Nu stiu cum vă raportați voi la campaniile pentru turism, dar mie mi s-au părut mereu puțin plictisitoare. Pentru că se simțeau ca un eseu pentru școală pus în imagini. Imagini pe care, de altfel, le poți găsi și pe Internet. Asta dacă locurile pe care vrei să le cauți nu sunt în Suedia. Aici lucrurile sunt mai complicate.
Tocmai asta face ca spotul de promovare a acestor locuri, realizat de Forsman & Bodenfors, să fie amuzant, original și autentic. Long story short, numele produselor IKEA sunt împrumutate de la locurile cu potențial turistic din Suedia. Locuri de poveste, cu aer și ape curate ca Toftan, Ektorp, Voxnan ajung să fie denumirile unor produse ca scaune de birou, perie pentru vasul de WC sau prosoape de baie. Situația asta a transformat reclama în ceva de care să te bucuri, iar alt lucru care mi-a plăcut mult e că aduce puțin din energia din filmele lui Wes Anderson. Tăierea abruptă a cadrelor, monologul bine structurat, punch line-urile, toate sunt gândite la perfecție ca să creeze efectul dorit. Mi-a mai redat puțin speranța că încă există idei neprevăzute care pot fi exploatate creative de agențiile de publicitate.