Rompetrol a fost selectat, încă o dată, ca Superbrand în România. Pentru consumatorii români, Rompetrol este un brand creativ, puternic, modern, un partener de încredere dedicat calității, inovației și sustenabilității.
Lista brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 30 de profesioniști din diferite industrii, precum management, marketing, publicitate, comunicare, branding, media, consultanță, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1.857 de branduri din 65 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost reputație, încredere, calitate și diferențiere pe piață. Lista completă a brandurilor desemnate Superbrands în ediția actuală a programului va fi publicată în cartea Superbrands România, 2021.
De 40 de ani, ajungem mai departe!
În anii 80, Rompetrol a comunicat sloganul „Este timpul petrolului”, „Greu de învins” și „Te conectăm la oaza petrolieră”, anunțând destinul unei companii puternice care a cunoscut numeroase provocări. Rompetrol a rezistat atât schimbărilor sociale și politice, dar și crizelor economice. Deși sub regimul comunist Rompetrol a fost păstrat în interiorul granițelor geografice ale României, Rompetrol a fost de la început „operatorul internațional al industriei petroliere românești” oferind expertiză și servicii în zonele de extracție a petrolului.
După privatizarea companiei de stat, Rompetrol și-a diversificat activitatea și s-a extins prin achiziționarea rafinăriilor Petromidia și Vega. Rafinăriile au adus, de asemenea, primul element grafic în logo-ul Rompetrol, inspirat din 3 conducte de energie, în galben și negru.
În 2003, compania a început să ofere carburanți de calitate printr-o rețea națională și acesta a fost anul în care a apărut ultimul element grafic - floarea Rompetrol. Platforma de comunicare, sub sloganul „Energie vie”, a venit cu o abordare modernă și memorabilă pe piața românească și a obținut performanțe premiate și recunoscute atât la nivel național cât și internațional. Spotul publicitar cu cisternele „balenă”, vocea lui Florian Pitiș sunt încă în memoria consumatorului. Acest spot a inspirat generațiile viitoare de experți în marketing și agenți de publicitate care au lucrat în companie, precum și agențiile creative care au contribuit la dezvoltarea mărcii.
„Doar Rompetrol alimentează mașinile cu personalitate”, „Cea mai scurtă cale de la idee la succes” - a fost campania care a marcat introducerea stațiilor expres de către Rompetrol în 2005, stațiile mobile cu autoservire. Fiind o inovație pentru piața din România, stațiile expres au educat piața cu privire la plata directă cu cardul la pompă.
Efix, marca de carburant sub umbrela Rompetrol, a asaltat Internetul și noua eră a marketingului digital din România, cu faimosul spot „Concert la injectoare”.
Intrarea investitorului Kaz Munay Gas în viața mărcii Rompetrol i-a adus noi capacități de investitii și o activitate completă în domeniul petrolului, de la extracția de petrol din Kazahstan, transportul și rafinarea la Petromidia până la distribuția în rețeaua proprie de benzinării operate sub brandul Rompetrol.
Tot în anii 2000, Rompetrol devenea prima marcă românească din domeniu care își deschidea sucursale în câteva din țările din Regiunea Mării Negre.
În 2012, Rompetrol a comunicat „Calitate controlată de la sondă până la rezervor” pentru a arăta complexitatea operațiunilor din spatele mărcii și a fost ultima campanie pe platforma „Energie vie”.
Brandul Rompetrol a intrat apoi într-un amplu proces de rebranding. De la reîmprospătarea logo-ului și a elementelor de identitate vizuală cu culori mai vii, mai energice, până la renovarea completă a stațiilor de distribuție, cu un design nou, minimalist și cald, care evidențiază marca hei, precum și noua gamă de produse.
Astăzi, Rompetrol este un centru de energizare, cafeneaua preferată, punctul de întâlnire pentru milioanele de clienți care fac vizite zilnice la benzinărie.
Rompetrol desfășoară operațiuni diverse în 11 țări, pe 2 continente, devenind o voce importantă în regiune, un adevărat pod energetic între Europa și Asia.
Cei aproape 6.000 de angajați ai grupului acoperă mai multe linii de business, de la rafinare și produse petrochimice, transportul de țiței și servicii de sonde, până la stații de distribuție a carburanților în mai multe țări din Regiunea Marii Negre. Energia acestor profesioniști face ca marca Rompetrol să inspire milioane de clienți și parteneri, să le ofere forța și ambiția de a merge mai departe.
În 2021 Rompetrol a lansat campania “Împreună parcurgem drumul mai ușor”, prin care le mulțumește clienților, angajatilor si partenerilor pentru toate experiențele și momentele unice prin care au trecut împreună.
Ce oferă Rompetrol în rețeaua de benzinării
Rompetrol oferă o gamă variată de produse și servicii consumatorilor. Stațiile Rompetrol sunt adevărate centre de energizare care oferă o gamă largă de produse și servicii milioanelor de clienți care fac vizite zilnice la benzinărie.
Hei este conceptul oferit de Rompetrol pentru magazin și restaurant în rețeaua de benzinării. Prin atmosfera sa confortabilă și primitoare, hei contribuie la calitatea timpului petrecut în benzinărie, indiferent dacă clienții sunt doar în trecere sau își doresc să ia o pauză de energizare.
Efix este cea mai avansată gamă de carburanți Rompetrol care oferă proprietăți de protecție a motorului remarcabile. Produși în Rafinăria Petromidia, carburanții Efix se vând exclusiv la rețelele de benzinării Rompetrol din România, Bulgaria, Moldova și Georgia.
Fill & Go, plata la pompă, include produse și servicii integrate concepute pentru șoferi și nevoile lor specifice. Este un sistem de retail creat special pentru Rompetrol, o inovație în categoria de rețele de benzinării nu doar în România. Sistemul permite companiilor să gestioneze și să controleze parcul auto pentru eficiența și controlul pierderilor.
Rompetrol Go este primul program din industria energetică din România, dedicat clienților privați, care oferă atât recompense de fidelitate, cât și utilitate atunci când folosesc aplicația mobilă. Pentru fiecare litru de carburant alimentat sau suma cheltuită în magazinele și restaurantele Rompetrol, clienții primesc GoPoints. Aceste puncte pot fi utilizate pentru achiziționarea de bunuri și servicii oferite de magazinele și restaurantele benzinăriei. Rompetrol Go este o inovație care oferă un cont de client unic pentru utilizatorii Rompetrol Go și Fill & Go Personal. Aplicația mobilă oferită de Rompetrol este prima aplicație din peisajul industriei care aduce o valoare adăugată semnificativă șoferilor și pasagerilor.
Lucruri pe care trebuie să le știți despre Rompetrol:
- Rompetrol este prezent pe 11 piețe de pe 2 continente fiind o voce importantă în regiune, un adevărat pod energetic între Europa și Asia.
- Rompetrol este primul brand românesc din domeniul energetic care s-a extins la nivel internațional.
- Rompetrol este singurul producător din România de anumite sortimente petrochimice, bitum și solvenți de N-hexan.
- Rompetrol este partener principal al Festivalului și Concursului Internațional George Enescu - parteneriatul de 12 ani reprezintă un angajament de susținere a evoluției culturii în România, cu participarea muzicienilor români și internaționali.
- În ultimii ani, Rompetrol a investit peste 5 milioane USD în parteneriatul cu SMURD, în combustibil pentru elicoptere medicale, uniforme pentru voluntari, echipamente medicale, o unitate mobilă de terapie intensivă cu 12 paturi, reabilitare și echipamente ale mai multor unități medicale.