BrandTailors croieste brandurile FutureBrand

O data cu acest rebranding, divizia nu mai face parte din McCann Group. Despre noua entitate, schimbari si nu numai, am stat de vorba cu Beatrice Danis, Managing Partner la BrandTailors.

IQads: Cum este piata de branding din Romania?
Beatrice Danis: Piata de branding este inca in faza de "introducere" si mai are mult pana se va maturiza, dinamica ei fiind mult mai firava decat cea pe care a inregistrat-o piata de publicitate.
Sa ne gandim numai ca Romania este un emerging market caracterizata si prin prezenta excesiva a pietelor comoditizate. In aceste conditii, rolul pe care ar trebui sa si-l asume clientii nostri este acela de a defini piete, ceea ce implica eforturi masive atat la nivel de resurse umane, de timp, cat si financiare. Aceste eforturi sunt puse in slujba educarii consumatorului roman despre care, in momentul acesta, nu putem spune ca a dezvoltat o legatura emotionala profunda cu anumite categorii sau marci.
Efortul specialistilor in marketing si management este din ce in ce mai sustinut, iar nevoia lor de coerenta si consecventa a mesajului transmis prin intermediul marcilor proprii este evidenta. Cred ca primul lucru la care ar trebui sa reflecteze este introducerea in bugetul anual al resurselor financiare adecvate sustinerii / crearii marcilor, la fel cum abordeaza si bugetele de distributie, R&D etc.
Este foarte dificil de determinat cu exactitate totalul pietei de servicii de branding, in conditiile in care si agentii de publicitate si shop-uri de design si foarte multi freelanceri presteaza servicii similare. Pentru 2006 eu am apreciat la 3.8 - 4 milioane de euro piata de branding din Romania, din care BrandTailors ar putea detine 12 - 15% din total.

IQads: De ce acest rebranding? Nu e ciudat ca o agentie de branding sa se rebranduiasca?
Beatrice Danis: Adicatelea de ce si-ar face cizmarul pingele? Nu vad nimic ciudat in asta. Din contra! Daca reusim sa facem lucrurile bine pentru noi, cred ca e o demonstratie ca putem face cel putin la fel de bine si pentru altii, in speta, clientii nostri.
Cei doi ani de zile de existenta au dus la conturarea unei personalitati distincte si puternice care are la baza o cultura organizationala generata prin intregirea echipei, fiecare membru al acesteia punand in timp propria amprenta la crearea ei.
Experientele traite in acesta echipa ne-au facut sa intelegem care sunt valorile fundamentale care ne leaga si care in acelasi timp ne-au afirmat calitatea de consultanti, adevarati parteneri ai clientilor nostri.
Aceasta schimbare a pornit dintr-o nevoie fundamental umana. Asa cum casa ne reprezinta pe fiecare dintre noi inca din momentul cumpararii ei si abia in timp reuseste sa-ti reflecte propria personalitate prin preocuparea ta de a o "imbraca" continuu.

IQads: A fost in vreun fel influentata decizia de rebranding de vreo politica internationala a grupului din care faceati parte?
Beatrice Danis: Nu.

IQads: De ce acum?
Beatrice Danis: BrandTailors este singurul "proiect" de rebranding finalizat de noi care a avut la baza o nevoie cu radacini adanci in cultura noastra organizationala. In acesti doi ani de zile de activitate s-a cristalizat o echipa puternica, la care si-au adus contributia individualitatea si personalitatea fiecarui membru in parte, astfel incat decizia de schimbare a identitatii a venit firesc, totul pornind dinauntrul echipei noastre.
Asa cum fiecare dintre noi reuseste in timp sa-si defineasca un stil personal, la aceasta contribuind in primul rand autocunoasterea, asa BrandTailors a simtit ca este momentul sa imbrace hainele care il definesc ca pe o entitate unica. Momentul ales a fost in cazul BrandTailors definitivarea formarii unei echipe complete.

IQads: Brand Tailors mai face parte din McCann Group? Si-a schimbat in vreun fel actionariatul?
Beatrice Danis: Suntem o companie independenta de consultanta de brand, care are actionariat comun cu McCann Erickson: Bogdan Enoiu 40%, Tinca Croitoru 10%, Janos Kurko 30% si Beatrice Danis 20%.

