Rasfoind paginile diferitelor publicatii in care se mai scrie cate ceva, am constatat ca, in general, toata lumea critica pe toata lumea. Si uimitor, suntem buni! Chiar ne pricepem sa aruncam cu noroi in curtea vecinului, sa facem misto de ceilalti sau sa trimitem o sageata otravita intr-o anumita directie... Iar, dupa cum stiti si voi, publicitatea nu face exceptie. De la reclamele comparative si pana la luptele din culise intre publicitari, de la diferitele remarci pe vreun blog si pana la mistourile de la bere, comunicam in critici. Probabil ca e foarte constructiva critica asta din moment ce toti o folosim atat de des. Asa ca, din dorinta de a construi, hop-tzop, imi dau si eu cu parerea.
Stim deja ca un consumator nu sta niciodata in "stand by", pregatit sa prinda sau sa descifreze mesajul publictar. Ba din contra. Consumatorii se vor uita, doar la ceea ce vor vrea sa vada si, din aceasta cauza, un mesaj publicitar care iti spune ce sa faci si cum sa faci, poate fi enervant. De aici nevoia de a comunica altfel...
Si pentru ca in ultima vreme, mi s-a tot spus ca sunt acida si chiar am fost intrebata daca am o problema cu viata sau daca sunt cumva frustrata din cine stie ce motiv, m-am hotarat sa va impartasesc si experientele pozitive pe care le-am avut cu brandurile, sau mai bine zis, cu sloganurile brandurilor.
Power of Dreams (Honda)
Respectabilul constructor de automobile a gasit calea. In doar trei cuvinte, Honda spune totul si are un super impact. Un slogan bine gasit care i se potriveste brandului, care ii permite acestuia sa continue comunicarea pe aceeasi directie. Power of dreams (puterea viselor), nu te instiga la nimic. Este poate o promisiune, o lectie predata de Honda. O sintagma eliptica de predicat, cu un ton impersonal care transmite totusi un mesaj atat de... personal si de
viu.
Let's Make Things Better (Philips)
Chiar daca Philips ne invita la actiune, sloganul acestui brand ramane in topul preferintelor dintr-un motiv foarte simplu: stie cum sa ne faca partasi la experienta Philips. NU iti spune ce trebuie sa faci, ci ne invita, ca alaturi de ei, sa facem lucrurile mai bune. Let's make things better iti da sentimentul apartenentei la un grup, iti vorbeste despre o filozofie de "viata" si despre valorile companiei. Simplu si la obiect, si, de impact.
Probably the Best Beer in the World (Carlsberg)
Carlsberg a dat lovitura cu acest slogan. Si chiar a lovit direct la tinta. Brandul nu face nici o promisiune, nu vorbeste de o aspiratie sau de vreun vis. Nici macar nu pretinde ca este cea mai buna bere din lume (spre deosebire de varianta preluata in limba romana cu "cei mai buni cremvursti de pe Pamant"). "Probably the best beer in the world" este o supozitie, o presupunere. Nu trebuie sa-i crezi pe cei de la Carlsberg pe cuvant. Trebuie doar sa incerci si vei vedea. Un slogan care iti lasa tie, consumatorului, libertatea de a spune cu mana pe inima: cea mai buna bere din lume!?
Tot pe lista sloganelor cele mai reusite si cu o notorietate mare as trece Connecting People (Nokia), Reassuringly Expensive (Stella Artois), Wassup (Bud) si mai ales Hello. How Are You? (Vodafone).
Schimband registrul, mi-am aruncat privirea si spre sloganurile din limba romana. Rezultatul? Cred ca cel mai misto slogan pe care l-am intalnit pana acum este "Vrei nu vrei, tot la noi ajungi", pentru o companie de pompe funebre pusa pe sotii. Totusi, chiar daca ideea in sine este foarte buna, sloganul nu cred ca se adreseaza target-ului. Nu de alta, dar nu cu mortii trebuie sa comunici. Nu in aceeasi situatie este Durex, "dintr-o suta de milioane de motive". Asa cum am mai spus-o, imi place si "Spune pe bune" (Sprite), "V-am prins, vrajitoarelor" si "Viitorul suna bine" (Connex). Si, ca sa inchei intr-o nota optimista, desi nu sunt adepta sloganurilor de tip indemn, trebuie sa recunosc ca mesajul este cat se poate de bine enuntat: "Coloreaza-ti visele"(Guzuchim)! Si toate astea "Din pasiune pentru publicitate" (IQads)...