Toamna aceasta se anunta pe cat de frumoasa, pe-atat de interesanta. Din partea noastra, de exemplu, pe langa multitudinea de articole si interviuri in exclusivitate vine si cu anuntul unui Webinar deosebit, pe care-l organizam in data de 25 Noiembrie, de la ora 18:00. Tema centrala a acestuia este conceptul de VALOARE. Despre cum se construieste, consolideaza si cum poate fi citita in mintile noastre valoarea vom afla in cadrul acestui eveniment al carui invitat special este Dr. Dragos Cirneci, Psiholog Specialist in Neurostiinte.
Pana atunci, sa vedem cum ne-au fost articolele din luna Octombrie.
Manager cultural, curator și teoretician, cu studii în științe politice (specializat în relativism moral și etică politică). A scris pentru diferite reviste și publicații naționale și internaționale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema “Identity Factories”, al expozițiilor “How Innocent Is That?”, “presently i have nothing to show and i’m showing it!” și „Common Nostalgia” la Pavilion, București. A publicat cartea “How innocent is that?” la Revolver Book, Berlin.
Lector la Universitatea București și profesor asociat Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, Eugen Radescu a jurizat categoria de Arte Grafice si este Ambasador al DIPLOMA 2021. Am discutat despre editia din acest an, precum si despre piata locala de arta contemporana si pandemie. Un interviu de Romanita Oprea.
Între 23-26 septembrie a avut loc la București a 5-a ediție a BFFF – Bucharest Fashion Film Festival , un eveniment dedicat filmului de fashion dar care a inclus și numeroase evenimente (expoziții, dezbateri și altele) pe cât de interesante pe atât de mult „food for thought” legat de aceste subiecte (fashion, comunicare, creativitate, advertising) și multe corolare ale lor (etică, sustenabilitate, aparențe, identitate, strategii de branding). Care într-un fel sau altul ne influențează viața tuturor. A fost un festival în care au avut ce savura deopotrivă cei din industrie (creativii și oamenii de marketing din fashion, film și advertising), pasionații de modă și stil dar și publicul larg.
Chiar dacă nu ați apucat să participați la proiecțiile și evenimentele propuse în cele 4 zile de festival, în interviul de aici cu cele două co-organizatoare ale BFFF (Mădălina Cozmeanu – om cu background de comunicare, studii culturale și industrii creative și cinefilă pasionată, și Ioana Diaconu – interesată de tot ce înseamnă producția de film și audiențele de nișă) veți găsi numeroase motive pentru a urmări acest festival în viitor. Un interviu de Cristina Enescu Aky.
Daca lucrati in Marketing si Comunicare, iubiti cu siguranta marcile si prin urmare e aproape imposibil sa nu va fi gandit macar o data sa inregistrati una. Ei bine, se pare ca acest lucru e tot mai dificil, fara ajutor specializat. In acest context i-am adresat cateva intrebari d-lui Ovidiu Dinescu, consilier in proprietate industriala. Dl. Dinescu are o cariera indelungata in domeniul marcilor, deoarece domnia sa a fost Seful Serviciului Marci, la OSIM, din 2010 pana in 2015. In perioada 2012 – 2012 a fost detasat la Alicante, ca expert national, la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală . Un interviu de Marian Costache.
Omid Ghannadi este un designer de origine iraniana, care locuieste si profeseaza la Bucuresti. A fondat propriul sau birou de arhitectura si design in 2010 si este cofondator al Inside Academy din 2018. In acest timp reuseste sa isi contureze o prezenta ferma in lumea designului interior autohton.
Experienta unei vieti multiculturale, impartita intre Iran, România, Elvetia si Anglia, este vizibila in proiectele sale, in modul prin care utilizarea materialelor este mereu descompusa si recompusa in alt limbaj. Parcursul sau este ancorat in dorinta de a face arhitectura de interior autentica, functionala, asemenea unui atelier de croitorie unde fiecare detaliu contribuie la calitatea produsului finit. Anul acesta a fost parte din Boardul Creativ al DIPLOMA 2021 si a jurizat categoria de Arhitectura de interior. Am discutat despre cariera lui, cultura si design in Romania, creativitate, pandemie si implicatiile ei pentru un artist si antreprenor.
Un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Conform Parlamentului European, „industriile culturale și creative sunt industriile bazate pe valori culturale, creativitate, competențe și talente individuale, cu potențialul de a crea bunăstare și locuri de muncă prin generarea de valoare din proprietatea intelectuală.” Dar cum există și ce se întâmplă în acest domeniu „la firul ierbii” în România? O ocazie propice de a afla o reprezintă conferințele online Creative Nights Talks și interviul cu co-fondatoarea acestora, Mihaela Ion.
