Cât poate câștiga un start-up de comerț online în România

Cât poate câștiga un start-up de comerț online în România

Agenția de marketing și publicitate online AdSymphony a realizat o scurtă analiză în urma căreia, cei ce doresc să pornească o afacere de comerț online, să își poată orienta așteptările. În introducere câteva date relevante ale pieței de comerț online. În anul 2020 cifra de afaceri a comerțului online în România a fost de 5,6 miliarde de euro (din care doar eMag a reprezentat aproximativ 1 miliard). Pentru 2021, agenția AdSymphony estimează posibilitatea de a se depăși pragul de 7 miliarde de euro. Chiar și așa, România este doar pe penultimul loc în Europa. Ceea ce sigur că ne așează într-o poziție avantajoasă, cu suficient loc pentru creșterea comerțului online.

Care sunt investițiile necesare unui magazin online în primul an de funcționare?

Despre cât costă un magazin online s-a tot scris. Adrian Zamfira a scris chiar și o carte, Liviu Taloi are cel puțin un interviu pe acest subiect și, o abordare în acest sens se găsește și pe blogul agenției de marketing AdSymphony. Însă investițiile nu se rezumă la ”cât costă un magazin online”. Necesarul de investiție pentru un magazin online, în primul an de funcționare, este rezultatul unui plan de afaceri. Acesta depinde de factori precum: logistica necesară magazinului, piețele pe care va activa, produsele pe care le vinde, experiența personalului, obiectivele pe care le are. Din punct de vedere tehnic, agenția de marketing online AdSymphony recomandă oricui care vrea să pornească o afacere de comerț online să includă în plan următoarele: construirea unui magazin online astfel încât acesta să nu necesite îmbunătățire sau schimbare în mai puțin de 1 an de la lansare, optimizare seo de bază făcută corespunzător (cu o agenție de marketing specializată, care utilizează atât specialiști seo cât și instrumente specifice), o planificare și o bugetare realistă a campaniilor pe un an de zile, astfel încât, agenția de marketing online să poată realiza un plan de promovare online scalabil.

Care sunt cele mai mari oportunități pentru o afacere de comerț online?

Piața este în creștere, cifrele o demonstrează. România fiind încă într-o zonă de ”adolescență” în acest domeniu. Așadar putem afirma că cea mai mare oportunitate este însăși demararea unei astfel de afaceri. O oportunitate importantă este existența de peste 15 ani pe piață a unui număr important de agenții de marketing digital, care s-au adaptat, au învățat și s-au profesionalizat, astfel că în prezent în România se găsesc servicii de marketing digital competitive la nivel mondial. În acest moment, un start-up în domeniul digital va avea la dispoziție toate resursele necesare pentru a demara o afacere stabilă, cu șanse reale de dezvoltare și penetrare a pieței, piață care este încă la nivelul de ”blue ocean”.

Ce înseamnă Black Friday pentru afacerile de comerț online din România?

Anul trecut, cifrele raportate de principalele magazine online din România (inclusiv eMag) depășesc 500 de milioane de euro. Vânzările realizate cu ocazia campaniei Black Friday reprezintă în jur de 10% din totalul vânzărilor dintr-un an. eMag a pornit acest concept, al campaniei de Black Friday, în România, fiind primul magazin online și primul retailer (împreună cu Flanco) care a organizat o zi de reduceri, cu ocazia Black Friday, prima dată în 2011. La primul Black Friday eMag a raportat vânzări de 8 milioane de euro, totalul vânzărilor din acel an fiind de 145 de milioane de euro. Agenția de marketing online AdSymphony a organizat în 2020 campanii de promovare pentru 10 magazine online, acestea generând peste 10.000 de comenzi în valoare de peste 2 milioane de lei. Campania nu se rezumă în mod obligatoriu la o singură zi de reduceri, deși eMag așa procedează. Din considerente logistice majoritatea magazinelor online nu pot fizic susține o singură zi de discount-uri. De aceea, campania Black Friday, atât din punct de vedere investițional cât și logistic trebuie adecvată posibilităților fiecărui magazin online în parte. Cu siguranță Black Friday reprezintă o oportunitate extraordinară pentru orice magazin online, atât în perpectivă economică cât și pentru fidelizarea cliențiilor. Dar există o regulă de la care orice antreprenor care deține un magazine online nu trebuie să se abată: reducerile trebuie să fie reale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


AdSymphony

Povestea noastră 1993 - Călătoria noastră pe tărâmul marketingului a început cu producția de materiale publicitare: insigne, brelocuri, clipboard-uri. Echipa era formată din patru persoane. 2017... vezi detalii »

Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related