O lucrare esențială despre caracteristicile de bază ale antreprenoriatului, elaborată de unul dintre cei mai influenți gânditori ai Școlii Austriece de Economie din ultimele decenii, aflat în filiația intelectuală directă a lui Ludwig von Mises.
Descrierea pe care noi o facem întreprinzătorului diferă de cea a lui Schumpeter, iar funcţia antreprenorială din sistemul schumpeterian nu este similară cu cea pe care noi înșine am prezentat-o. Din punctul nostru de vedere, caracteristica importantă a antreprenoriatului nu este atât capacitatea de a renunţa la rutină, cât cea de a sesiza noi oportunităţi, pe care alţii nu le-au sesizat. Antreprenoriatul nu constă atât în introducerea de noi produse sau de noi tehnici de producţie, cât în abilitatea de a descoperi locurile în care noile produse au devenit nebănuit de valoroase pentru consumatori și în care noile metode de producţie au devenit fezabile. Din perspectiva analizei noastre, funcţia întreprinzătorului constă nu în modificarea curbelor costurilor sau veniturilor cu care el se confruntă, ci în sesizarea faptului că, în realitate, ele s-au modificat.
Israel M. Kirzner
O lucrare care ridică o bornă foarte importantă în literatura de specialitate.
Gabriel Mursa
ISRAEL M. KIRZNER (n. 1930) este profesor emerit de teorie economică la New York University și unul dintre cei mai influenţi gânditori ai Școlii Austriece de Economie din ultimele decenii. S-a făcut cunoscut prin contribuţiile aduse la înţelegerea fenomenelor de piaţă, în special a rolului de coordonare jucat de întreprinzător. Kirzner se situează în clubul select al celor care au adus contribuții semnificative la dezvoltarea teoriilor care explică rolul întreprinzătorilor în activitatea economică, alături de figuri marcante precum R. Cantillon, J.B. Say sau J. Schumpeter. Analizele lui Kirzner diferă de cele ale economiei mainstream, deoarece ele tratează fenomenele de piață sub forma unor procese dinamice. Sub influența lui Ludwig von Mises, el descrie piața liberă drept un conglomerat dinamic de contacte interindividuale, rezultat al acțiunilor umane interesate, puse în practică de indivizi doritori să-și amelioreze propria condiție materială și spirituală. Gabriel Mursa
Video: Interviu cu autorul despre carte
Cartea a apărut în România la Editura Curtea Veche.
Info:
Titlul original: Competition and Enterpreneurship
Ediția 2017, cartonată
Traducător: Gabriel Mursa
Dimensiuni: 15.5 x 23.0 cm
200 pagini
ISBN: 978-606-44-0739-9