Campania "Victimele inundatiilor au nevoie de hainele tale" realizata de TBWAMERLIN pentru un program al Crucii Rosii impreuna cu magazinele Outwear a castigat Bronze World Medal la New York Festivals 2006, sectiunea International Design, Outdoor & Print Advertising. Cristian Munteanu Executive Creative Director TBWAMERLIN, ne impartaseste sentimentele traite la castigarea primului premiu cu agentia si sperantele pentru viitor.
IQads: TBWAMERLIN a inceput sa castige premii. Ati schimbat ceva in strategie? Cine sunt principalii "raspunzatori"?
Cristian Munteanu: Nu este vorba despre nicio schimbare de strategie. Este vorba despre o schimbare de management si de echipa in agentie. Noi suntem "raspunzatori" pentru tot. TBWA si MERLIN si-au alaturat numele in urma cu un an si jumatate. De atunci, pot spune ca suntem cea mai dinamica multinationala din Romania; deja avem un premiu la New York Festivals si am aparut in Luerzer's Archive. Si asta este doar inceputul
IQads: V-ati asteptat sa castigati la New York Festivals?
Cristian Munteanu: Nu participam la festivaluri doar ca sa aruncam banii pe fereastra si sa spunem ca am participat. Tot ce bagam in concurs trebuie sa treaca de autocenzura noastra si sa atinga niste standarde calitative care sunt chiar severe. Asa ca, da, ma asteptam sa luam un premiu la New York Festivals cu singurul lucru pe care l-am inscris in competitie.
IQads: Ce inseamna pentru voi acest premiu?
Cristian Munteanu: Premiul acesta este o confirmare ca mergem pe drumul cel bun. In fond, suntem reprezentanta din Romania a celei mai creative retele de publicitate din lume. Vrem ca aceasta ierarhie valorica sa fie recunoscuta si in Romania, unde scara de valori a fost pana acum destul de anapoda.
IQads: Cum vi s-a parut festivalul in acest an? Cat de grea a fost concurenta?
Cristian Munteanu: Am debutat la New York Festivals, deci nu pot face o comparatie cu anii trecuti. Dar ce pot spune este ca New York-ul este un concurs deschis intregii lumi si nu se compara cu festivalurile de liga a opta gen Golden Hammer. Nu facem un sport din a aduna trofee fara valoare de la festivaluri obscure. Pe rafturile noastre vrem sa aducem premii la care alte agentii nici macar nu viseaza. Mi-ar fi rusine sa vorbesc cu Erik Vervroegen sa-i spun ca tocmai am iesit agentia anului la Golden Snail in Bulgaria.
IQads: Ce asteptari aveti de la Portoroz?
Cristian Munteanu: Anul asta va fi prima noastra participare la Portoroz. Ma astept sa castigam acolo mai multe premii decat au castigat alte agentii din Romania cand, la randul lor, au debutat la Golden Drum. Am inscris in festival lucrari semnate de branduri mari: PlayStation, Crucea Rosie, Pilot Pens. La anul sper sa avem lucrari semnate adidas, Absolut, Pedigree, Apple sau Petrom. Nu intamplator are TBWA astfel de clienti
!
IQads: Care este telul agentiei pentru urmatorul an? Va propuneti sa fiti mai agresivi?
Cristian Munteanu: Nu ne propunem cu tot dinadinsul sa fim agresivi. Dar un nume ca TBWA inspira ceva respect in tarile unde advertisingul s-a nascut inainte de televiziunea color. Ceea ce vrem este sa ne castigam si aici respectul pe care, iata!, incepem sa dovedim ca il meritam.
IQads: Cum vedeti voi piata de publicitate din Romania in acest moment?
Cristian Munteanu: Piata de publicitate din Romania este inca la stadiul de supa primordiala. Faptul ca la Cannes Romania nu a avut nici macar o nominalizare dovedeste lucrul asta. In supa asta primordiala inoata tot felul de legume, care se cred monstri. Ridicolul situatiei este evident cand valorile locale sunt puse fata in fata cu cele internationale. Cred ca 2007 si UE vor aduce schimbari majore pe piata, iar scara de valori va fi reconsiderata. Balcanismul nu va mai fi atat de mult aplaudat si clientii vor fi mai la curent cu ce se intampla azi in lume in materie de advertising.
IQads: Ce campanii derulate in acest moment pe TV admiri?
Cristian Munteanu: "Admiratia" este un cuvant prea mare. Sunt cateva care imi plac, dar de aici pana la admiratie e o cale lunga.