O farsa cu Mos Craciun

Ce prinde cel mai tare la romani? Umorul. De la Nea Marin Miliardarul incoace ne-am tot considerat un popor optimist, care incearca mereu sa vada partea plina a paharului. Poporul cel mai deschis intrarii in Uniunea Europeana, aderarii la NATO, genul care nu pune prea multe intrebari. De cand cu deschiderea asta parca insa si umorul s-a mai schimbat. Nu mai ascultam bancuri cu Bula la fel ca inainte, dar in schimb ne lipim de televizor la Vacanta Mare sau seriale precum La Bloc si Familia Bundy. Nici Divertis nu mai are parca aceeasi savoare. Ne pierdem din profunzime. Se cauta un alt gen de divertisment, mai usor, mai de masa. Radem odata cu publicul platit sa o faca. Ne indreptam din ce in ce mai mult spre o cultura de masa low, fara pic de valori.

O alta categorie care castiga teren, in special in randul tinerilor, este un alt gen de umor: pacaleala. De la celebra Camera Ascunsa la farsele lui Jugaru sau ale lui Buzdugan. MTV-ul face in afara un super rating cu emisiuni gen Punk'd, prezentata de Ashton Kutcher, si Boiling Points. Drumul este deschis acum si la noi de emisiunea lui Dobrovolschi, o palida copie dupa Boiling Points. Adolescentii sunt prinsi de farse si de ce sa nu recunoastem ca si noua ne cam plac. Daca ai un pic de simt al umorului si farsa e bine facuta nu vad de ce te-ai supara.

Mos Craciun si ziua buna
Nu mai cred in Mos Craciun de la 10 ani. Daca stam sa ne gandim simpla lui existenta este una dintre cele mai frumoase povesti ale copilariei, dar si una dintre cele mai mari farse aplicate propriilor copii. De ce nu atunci un spot care sa le contina pe amandoua? Cel mai recent spot Joe e rezultatul. Patru tineri pusi pe glume, care stiu sa se distreze in orice situatie si care pot sa glumeasca si pe marginea unui subiect devenit pasiune la romani: loteriile si norocul. Ca tot vorbeam de rating si de emisiuni de succes. Ideea mi se pare foarte proaspata, amuzanta si perfect pe insight. Cred ca devine preferata mea din intregul sir de spoturi Joe de pana acum. E clara, chiar si in varianta ei mai scurta, si nu cred sa existe cineva care sa nu ramana cel putin cu un zambet in coltul gurii dupa vizionarea spotului. Comicul de situatie este foarte bine realizat. Tinerii iau in ras tragerile la sorti, neasteptandu-se ca tocmai biletul lor sa iasa castigator. Tocmai de aceea trec pe bilet un nume cu iz de poveste si ireal.. Mos Craciun de la Polul Nord. Iar castigatorul este tocmai... Mos Craciun. Cred ca va prinde la target si imi place sa vad ca poate exista si o abordare de termen lung pentru un baton crunch. E altceva, dar un altceva bine facut. Daca primele spoturi nu m-au convins pe deplin, acum pot spune un DA convins. Iar finalul face toti banii: "Mos Craciun, intotdeauna mi-am dorit un peste auriu". Pornim oare o lupta impotriva cliseelor?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Cristi Andrei
acum 18 ani
Eu tot sper ca ceea ce a fost scris in acest articol sa fie o gluma pe seama spotului. Adica nu cred ca poate cineva sa spuna serios ca acest spot este unul bun.


Branded


Related