Excelenta in afaceri. De ce anumite companii reusesc saltul de la bun la excelent, iar altele nu? - Jim Collins | Editura Curtea Veche, 2017

Excelenta in afaceri. De ce anumite companii reusesc saltul de la bun la excelent, iar altele nu? - Jim Collins | Editura Curtea Veche, 2017

Expert de renume mondial in evolutia companiilor durabile, Jim Collins a con-siliat sute de lideri aflati la conducerea marilor firme din intreaga lume. In cartea Excelenta in afaceri, el pune sub lupa teoriile managementului actual – de la cultul atotputerniciei directorului general, pana la ridicarea in slavi a tehnologiei sau pana la mania fuziunilor si a achizitiilor. Datorita rigorii studiului companiilor si ideilor utile prezentate, lucrarea a devenit un bestseller international, care s-a vandut in peste trei milioane de exemplare. La Curtea Veche Publishing s-au mai tradus, de acelasi autor, volumele Afaceri cladite sa dureze (scris in colaborare cu Jerry I. Porras) si Drumul catre excelenta (scris in colaborare cu Morten T. Hansen).

Excelenta in afaceri, de Jim Collins, este o carte perena, temele abordate in ea ajungand subiecte de studiu in cadrul programelor MBA. Este una dintre acele scrieri pe care managerii companiilor le citesc si le recitesc mereu, in ciuda trecerii timpului. Toate ideile prezentate reprezinta concluziile unei cercetari minutioase, care a durat cinci ani, a peste 1400 de companii incluse in clasamentul Fortune 500. Acestea dezvaluie elementele-cheie ale construirii unei afaceri de succes, descriind modul in care doar 11 companii au reusit, de-a lungul timpului, sa indeplineasca criteriile excelentei in afaceri.

„Jim Collins este, probabil, cel mai citit autor de literatura economica din lume.“
The Economist

„Orice lider are multe de invatat din aceasta carte, mai ales daca tinem cont de faptul ca doar 11 companii din 1 435 au reusit sa se transforme din bune in excelente.“
Publishers Weekly

In anul publicarii, Excelenta in afaceri a fost desemnata de BusinessWeek printre primele zece lucrari de afaceri din SUA.

Apoi, s-a mentinut multi ani in topul celor mai bine vandute carti de nonfictiune, realizat de New York Times, care nota:

„In locul unor formule magice, Collins ofera un cadru concret pentru a intelege de ce reusesc si de ce esueaza organizatiile. Avand in vedere faptul ca orice firma are specificul sau, valoarea cartilor lui Collins nu e data neaparat de raspunsurile identificate, cat de intrebarile pe care le ridica – genul de intrebari pe care ar trebui sa si le puna orice companie si orice manager.“

 

Jim Collins (n. 1958) este profesor universitar și specialist în evoluţia marilor companii. Şi‑a început cercetările și cariera de profesor la Stanford University Graduate School of Business, unde în 1992 a primit Distinguished Teaching Award. În 1995, a fondat în Boulder, Colorado, un laborator de management, în care își desfășoară cercetările și se consultă cu directori executivi din corporaţii și din sectorul social.

Collins are o diplomă în administrarea afacerilor și știinţe matematice obţinută la Stanford și a primit titlul onorific de doctor din partea a două instituţii: University of Colorado și Peter F. Drucker Graduate School of Management, Claremont Graduate University.

De‑a lungul timpului, Collins a lucrat cu importanţi directori executivi din peste 100 de corporaţii. De asemenea, a colaborat cu variate organizaţii din sectorul social (de la instituţii pentru educaţie, artă și sănătate până la unele religioase, administrative și guvernamentale). 

A fost mereu preocupat de felul în care marile companii se dezvoltă, ating marea performanţă și se pot menţine la un nivel excepţional. După ce a investit aproape un sfert de secol în cercetarea acestui subiect, a devenit autor și coautor a şase cărţi, traduse în peste 35 de limbi și vândute în peste 10 milioane de exemplare în întreaga lume.

 

Video: Interviu cu autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Curtea Veche.

 

Info:

  • Titlul original: Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't
  • Ediția 2017, broșată
  • Traducător: Eugen Damian
  • Dimensiuni: 14.5 x 20.5 
  • 352 pagini
  • ISBN: 978-606-44-0033-8
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related