Daca ati crescut la tara, poate va amintiti pe vremuri cum ne lucrau bunicile ilice, sosete, caciuli, si pulovere de lana, care ne incalzeau cand ne dadeam cu sania pe ulitele satului. Cu anii, toate s-au invechit, moda este alta acum, iar lana nu se mai cauta in Romania atat de mult. Mădălina Oproiu a vazut ca mama sa continua traditia familiei sale de oieri si lucreaza an de an obiecte de imbracaminte din lana. S-a gandit sa le promoveze pe la targuri, chiar online, si a mers, pentru ca mai sunt oameni care cauta astfel de piese vestimentare. Asa a aparut Mădă Lâna, un brand ale carui valori sunt originalitatea, calitatea si frumusetea.
Eu ma ocup de livrari, promovare si, din cand in cand, de lucru la articole mai usoare. Sora mea si mama sunt maestrii din spatele articolelor. Este o afacere integrala de familie, de la producerea lanii pana la comercializarea produselor. De fapt, noi suntem mesteri populari, nici macar nu as folosi termenul ”antreprenor”.
Mădălina Oproiu povesteste despre Mădă Lâna si despre cadourile calduroase pe care le puteti oferi iarna asta celor iubiti.
Cum se simt sarbatorile
Sarbatorile se simt cu multe cadouri de oferit celor dragi, aer curat si rece si miros de portocale. Si in toata aceasta atmosfera de sarbatoare nimic nu poate fi mai placut decat purtarea unor articole de imbracaminte unicat, lucrate manual cu multa grija si migala precum: ilice, jachete, vestute, ciorapi, botosi si caciuli. Toata colectia noastra este lucrata din lana din productia proprie si numai in nuante naturale ale lanii.
Comunicarea cu clientii
Cel mai mult ne auzim cu clientii prin mesaje care provin atat de pe pagina noastra de Facebook ori de pe contul de Instagram al acestei pagini. Din in cand participam la muzeul Satului la targuri de mesteri populari.
Anul 2021 pentru brandul tau
A fost un an foarte provocator pentru noi deoarece a trebuit sa investim mult timp in promovare, intrucat prezenta la targuri a fost mai redusa in contextul pandemic. Preconizam ca vom incheia acest an cu bine si cel mai important cu niste clienti foarte multumiti de achizitiile de la noi (primim foarte des aprecieri foarte frumoase).
Ghid de supraviețuire pentru micii producatori
Cele mai importante cred ca sunt rabdarea si nadejdea sa ramana alaturi in perioadele in care poate vanzarile nu sunt asa cum ar trebui.
3 lectii ar fi: sa ai rabdare, sa ai nadejde si de fiecare data sa faci un lucru de cea mai buna calitate si frumusete.
3 reguli: de fiecare data cerem feed-back de la client, primim retur si refacem daca clientul doreste alte marimi si punem satisfactia clientului pe primul loc.
Omul din spatele Mădă Lână
Povestea este simpla, provin dintr-o familie de oieri cu peste 500 de oi. Sunt ani buni de cand in Romania lana nu se mai cauta sau se vinde pe un pret derizoriu. Asadar avem an de an cantitati mari de lana din care mama - mesterul iscusit care lucreaza cele mai sofisticate modele - selecteza o parte pe care noi o lucram, iar restul se arde sau se arunca. Ei bine, vazand an de an ca mama lucreaza niste minunatii de articole de imbracaminte si foarte sanatoase (noi am copilarit cu totii imbracati in asa ceva), dar pe care nu prea le poate vinde am decis sa incerc sa promovez online si prin targuri aceste produse.
Eu sunt de profesie inginer, dar in timpul liber ma ocup de livrari, promovare si din cand in cand de lucru la articole mai usoare. Sora mea si mama sunt maestrii din spatele articolelor. Este o afacere integrala de familie, de la producerea lanii pana la comercializarea produselor si o afacere destul de mica. De fapt, noi suntem mesteri populari, nici macar nu as folosi termenul ”antreprenor”.
Cum s-a nascut numele brandului
Numele brandului a venit simplu, cautam un nume pentru carti de vizita pe care sa le distribuim in targuri si pentru pagina de facebook. Numele meu este Madalina, ori daca separam in Mada Lina si transformam litera “i” din cuvantul Lina cu litera “â” si o mica caciulita la ultimul a obtinem Mada Lânã. Deci, mi s-a parut interesanta asocierea intre numele meu si cuvantul lana si acesta a ramas brandul.
Valorile sunt calitatea lanii, calitatea articolui final si creerea de modele noi care sa combine frumos utilul cu placutul si cerintele clientilor.
Ce este important pentru un producator local
Cred ca producatorii locali au nevoie cel mai mult de incredere din partea cumparatorilor (cei mai multi ne bucura ca dupa prima comanda mai revin), de o promovare locala sustinuta (atat online cat si offline) si invitatii la targurii si expozitii unde sa isi poata expuna produsele.
Clientii vostri
Cei mai multi cumpara pentru ca avem niste preturi foarte bune pe un produs creat de mana si lucrat 100% de mana. Sunt unele modele traditionale si mult vor sa le combine cu costume tradionale, sau sunt cei care vor sa luceze prin gradina curte si tin foarte bine de cald. Clientii revin la noi pentru ca sunt surprinsi de cat de bine sunt lucrate, de calitatea lanii si din dorinta de a face un cadou unicat unui apropiat.
Cel mai mult s-au vandut ilicele, cred ca unde si avem foarte multe modele.
Dorinte pentru 2022
As dori ca povestea noastra sa fie mai mult stiuta si sa sporim in promovare si aprecieri. Lucram la niste selectii de lana pentru a obtine niste nuante unicat de lana, de exemplu negru natural, gri petrol inchis din care sa facem niste noi modele pe care eu deja le am in plan.