Diana Gurau: Prezentările sunt făcute mereu ultimele, în grabă, și nu primesc importanța corespunzătoare. M-am întrebat, există oare specialiști în acest domeniu?

Diana Gurau: Prezentările sunt făcute mereu ultimele, în grabă, și nu primesc importanța corespunzătoare. M-am întrebat, există oare specialiști în acest domeniu?

Stiti cand treceti pe langa o cladire de birouri noaptea si vedeti lumina aprinsa la un etaj? Sanse sunt ca cineva sa lucreze la o prezentare. Pentru urmatoarea zi. Succesul sau esecul prezentarilor de la pitchuri pun in miscare campanii si business-uri, dar de multe ori, resursele alocate pentru pregatirea lor sunt minimale.

Diana Gurau a identificat acest punct vulnerabil al industriei de comunicare, intr-o noapte tarzie, cu lumina aprinsa la etaj, in timp ce lucra la o prezentare. Si s-a intrebat daca nu exista modalitati mai bune de a face ce are de facut. Raspunsul s-a nascut atunci: RoomBoom, prima agentie specializata in prezentari din piata locala.

Mereu am avut un conflict între partea mea creativă și partea mea analitică, matematică și organizată. Le-am încercat pe rând și am ajuns la concluzia că trebuie să găsesc o soluție să le împac. Prin urmare antreprenoriatul a fost răspunsul pentru mine.

Am intrebat-o pe Diana cu cat entuziasm a pornit pe acest drum, care au fost provocarile, cum arata flow-ul de lucru si care e nivelul prezentarilor din industrie. Ne-a povestit in felul urmator.

 

Ideea de business

Ideea unei agenții specializate în producția exclusivă de prezentări a luat naștere într-o noapte târzie în care lucram la o prezentare pentru un pitch. Am observat de-a lungul timpului că prezentările sunt făcute mereu ultimele, în grabă, și nu primesc importanța corespunzătoare. Prin urmare, mesajele nu sunt evidențiate corect, textele sunt prea lungi, graficele sunt terne; în loc să fie un suport care să ajute, mai mult încurcă. Și m-am întrebat, există oare specialiști în acest domeniu?

 

Entuziasmul pe parcurs

Am pornit cu entuziasmul 100% și crește pe zi ce trece. Am avut multe idei și mereu le-am supus probei timpului, la fel și aici. În fiecare zi de când am avut ideea, până când am trecut la implementare, am crezut în ea. Mi se pare o măsurătoare bună și instinctivă.

Nu cred că am avut așteptări, mai mult o nevoie de validare la început. Am găsit destul de repede o mână de oameni care au fost la fel de entuziasmați și s-au alăturat fără vreo așteptare a unui rezultat imediat.

 

Motivațiile personale

Mereu am avut un conflict între partea mea creativă și partea mea analitică, matematică și organizată. Le-am încercat pe rând și am ajuns la concluzia că trebuie să găsesc o soluție să le împac. Prin urmare antreprenoriatul a fost răspunsul pentru mine.

 

Provocările pieței

Provocările adevărate nu s-au arătat încă. Din toate observațiile noastre asupra pieței, în special cum funcționează astfel de agenții în afară, trendul este spre prestatori de servicii cât mai nișate. Este foarte dificil să mai ții toată producția “in house” și drept urmare să vrei să apelezi direct la specialiști.

 

Core-ul echipei

Totul a început cu mine, îmbinând skill-urile mele de creative, storyteller și project manager, dobândite din experiența lucrului în digital advertising și corporate business. Înainte de antreprenoriat, am lucrat la atelieru.ro, unde mi s-a oferit posibilitatea de a mă dezvolta și mai mult în ceea ce înseamnă digitalul și project managementul.

Apoi, a continuat cu crearea echipei RoomBoom, din care fac parte oameni cu background profesional divers în digital marketing, project management și sales.

Cel mai important lucru este că ne lăsăm loc și ne ascultăm. Fiecare are specialitatea și experiența lui. Iar inspirația vine din proiect. Când asculți clientul și înțelegi ce nevoi are, e ușor apoi să pui întrebările corecte, iar lucrul să meargă fluent. Credem că inspirația vine în principal din încrederea ce se creează între noi și client. Mai apoi, este susținută de mult research.

 

Flow-ul de lucru

Am creat proceduri specifice pentru fiecare tip de prezentare, câte o “rețetă” care cuprinde ingredientele necesare. Am făcut acest lucru pentru că am observat că în această etapă e confuzia cea mai mare. Spre exemplu, avem un client care are un produs nou și vrea să-l prezinte, cum facem asta?

Noi avem o listă de informații necesare pentru o astfel de prezentare și o discutăm cu clientul. Dacă structura este bine pusă la punct de la început, apoi totul vine de la sine. Livrăm în toate formatele, de la ppt, keynotes, pdf-uri, până la prezentări animate accesibile online.

 

Nivelul prezentărilor din industrie

Prezentările în România sunt de toate felurile, dar, considerându-le unul dintre cele mai importante tool-uri de marketing, noi credem că nu este suficient să fie doar frumoase. Ele trebuie să fie și utile, să te ajute să-ți vinzi mai ușor serviciile, să câștigi un pitch sau să-ți aducă un bonus de sfârșit de quarter. Prezentările bine făcute și folosite strategic aduc plus valoare, de multe ori neașteptată.

 

Clienții

Lucrăm cu agenții, corporații și antreprenori în aceeași măsură. Fiind un start-up la început de drum, majoritatea clienților noștrii au venit prin networking. Mai departe, feedback-ul pozitiv și recomandările contribuie mult la încrederea în contractarea serviciilor noastre.

 

Cum vă promovați

Social media, performance și email marketing.

 

Planuri

Pâna la finalul lui 2021 ne dorim să creștem brand awareness-ul RoomBoom și să ne dezvoltăm portofoliul de clienți cât mai mult posibil. În 2022 ne propunem să integrăm un nou serviciu, prin care să ne împărtășim cunoștințele și expertiza în domeniul prezentărilor prin predare de cursuri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related