Oamenii talentaţi vor să fie liberi. De ce ar trebui să învăţăm să ne placă scurgerile de informaţii, racolările şi parazitismul - Orly Lobel | Editura Publica, 2015

Oamenii talentaţi vor să fie liberi. De ce ar trebui să învăţăm să ne placă scurgerile de informaţii, racolările şi parazitismul - Orly Lobel | Editura Publica, 2015

Oamenii talentați vor să fie liberi reușește să demonteze miturile legate de competiție, secrete, motivație și creativitate. Orly Lobel trage un semnal de alarmă și vorbește despre efectul nociv pe care îl au prejudecățile asupra inovației în multe domenii și companii. Implicit, autoarea discută și despre cum pot avea succes, într-un mediu al mentalităților contraproductive, inovatorii, antreprenorii, echipele
de cercetare și toți cei a căror muncă presupune creativitate.

Multe companii, explică Lobel, sunt obsedate de control, patente, drepturi de autor, branding, supraveghere, într-un cuvânt, de măsuri agresive care inhibă talentul, inovarea și energiile creative. În acest sens, prezintă o serie de schimbări pozitive care pot fi aplicate atât în strategiile corporatiste, cât și în politicile regionale și legile naționale pentru a se asigura un flux continuu de talente, creativitate și, implicit, dezvoltare.

Oamenii talentați vor să fie liberi este o lectură captivantă, vitală pentru mediul în care trăim, care demonstrează cât de mult avem de câștigat când talentul este eliberat.

În disperarea de a nu-și pierde talentele și de a-și proteja drepturile de proprietate intelectuală, firmele își obligă angajații să semneze contracte de confidențialitate. Orly Lobel demonstrează în cartea sa, Oamenii talentați vor să fie liberi, că acest gen de constrângeri nu pot avea ca rezultat decât o stagnare economică. După toate aparențele, companiile ar avea mai mult de câștigat la capitolul cercetare și dezvoltare dacă le-ar da angajaților mai multă libertate de mișcare și exprimare.
În opinia lui Lobel, asta înseamnă să fii as la capitolul „strategii de capital uman“ . În opinia noastră, acesta este modul de a face afaceri în secolul XXI.
BIZ ED MAGAZINE

Un argument pertinent pentru adoptarea unui nou set de atitudini față de capitalul uman, care ne va ajuta să devenim mai competitivi în orice mediu.
PUBLISHERS WEEKLY

Orly Lobel reușește o fascinantă combinație de cercetare academică de top și talent narativ. Cartea sa este interesantă și nu trebuie ratată de nicio persoană care vrea să înțeleagă mai bine inovarea și să devină mai creativă.
TAL BEN-SHAHAR, autorul cărților Choose the Life You Want și Happier

Mesajul puternic pe care încearcă să îl transmită Orly Lobel – eliberați talentul uman – va schimba modul în care antreprenorii și pionii principali ai scenei politice văd creativitatea. Oamenii talentați vor să fie liberi este un ghid de dezvoltare economică în secolul XXI.
JASON MAZZONE , autorul cărții Copyfraud and Other Abuses of Intellectual Property Law

Managerii obsedați de control, care se miră că pierd oameni talentați, au ceva din candoarea copilului care, în vizită la grădina zoologică, află că leul este nefericit în cușcă. Oamenii talentați vor să fie liberi – aceasta este cea dintâi axiomă de management.
ASCENDIS

 

Orly Lobel este expertă în capitalul uman, profesor de Drept la Universitatea din San Diego și membru fondator și profesor la Centrul pentru Proprietăți Intelectuale și Piețe. Scrie cărți despre politica inovării, economie, afaceri, psihologie și legea comportamentală, iar studiile sale de cercetare interdisciplinară axate, printre altele, pe modul în care creativitatea și inventivitatea pot funcționa în tandem cu strategiile politice și de business existente, sunt publicate în unele dintre cele mai cunoscute publicații de profil. Este considerată de experții în domeniu o „deschizătoare de drumuri”, iar în 2013 a fost inclusă în Top 50 Cele mai ascuțite minți din cercetare, întocmit de revista The Marker Magazine.

 

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: Talent Wants to Be Free: Why We Should Learn to Love Leaks, Raids, and Free Riding
Ediția  I 2015, paperback
Traducător: Mihaela Sofonea
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
422 pagini
ISBN: 978-606-722-025-4

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related