Fotbal și rap la feminin

Fotbal și rap la feminin

Social media a devenit în ultima vreme un spațiu în care sunt abordate des stereotipurile de gen. Și, ironic, tot aici e și spațiul unde multe dintre aceste stereotipuri sunt perpetuate. Fie că e vorba de cum ar trebui să arate o femeie, să se poarte, să vorbească, să gândească sau să acționeze, fiecare se simte îndreptățit să își dea cu părerea. Dar atunci când o femeie sfidează toate normele astea învechite cu un curaj care să inspire fetele și femeile de pretudindeni, apare speranța că lucrurile pot fi schimbate. Un fel de “nu e nevoie de compromisuri”.

Așa se simte și reclama asta de a Next Advertising România pentru campania care marchează faptul că Fortuna este noul sponsor al Echipei Naționale de Fotbal Feminin. O echipă de fotbal feminin e primul simbol pentru spargerea barierelor și înfrângerea așteptărilor pe care societatea le are de la femei.

Cuvintele din textul Habemus Bebe al Elenei Vlădăreanu prind o forță și mai mare când sunt interpretate de o rapperiță. Din nou, un statut care de cele mai multe ori e asociat cu genul masculin. Îmi place spotul ăsta nu doar pentru că atinge un mesaj social puternic, ci și pentru că face asta într-un mod fără ocolișuri, fără nevoia aia de a ne cere scuze că suntem vocale pe care multe dintre noi, femeile, o avem înrădăcinată în noi.

A, și mi-a amintit de o glumă care ar fi amuzantă dacă nu ar fi adevărată: “It’s not our fault that women are paid less, because while we choose jobs like lawyer and doctor, they choose jobs like female lawyer, female doctor.”

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related