Music Club a gazduit ieri, 13 septembrie 2006, editia cu numarul 17 de AdBreak, un eveniment IQads prezentat de Orange. In timp ce Steaua avea grija sa castige cu 4-1 in fata lui Dinamo Kiev, tema editiei, in sobrietatea ei, avea ca focus tot Liga Campionilor Europeni, dar la advertising. Mihai Anton, moderatorul evenimentului, i-a provocat pe cei prezenti sa imagineze publicitatea romaneasca in conditii socio-politice complet schimbate.
Astfel, cei preocupati mai mult de publicitate si mai putin de fotbal, desi in numar mic, au realizat portretul robot din viitorul apropiat al agentiilor autohtone pe piata europeana: mai multe pitchuri, mai multi clienti, oameni mai veseli in agentie. Invitatii nostri au dat propriile pronosticuri. Nu pentru evolutia Stelei, ci pentru meciul agentiilor cu eventualii noi clienti.
"Dupa aderarea la piata europeana va fi mai greu pentru agentiile mici, pentru ca va trebui sa devina mai competitive. Va fi greu si pentru cele mari, pentru ca nu sunt obisnuite cu jumatatile de masura. Cel mai bine va fi pentru agentiile medii, care vor fi ajutate, deoarece ele reprezinta baza", a declarat Sorin Tranca de la Friends Advertising.
Codin Caradimu de Cap, desi optimist in ceea ce priveste atragerea de noi clienti "cu buzunarul croit", ne-a dus in vedere ca este posibil ca numarul spoturilor tv sa scada, asa cum s-a intamplat si pe alte piete care au intrat in Uniune in anii trecuti.
Octav Gheorghe de la Gavrila&Asociatii ne-a impartasit ideile sale in relatia cu posibilii clienti noi: "Fiecare piata reflecta o cultura diferita. Pentru clientii din afara tarii va trebui sa gasim strategii care sa se potriveasca acelor culturi si este necesar ceva efort pentru a ajunge acolo. Cu toate astea, clientii regionali este posibil sa prefere o agentie mica de la noi pentru o viziune proaspata, desi din ce in ce mai multe idei vin de la centru, asa cum se intampla la Budapesta de exemplu".
"Cred ca advertisingul se va imbunatati. Scala JWT face deja advertising pentru 50 de tari, chiar de aici din Romania. Deci se poate. Nu cred ca e o problema in a face advertising in Romania pentru orice tara din Uniune. Oamenii sunt aceiasi in toata lumea. Toti vor o casa noua, o masina noua, un telefon nou. Cei care lucreaza cu mine inteleg cum stau lucrurile la nivel global, inteleg concepte, idei etc. Nu cred ca e o problema aderarea pentru nimeni. Cei care lucreaza aici, pot lucra oriunde", ne-a incurajat Mark Walton.
Silviu Padurariu de la Copygraff este in garda si asteapta cu incredere noii clienti: "orice brand international care stie ce vrea de la piata romaneasca este binevenit la Copygraff. Cred ca-l putem duce".
Dar cum vor sta lucrurile in realitate vom afla inevitabil la anul, cand se vor produce modificarile de rigoare si agentiile mici si mari isi vor face noi calcule si vor intalni noi perspective.
AdBreak este un eveniment care isi propune, editie de editie, sa aduca in fata pasionatilor de publicitate, a membrilor comunitatii IQads, cele mai creative reclame internationale, pe cei mai importanti oameni ai industriei romanesti de advertising si sa propuna spre dezbatere cele mai fierbinti teme.
AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de Kiss FM, HotNews.ro si de Grupul de Presa Catavencu, prin Cotidianul si 24-FUN.