus cu sine consolidarea poziției de lider pe piața din România.
Un brand relevant din punct de vedere comunicare este acela care înțelege preocupările zilnice ale oamenilor și se implică activ în problemele societății. Prin urmare, din toamna anului 2020, sub umbrela platformei de comunicare “Totul despre bun gust. Și bun simț”, la îndemnul partenerilor de la Papaya Advertising, Fashion Days a ales să comunice relevant și îndrăzneț, abordând în campaniile sale subiecte actuale, cu mesaje ce promovează valori morale și încurajează bunul simț în orice situație.
Bunul gust și bunul simț s-au împletit armonios în prima execuție TV ce a avut-o ca protagonistă pe Adelina Pestrițu care a jucat rolul femeii fatale care pune la punct un șofer din trafic cu un comportament contrar bunului simț. Campania a adus la lumină ideea conform căreia imaginea de sine devine cu adevărat atrăgătoare atunci când ținutele pe care alegem să le purtăm sunt completate de un caracter frumos, atunci când prin gesturile frumoase sau actele de caritate, zi de zi alegem să schimbăm lumea din jurul nostru în ceva “puțin mai bun”.
Reacțiile din online nu au întârziat să apară, cele mai multe fiind de apreciere în mod special pentru ideea creativă, dar și pentru execuția impresionantă.
Grijă față de cei din jur prin #DONATIONDAYS
Anul 2020 a continuat trendul bunului simț prin campania de CSR #DONATIONDAYS lansată alături de partenerii de la Leo Burnett în preajma unui altfel de Black Friday, ediția de #bunsimț. Inițiativa încurajează donarea hainelor pe care nu le mai folosim, în stare bună, către persoane și familii aflate în nevoie din întreaga țară. Până în acest moment, campania a adunat peste 100 de tone de articole de îmbrăcăminte și încălțăminte donate de către persoane din toate colțurile țării, iar aproape jumătate au ajuns deja la zeci de mii de persoane cu un trai modest, prin intermediul Banca de Bine, principalul partener.
Campania a fost apreciată atât la nivel local, cât și internațional, câștigând în acest an 4 premii în cadrul EFFIE Awards România și unul la EFFIE Awards Europe.
#responsabilitatesocială prin încurajarea vaccinării
Rezultalele impresionante atât la nivel de business, cât și de imagine au fost motorul care condus înspre campanii și mai curajoase.
Astfel, Fashion Days a continuat să comunice relevant în martie 2021 când a lansat poate cel mai controversat spot publicitar de până acum. Campania „Totul despre bun gust. Și responsabilitate” a abordat în mod direct subiectul vaccinării, susținând valori precum grija pentru sănătatea noastră și a celor din jur prin vaccinare, ca alegere responsabilă în contextul pandemic actual. Brandul s-a folosit de propria voce deja putenică și relevantă în rândul consumatorilor pentru a încuraja oamenii să fie responsabili.
Campania a fost comunicată în același timp cu ritmul vaccinării: primul spot a îndemnat vaccinarea în rândul persoanelor în vârstă, cele cu prioritate, iar cel de-al doilea a fost adresat tinerilor, avându-i ca protagoniști pe Speak și Stefania, unul dintre cele mai iubite cupluri din online.
Suspansul și surpriza de final nu au lipsit nici de această dată, din ambele execuții, campania overall având un ecou puternic, mai ales în mediul digital.
Bunul simț, readus în discuție printr-un sequel cu Adelina
Bucurându-se de succesul primei campanii cu Adelina, în toamna acestui an, Fashion Days a lansat un sequel tot sub umbrela platformei “Totul despre bun gust. Și bun simț”. La fel de imprevizibil, spotul TV o înfățișează pe Adelina care ia inițiativa din nou și atrage atenția asupra unui comportament contrar bunului simț, chiar aceluiași personaj din primul spot.
Brandul și-a consolidat astfel și mai mult identitatea la nivel de imagine și mesaj: bunul gust accesorizat cu bunul simț nu trebuie să lipsească în viața de zi cu zi.
“Iubește-te!” - îndemnul Fashion Days în campania manifest #SelfLoveDays
Îndrăznind să abordeze un alt subiect delicat și actual, Fashion Days încheie anul cu cea mai recentă campanie manifest lansată în octombrie, o inițiativă ce încurajează să ne acceptăm diferențele și să ne iubim exact așa cum suntem.
#SelfLoveDays abordează subiectului hate-ului din online de care ne lovim fiecare dintre noi în anumite momente. În același timp, avem în noi puterea și determinarea de a ne ridica deasupra lui și de a ne reaminti în fiecare zi să ne acceptăm și să ne exprimăm cu bucurie iubirea de sine.
Campania a stârnit un val de buzz în online, fiind amplificată de o serie de influenceri relevanți care au împărtășit povești și experiențe în care s-au lovit de hate-ul din online și cum au reușit să îl depășească prin #selflove.
Spotul TV a fost foarte apreciat de către consumatori, mesajul fiind considerat extrem de relevant “erei” social media, cu atât mai mult cu cât fundalul muzical a fost unul inconfundabil: piesa “Fericirea are chipul tău” a Mihaelei Runceanu.
Impactul campaniilor din ultimii 2 ani a reieșit în urma unor studii interne de brand tracking pe care Fashion Days le desfășoară o dată la 3 luni. Ultimele date au concluzionat faptul că brandul a scorat cel mai bine pe indicatorii „brand awareness” si “ad recall”, rezultate ce reasigură evoluția și drumul bine parcurs de Fashion Days până acum și de acum înainte.