#LeapsaPentruViata a câștigat vineri, 8 octombrie, Premiul BEST INFLUENCER CAMPAIGNS în cadrul Webstock Awards. Campania inițiată de Asociația EDIT, a fost regizată și a avut la bază un concept creativ semnat de Millo Simulov de la SPIDER Group și a fost produsă de Eugen Lumezianu de la 111 Film. „Leapșa pentru viață” face parte din prima inițiativă națională de prim-ajutor din România, implementată de Asociația EDIT în parteneriat cu Departamentul pentru Situații de Urgență și I.G.S.U., Programul Național „România în Siguranță”.
Webstock Awards este cea mai mare gală de premiere a proiectelor Social Media din România iar în cadrul secțiunii BEST INFLUENCER CAMPAIGNS, juriul Webstock premiază campanii desfășurate de branduri în colaborare cu creatori de conținut sau celebrități. Creativitatea campaniilor e un factor esențial în selecția proiectelor, dar este apreciat și rolul influencerilor și originalitatea în implementare. Campania #leapșapentruviață a fost desemnată câștigătoare dintr-un număr de 30 de proiecte concurente, multe dintre ele generate de branduri recunoscute la nivel mondial.
„Scopul campaniei a fost acela de a educa publicul cu privire la manevrele de acordare a primului ajutor în diferite situații în care acestea pot salva o viață. Nu este prima sau singura campanie de genul acesta, însă de data aceasta am decis să tratăm video-urile demonstrative într-o manieră în care să reușim să trecem de partea tehnică și să captăm atenția privitorului, astfel încât acesta să fie mai receptiv la mesajul nostru. Am gândit scenarii care să capteze atenția în primul rând, iar lucrurile esențiale pentru fiecare situație în parte să fie ușor de memorat. Am vrut să trecem dincolo de comunicarea standard, de anumite tehnici care pot părea greoaie și care îi pot descuraja pe oameni. Am vrut să facem primul pas spre public, un pas prietenos și util, ca mai apoi cei interesați să poată aprofunda subiectul.”, Millo Simulov, director de creație și scenarist al proiectului #Leapșapentruviață.
Personalitățile implicate în această inițiativă sunt actorii Șerban Pavlu, Marius Manole și Andi Vasluianu, actorii de comedie Teo și Costel, artiștii Deliric & DOC și creatorii de conținut Otravă și Selly. Campania s-a bucurat de un feedback excelent în presă, dar și online, cu peste 1,5 milioane de vizualizări, zeci de mii de like-uri și share-uri.
„În special în aceste momente grele, credem că învățarea corectă a manevrelor de prim-ajutor este vitală. Leapșa pentru Viață este cel mai ambițios proiect de acest fel, prin care ne dorim să ajutăm societatea să evolueze și să răspundem prompt unora dintre cele mai mari nevoi actuale: siguranța și responsabilitatea. Durează puțin să înveți, iar tehnicile sunt ușor de aplicat. Dacă 1% din oamenii la care am ajuns învață să salveze o viață, obiectivul nostru vă fi îndeplinit”, a spus Liviu Zorilă, fondatorul Asociației EDIT.
Campania a pornit de la statisticile care spun că 90% dintre români nu știu să acorde primul ajutor în caz de nevoie, ceea ce ne clasează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește noțiunile de bază legate de aceste tehnici. Scopul proiectului este de a trage un semnal de alarmă asupra importanței cunoașterii corecte a manevrelor de resuscitare de tip RCP (resuscitare cardio-pulmonara), manevra Heimlich, stoparea unei hemoragii, îngrijirea unui membru rupt sau a unei arsuri.
Asociația pentru Educație, Dezvoltare și Implicarea Tineretului (EDIT) a luat naștere în anul 2016 și susține educația, cultura și parteneriatele durabile dintre instituțiile publice și cele private. Prin proiecte ca „Ora de Educație Rutieră”, au ajuns la peste 125.000 de beneficiari (elevi din învățământul preșcolar, școlar și liceal, inclusiv la cadre didactice și părinți). În septembrie 2021 au lansat oficial Programul Național de educație pentru siguranță ,,România în Siguranță”, în parteneriat cu Departamentul de Dezvoltare Durabilă cu scopul de a crește nivelul de educație în ceea ce privește siguranța rutieră și pregătirea pentru situații de urgență.