Multe narative pot fi explorate in povestile de Craciun. S-au facut spoturi dupa toate. Drama creativilor este ca nu vom mai inventa nimic nou de Craciun: vom impodobi bradul, ne vom aduna cu familia tot in jurul mesei festive, vom petrece timp de calitate. Atunci, sansa lor e sa le reinterpreteze. Sa gaseasca perspective noi. Au o infinitate de solutii, mai putin ce s-a facut in anii anteriori. Sau ce fac alte branduri. Ei, nu chiar. Insighturile se mai imprumuta.
DDB Budapest a lansat un spot tematic pentru T Mobile, explorand narativul bunicului care vine sa-si viziteze nepotul de sarbatori. Dupa negocieri de la distanta si masuratori exacte, stabilesc impreuna cat de mare sa fie cadoul. Zis si facut, impachetat si calatorit. Stradania bunicului din alt oras care transporta o cutie de mari dimensiuni, la dorinta celui mic, este frumos exprimat cinematic. Iar catch-ul din final e fermecator.
Doar ca insightul s-a mai explorat si anul trecut. Jung von Matt pentru Doc Morris (despre care am scris aici):
Nu stim exact unde e granita intre inspiratie si mai mult decat inspiratie. Poate ca insighturile sunt doar asset-uri ale industriei, iar publicul vrea sa vada doar povesti. Poate ca exista inca un million despre bunici si nepoti. Nu-i nimic, mai avem cel putin un million de Craciunuri.