Cele mai bune idei, cele mai bune echipe de creație și cei mai buni specialiști din acest an au fost anunțați în cadrul ceremoniei de premiere care a avut loc în direct online vineri, 15 octombrie 2021.
Pentru al doilea an consecutiv, Publicis Italia din Milano a primit titlul de Agenția Anului, contribuind la succesul general al Publicis, care a adunat cele mai multe puncte și a fost desemnată Rețeaua Anului.
Premiul Agenția independentă a anului a revenit agenției Voskhod din Ekaterinburg, Federația Rusă.
Cel mai bun brand care și-a lăsat amprenta la cea de-a 27-a ediție a festivalului, câștigând Brand Grand Prix, a fost Burger King, cu 2 premii Grand Prix, 6 Golden Drum, 4 Silver Drum și 2 Bronze Drum la toate secțiunile. Jorg Riommi, Eduardo Marques și Bruno Bertelli, autorii din spatele campaniei Moldy Whopper, au fost desemnați Directorii de Creație ai Anului.
În secțiunea All Juries, Best of Genius Loci - un premiu care celebrează lucrările locale ce prezintă spiritul lor local distinctiv - a fost acordat agenției Publicis Latvia pentru #StillSpeakingUp DeepTruth, realizat pentru Propuesta Civica. Best of Social Good a fost acordat agenției White Rabbit Budapest pentru campania non-profit a Universității din Madeira, Terms Against Bullying. Juriul nu a acordat premiul Best of COVID-19.
Cea mai reușită campanie din regiunea Adriatică, distinsă cu premiul special Agenția Adriatică a Anului, a fost UM Beograd, parte a McCann Beograd, pentru campania Thank you, Doctors.
Cel mai bun videoclip al Competiției Young Drummers, prezentat în colaborare cu Consiliul de Turism al Sloveniei, a fost Imagine Slovenia, creat de Dmitry Sharov din Federația Rusă.
Jason Romeyko, Worldwide Executive Creative Director al Serviceplan Group, a devenit cel mai nou membru al Golden Drum Hall of Fame, un grup select de vizionari și visători care au luptat cu pasiune și curaj pentru progresul industriei creative.
Cea de-a 27-a ediție a Golden Drum nu s-a bucurat doar de sprijinul lumii creative, ci și al brandurilor care continuă să investească în industria creativă. După un an de pauză, din cauza pandemiei, festivalul a revenit cu o creștere de 25% a înscrierilor.
Juriile au preselectat 271 de lucrări și au acordat în total 46 de premii de bronz, 41 de premii de argint, 30 de premii de aur și 14 Grand Prix în diferite grupuri și categorii. Câștigătorii au primit noile trofee durabile, realizate din materiale ecologice - elemente naturale și reciclate.
Felicitări tuturor câștigătorilor!
Festivalul Golden Drum a luat naștere în 1993 cu o idee simplă, aceea de a reuni creatori din diferite țări, pe atunci adesea definite ca fiind din Noua Europă. Festivalul are ca scop să inspire și să susțină în multe moduri gândirea și acțiunea creative pentru schimbări pozitive, punând în lumină acest lucru prin intermediul programului său de concursuri și congrese. Cu sloganul Re:Start the Future, Golden Drum se concentrează pe creativitatea proaspătă care va energiza generațiile viitoare - fără a uita că aparținem aceleiași comunități, respirând ca unul singur. Festivalul Golden Drum a fost ales ca unul dintre cele șapte spectacole regionale de premiere incluse în Clasamentul WARC.