IQads: In ce consta rebrandingul? (la nivel de organizare, echipa, mod de lucru si identitate vizuala, promisiune, pozitionare)
Beatrice Danis: Multe lucruri au ramas exact ca inainte de 1 septembrie: echipa, portofoliul de clienti, maniera de lucru.
Adica suntem tot 12 oameni impartiti in 4 departamente: Client Service, Strategie, Business Development si Creatie. Avem acelasi portofoliu de clienti care ne-au consacrat: Kandia-Excelent, Orkla Foods Romania, Pambac, GSK, Radio 21, Europa FM, Loteria Romana, Ana Holdings etc. Livram aceleasi tipuri de servicii: Brand Audit, Brand Strategy, Naming, Brand Identity, Packaging Design, Environmental Branding, Digital Branding, Brand Communication, Brand Management.
Dar sunt si lucruri pe care le-am redefinit in urma cristalizarii unei culturi organizationale pe care am nascut-o impreuna si suntem dornici s-o traim in fiecare zi, o cultura profund umanista care ne defineste ca oameni de echipa si, sa nu uitam, ca pe niste oameni orientati catre rezultate.
Pe scurt valorile care definesc BrandTailors sunt amprenta personala, libertatea individuala de expresie si orientarea catre parteneriat (intern si extern), iar ambitia nostra este sa construim "tailored brands for Romanian customers able to keep their promises".
Cum experienta ne-a invatat ca nu se pot crea marci puternice atata vreme cat nu exista, pe de o parte, fundament in nevoile consumatorului si, pe de alta parte, fundament in produs, odata cu nasterea BrandTailors ne-am exprimat si asumat angajamentul de a respecta aceste doua legi de baza.
Pe scurt, strategia noastra de pozitionare este generoasa, in sensul ca afirma in primul rand parteneriatul cu fiecare dintre clientii nostri, astfel incat promisiunea fiecarei marci create de BrandTailors sa aiba radacini adanci, reale si sanatoase.

IQads: Care ar fi principalele atuuri ale acestei schimbari?
Beatrice Danis: Atuuri este mult spus. BrandTailors ne imbraca bine. Acesta este principalul avantaj. Ne simtitim confortabil in noile haine si, mai mult decat atat, ne definesc perfect.
De fapt, acesta este motivul pentru care am hotarat sa ne schimbam inca de la inceput. Ne doream acea identitate care sa ne poata afirma in fata celorlalti. Care sa ne surprinda personalitatea si felul de a fi.

IQads: Ce aduce nou rebrandingul si de ce acest nume?
Beatrice Danis: Din momentul in care ne-am mutat intr-un nou sediu pe care l-am decorat intr-o maniera foarte "homey" si absolut non-corporatista, toti cei care ne treceau pragul au asemanat-o cu una de atelier.
Astfel cand am luat decizia schimbarii de identitate am organizat o "sezatoare" cu toata echipa, in timpul careia ne-am dat seama ca la noi oamenii de strategie iau masurile si creioneaza tiparul marcilor (audit si platforma de brand), oamenii de creatie aleg stofa - texturi, culori, proportii (identitatea brand-ului) si cei de client service sunt responsabili de cusaturi, probe si calcat (implementarea proiectului de branding).
Pe scurt asa s-a nascut BrandTailors! A deranjat pe cineva asemanearea?! Din contra! Oamenii si-au dat seama ca au mai mult decat un job: o meserie, care inainte de orice implica talent, maiestrie si relatie interumana.
Intr-o industrie care poarta stigmatul lipsei de individualitate, in care indiferent de job description oricine este "Brand Designer", echipa noastra creeaza unicate si vrem sa se inteleaga lucrurile din capul locului. Intr-o epoca marcata profund de consumerism, oricine isi permite haine de designer, dar sunt putini cei care vor cauta un costum pe Savile Row. Si nu vorbim acum de disponibilitate financiara, ci doar de mentalitate.

IQads: Care a fost primul feedback legat de schimbare?
Beatrice Danis: Incredibil! Clientii nostri au fost surprinsi in primul rand de ideea de schimbare, pentru ca nu a rasuflat nimic timp de jumatate de an cat am tinut-o sub cheie. In al doilea rand, au fost surprinsi de cat de firesc este numele si cat de tare se potriveste cu echipa. Ce sa zic? Ma declar foarte multumita de raspunsul din piata! Mai ales ca in urmatoarea saptamana am primit doua invitatii de participare la licitatii pe care ne-am vazut nevoiti sa le refuzam din cauza volumului pe care-l ducem in acest moment.
Cred ca parte din success se datoreaza si felului in care am facut anuntul. Oamenilor le-a placut foarte tare card-ul pe care l-am trimis catre ei, care, apropos, a fost ideea lui Serban Alexandrescu, caruia ii multumesc inca o data pentru sprijin!

IQads: Ce sperati sa obtineti prin rebranding?
Beatrice Danis: Obiectivul nostru declarat a fost acela de a ne croi niste haine care sa ne reflecte personalitatea. In felul acesta speram sa ne simtim si mai in largul nostru, sa ne crestem self-esteem-ul la nivel de organizatie si toate acestea sa se transforme in valoare de brand si binenteles de business.

IQads: La ce sa ne asteptam de la BrandTailor?
Beatrice Danis: In primul rand la un proiect de re-branding "bine facut" care va fi lansat la 1 octombrie. Dar nu pot spune mai multe. Urmarea? Alte 4 proiecte de anvergura pana la sfarsitul acestui an.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related