Care este etica lumii create de YouTube şi MySpace, Wikipedia şi Facebook?
Ghid al noii culturi dominate de internet, Noi-gândim s-a născut dintr-un experiment online de creativitate colaborativă, la care au participat sute de oameni din lumea întreagă. Rezultatul este o carte care analizează noua morfologie a creativităţii.
Noi-gândim tratează conflictul dintre colaborarea masivă, care i-a cucerit pe toţi cei conectaţi la internet, şi tentativele de îngrădire a colaborării. E una dintre luptele timpului nostru şi are loc la toate nivelurile, punând în discuţie democraţia, libera concurenţă şi proprietatea intelectuală. Implică atât China comunistă, cât şi birourile Microsoft (unde se caută soluţii pentru concurenţa programelor open source), industria muzicii şi a filmului. Soluţiile, ne spune Leadbeater, vor trebui să ţină cont de faptul că de-acum „utilizatorii” nu se mai mulţumesc cu rolul de spectatori. Îşi doresc să fie jucători iar motto-ul lor este: Gândim, deci existăm.
"Noi-gândim este ghidul fascinant al unei lumi noi, în care procesul de inovare din epoca internetului ne face să reevaluăm mare parte din ceea ce am considerat până acum adevărat. Concluziile la care ajunge Leadbeater sunt remarcabile."
Matthew D'Ancona, Spectator
"Îi ajută pe cititori să formuleze întrebările fundamentale pentru deceniul următor."
Director
"Noi-gândim este probabil cea mai controversată carte despre internet. Mai mult ca sigur o carte importantă, chiar şi pentru un sceptic ca mine. Noi-gândim o să vă inspire, o recomand cu cea mai mare căldură."
Andrew Keen, Independent
"Am fost captivat de această carte. Subiectul este cât se poate de vast şi de îndrăzneţ. O lectură obligatorie pentru toţi cei care vor să înţeleagă motorul acestui secol."
Colin Tweedy, Management Today
Charles Leadbeater şi-a început cariera în presa scrisă (Marxism Today, Financial Times, Independent). În 1998 a primit premiul pentru jurnalism David Watt, iar în 2005 Accenture l-a desemnat printre cei mai importanţi teoreticieni ai managementului. A lucrat, alături de Helen Fielding, la seria de articole din The Independent care a stat la baza romanului Jurnalul lui Bridget Jones.
A fost unul dintre consilierii lui Tony Blair şi se numără printre cei la care apelează guvernul Marii Britanii pe teme legate de internet şi de economia cunoaşterii. E consultant pe probleme de inovaţie pentru BBC, Vodafone, Microsoft, Royal Shakespeare Company ş.a. Membru al National Endowment for Science Technology and the Arts, colaborează cu agenţia londoneză Demos şi predă la Said Business School, din cadrul Oxford University.
Cartea a apărut în România la Editura Publica.
Info:
Titlul original: We-Think: Mass innovation, not mass production
Ediția I 2010, paperback
Traducător: Laura Karsch
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
290 pagini
ISBN: 978-973-1931-28-9