GroupM România, liderul global de management al investițiilor în media și parte din WPP Group, lansează INCA, o platformă inovatoare dedicată managementului campaniilor cu influenceri, în premieră în România. Costin Cocioabă este INCA Romania Lead.
România este a doua piață din CEE, după Polonia, în care WPP lansează INCA, o platformă de care poate beneficia orice client din piață și care va oferi suport tuturor agențiilor de media, creație și PR din cadrul WPP Group. INCA derulează deja, cu succes, campanii de content marketing în parteneriat cu agențiile din Grup, în alte 25 de piețe în care operează WPP, precum UK, Olanda, Germania, Polonia, USA, Canada, India, China sau Noua Zeelandă.
INCA a fost dezvoltată ca o necesitate pentru clienții agențiilor din cadrul Grupului, dar și ca urmare a creșterii vizibile și susținute a pieței de influencer marketing din utimii ani, în contextul în care influencerii sunt un canal de comunicare ce nu lipsește din majoritatea campaniilor integrate.
“Piața de influencer marketing din România are nevoie de soluții bazate pe tehnologie, precum cele oferite de INCA, prin care să adreseze acele întrebări la care clienții nu găsesc întotdeauna un răspuns: cine sunt influenceri potriviți pentru o campanie, care este audiența acestora și ce o face relevantă pentru anumite produse sau servicii, cum se pot amplifica rezultatele unei campanii și cine își asumă obiectivele acesteia, etc. In tot acest univers, INCA oferă neutralitate și planificare, precum și un proces de implementare mult mai ușor, prin folosirea tehnologiei în toate etapele unei campanii, de la zona de discovery, până la amplificare și raportare integrată și în timp real, toate acestea în premieră pentru piața din România”, Costin Cocioabă, INCA Romania Lead.
Platforma dă viață poveștilor brandurilor identificând cei mai potriviți creatori de conținut și influenceri din România și nu numai, pentru fiecare cerere în parte. Modelul INCA va permite clienților locali maximizarea investiției prin folosirea tehnologiei, a automatizărilor, a scalării și a amplificării mesajului în mediul online, garantând obținerea obiectivelor stabilite.
Cum funcționează platforma:
Orice campanie care folosește serviciile INCA începe cu o selecție data-driven a influencerilor care au audiența și afinitățile potrivite mesajelor, produselor și serviciilor clienților, dar și cu aplicarea unui nivel de brand safety prin folosirea tehnologiei și inteligenței artificiale.
Mai mult decât atât, capacitățile avansate oferite de INCA se extind și în zone de amplificare a conținutului, clienții putând beneficia, la cerere, de servicii de content boost, content extend – pentru creșterea vizibilității și engagement-ului campaniilor în zona de publishing online - social commerce și cross-channel creative – prin distribuția conținutului în OTT și CTV (smart TV).
Coordonatorul INCA în România, Costin Cocioabă, are o experiență de 20 de ani în marketingul digital, dintre care 10 ani în marketingul realizat cu ajutorul creatorilor de conținut, el însuși fiind unul dintre aceștia, de mai bine de 15 ani. Costin a ocupat poziții de leadership în companii de top din România, precum ProTV, Bakers Digital Communication, Thinkdigital sau 2Performant.
Principalele responsabilități din noua poziție sunt legate de consolidarea platformei INCA pe piața locală și crearea de produse si soluții bazate pe date și inteligență artificială care să răspundă eficient nevoilor de business ale clienților, atunci când vine vorba de includerea creatorilor de conținut și a influencerilor în mixul de comunicare.
INCA este o platformă digitală globală care expune, cu ajutorul creatorilor de conținut, mesajele, produsele sau serviciile companiilor la publicul specific al acestora, de pe toate canalele adresabile în social media, prin utilizarea tehnologiei, a datelor proprietare și inteligenței artificiale. INCA oferă servicii de influencer marketing focusate pe neutralitate, planning, automatizare și rezultate pentru clienți din 26 de piețe ale WPP Group din America de Nord, Europa, Asia Pacific, America Latină și Orientul Mijlociu, printre care și România.
GroupM este lider-ul global de management al investițiilor în media, care gestionează peste 60 miliarde USD în investiții anuale de media, prin intermediul agențiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX și Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investiții și Servicii, toate unite sub umbrela noii ere media în care comunicarea aduce valoare adăugată omenirii. Prin eficientizarea beneficiilor de volum, compania inovează, se diferențiază și generează valoare sustenabilă pentru clienții din toată lumea.