Punctez cateva momente intime din viata folderului "Melodii din reclame"

In ultima vreme folosesc un instrument nou pentru aflarea gusturilor culturale ale conationalilor. Se numeste ODC, este profund ilegal si fatalmente relevant. Infamul programel iti permite sa cotrobai prin computerele a zeci de mii de romani, mai precis prin folderele sheruite cu generozitate de acestia. Poti cunoaste astfel, mai de apropape, "populatia informatizata". Populatie pe care respectabile institute de research, monumente vivante ale departamentelor de marketing sau fetita de la tine din agentie care are un blog despre planning ti-o recomanda drept: "formata din persoane open minded, active, aspirationale, urbane, orientate spre cariera, educate, cu venituri medii spre mari, pentru care fiecare zi reprezinta o noua provocare, lideri de opinie, formatori de trend, etc.".

Dand cateva search-uri lejere observi ca in 99% din caclulatoarele "celor care vor intotdeauna mai mult" exista un filon artistic predominant: maneaua. Desigur, cu cateva fluctuatii de titulatura a folderelor: "belea! manele supernoi 2006", "manele de aur", "x-plozia de manele" sau distinsul "briliantele manelelor". Specia mai sus mentionata surclaseaza cu autoritate preferintele melomane din folderele vecine: "parazitii", "arabeasca de la Buze" sau "house" cu varianta in plina ascensiune "house de masina". Preferintele cinematografice oscileaza intre genul scurt, independent, de autor: "incredibil! super futai in camin la agronomie!" si respectabile lung metraje ale unor autori consacrati: "acasa la coana mare 2", cu mentiunea "cel mai supermarfa film care la-m vazut in viata mea!".

Spre surprinderea omului de publicitate, se remarca la tot mai multi useri prezenta folderului "melodii din reclame". Brandul bate intotdeauna interpretul iar lista clasica incepe cu "ackermann-thievery corporation-heaven's gonna burn your eyes.mp3" si se incheie, prin modesta contributie a subsemnatului, cu "zapp-tribalistas-ja sei namorar.mp3".

Incredibil, dar oameni care la preferinte muzicale bifeaza doar Salam, Florin Salam, se pot adapta spontan la The Dandy Warhols doar pentru ca apar pe fundalul unui spot Vodafone. La un interviu de angajare, o tanara palpitanta intru publicitate, genul care pune intrebari grave la AdBreak, imi marturisea ca ea asculta numai muzica din reclame. Nu conteza daca e opera, un murmur tibetan, britpop, o balada celtica sau gamelanul javanez, n-are nici o importanta daca ne emotioneaza cu adevarat, daca are vreo noima, daca e "genul" nostru, daca functioneaza fara suport vizual, daca e o piesa buna, una ridicola sau una prafuita. Conteaza doar sa fi fost intr-o reclama. Simpla asociere cu un sapun, un ulei de motor sau un borcan de iaurt, ne dezarmeaza de exigente si ne transforma in melomani universali.

"Ce muzica sa pun?", intreba Alex intr-un moment in care petrecerea trena. "Sa punem muzica din reclame!" se auzi o voce timida din coltul incaperii. Toate privirile se intorc acum spre ochelarista singuratica de pe canapea. Din boxe rasuna "Carlsberg - Queen - Love of My Life.mp3". Petrecerea fusese salvata.

Exista chiar si subgenul "muzica din reclame - de masina". Cat de placut poate fi sa infunti traficul bucurestean gandindu-te seren la ignoranta de gospodina care pana deunazi folosea alt detergent, la mersul gratios al tinerei care iese in banca dupa ce a obtinut dobanda cea mai mare, la ochii umezi ai catelusului care te imbie sa vorbesti cat mai mult la mobil, la compania petroliera pe care trebuie sa o iubesti si mai mult dupa ce a scumpit benzina.

Sa ne luam ramas bun acum, pana la episodul urmator, in care "Muzica din reclame" va elibera planeta de toate mirosurile neplacute!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune


Comentarii

adrian lupu
acum 17 ani
Octav,

Tu chiar ai talent. Nu te lua dupa invidiosii care incearca sa te deraieze de pe drumul tau. Stilul asta, usor sincerist, e fumat demult dar iti poti face mana pe el pana te formezi. Pune mana pe o carte, ca nu frige.



Branded


Related