Despre multidisciplinaritatea și bunele practici ale industriilor creative și culturale, efectele dăunătoare dar și cele benefice ale pandemiei, am discutat cu Mihaela Ion , co-fondatoarea Revistei Atelierul și a Creative Nights Talks și un manager cultural cu experiență în industriile creative și culturale, specializată la Londra și Paris. Un interviu de Cristina Enescu Aky, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Am dat recent peste un filmulet, despre cum s-a promovat Red Bull pe piata din UK. Taurul era varza in materie de vanzari, asa ca a gasit o smecherie, ca sa treaca apa neagra. A umplut cosurile de gunoi din Londra cu ambalaje goale, asa incat lumea cand trecea prin zona murdara, sa vada gramezile de cutii indesate in cosurile de gunoi. Nici nu stii unde sa poti incadra asta, “truth well told”, geniu al marketingului, smart, seful la gunoaie? Mai multe despre ideea asta ce a prins, in articolul de aici, semnat de Marian Costache.
Se-ntampla sa ne mai tragem sufletul, in goana asta numita VIATA, si-apucam sa ne intrebam uneori ce ne-a determinat sa facem anumite lucruri, sa abordam o anumita logica, ce pentru moment a ajuns sa para destul de obtuza.
Daca si voua vi s-a intamplat asa ceva sa stiti ca adesea explicatia pentru actiunile si/sau inactiunile noastre rezida intr-un concept numit VALOARE. Este cel pentru care suntem dispusi sa oferim timp si pentru care se-ntampla sa ne riscam sanatatea sau viata, in unele cazuri extreme.
Dar cum apare valoarea unui brand in creier? Poate fi identificata sau masurata obiectiv? Cum ne influenteaza perceptia o campanie? Cum ne influenteaza deciziile? Despre toate aceste lucruri, atat de importante pentru cei ce lucreaza in Marketing si Comunicare, si despre un Webinar pe care-l pregatim in 25 Noiembrie, pe aceasta tema, mai multe detalii in acest articol.
Unul dintre creativii cei mai premiati si apreciati din industria de publicitate din Romania, s-a alaturat agentiei Oxygen în pozitia de Creative Director, responsabil cu gestionarea echipei de creatie si a produsului creativ. Cu o experienta de aproape 15 ani în publicitate, Cosmin Baba ne-a vorbit deschis despre diferentele din publicitatea locala atunci cand a intrat el „in paine”, primele campanii create, provocarile industriei, precum si de ce a ales Oxygen si ce isi propune din noua functie. Un interviu de Romanita Oprea.
Scriam luna trecută într-un articol că în paharul plin cu normalitate, în august, în sfera digitală, se va forma un vârtej odată cu noul val pandemic. Tot atunci, le recomandăm brandurilor să se pregătească de o destabilizare, să își găsească un loc pe harta binelui (în sprijinul autorităților, al școlilor, al educației financiare), să continue comunicarea și să regândească activitățile cu caracter promoțional într-o perioadă încărcată de griji. Aceasta, evident, dacă planul de marketing urma să le permită.
La începutul toamnei, într-o perioadă în care schimbările sociale și politice au devenit subiecte ultra dezbătute și polarizante, discursul brandurilor a devenit brusc neutru. Mai multe despre analiza discuțiilor din jurul brandurilor (brandurilor și consumatorilor deopotrivă) – analiză realizată pe baza Digital Health Index – intr-un articol semnat Alexandra Caciur, Head of Data and Business Intelligence @Digitas Romania.
Miscarile CEO-ului Carrefour nu sunt prea clare. Numai in acest an, inaintea mariajului nereusit cu Auchan, a fost incercarea de a se lasa cumparat de mult mai putin cunoscutul lant canadian (din Quebec) CoucheTard – care inaintase o oferta de preluare amicala -, initiativa stopata abia de interventia ministrului francez al economiei, Bruno LeMaire. Nu stiu cati isi mai aduc aminte ca in 2018, la nici un an de la preluarea functiei de la Carrefour, Bompard incercase o alianta cu rivalii de la Casino, un alt foarte mare retailer international din Franta.
Dar de ce atata insistenta sa doreasca sa se „casatoreasca” cu orice pret, cand grupul Carrefour nu merge atat de rau? Opinii avizate in articolul semnat de Cezar Baciu.