Elena Cucu, Socialinsider: Tot ce trebuie să știi despre ad-urile pe Facebook și Instagram în 2021

Elena Cucu, Socialinsider: Tot ce trebuie să știi despre ad-urile pe Facebook și Instagram în 2021

A fi responsabil de bugetele de ads ale brandurilor, fie că sunt ele mai cunoscute ori mai puțin cunoscute, este o responsabilitate enormă pentru orice om de CPC.

Testarea și optimizarea reprezintă într-adevăr secretul oricărei campanii de ads de succes.

Dar la fel de important este și procesul de research, necesar înaintea oricărei investiții în promovare plătită pe social media, deoarece poate oferi o direcție strategică, prin care brandurile pot economisi sume importante din bugetele de marketing.

Socialinsider a lansat recent un studiu global referitor la performanța ad-urilor pe Facebook și Instagram, prin care se evidențiază tendințele majore ale pieței și modul în care brandurile preferă să își administreze bugetele de marketing, din perspectiva promovării plătite pe cele două platforme.

Au fost făcute câteva descoperiri importante, ce ar putea avea un impact semnificativ asupra strategiei de ads ale brandurilor din România.

1. Ad-urile pe Facebook au costuri mai mici și rezultate de trafic mai bune comparativ cu Instagram

Deja nu mai este un secret că Instagram este platforma unde brandurile investesc cel mai mult în ultimul timp, datorită nivelului ridicat de engagement pe care acesta îl implică.

Ceea ce constituie un argument destul de logic pentru branduri să își direcționeze un buget mai mare din cel destinat promovării plătite către ad-urile pe Instagram.

Totuși, acesta ar putea să nu fie cea mai bună direcție strategică, întrucât, cel puțin la nivel global, ad-urile pe Instagram au un cost dublu față de cele de pe Facebook.

Numerele arată că ad-urile pe Instagram se situează la o valoare medie a CPC-ului de 1.09$, comparativ cu valoarea media a CPC-ului pe Facebook, care este de 0.49$.

Motivul pentru care această abordare ar putea să nu fie cea mai favorabilă pentru branduri este acela că, deși au un cost mai ridicat, ad-urile de pe Instagram au un CTR semnificativ redus comparativ cu ad-urile de pe Facebook.

Desigur, scopurile campaniilor pot fi diferite, iar în crearea acestora obiectivul este cel care dictează direcția strategică.

Însă, diferența dintre CTR-ul ad-urilor de pe Facebook (a cărei valoare medie este de 3.06%) si cel al ad-urilor de pe Instagram (care este de aproximativ 0.68%) ar trebui cu siguranță luată în considerare.

În definitiv, un trafic ridicat poate fi o influență directă asupra creșterii vânzărilor, acesta fiind, în cele din urmă, obiectivul principal al fiecărui business.

2. Instagram story: cel mai potrivit placement pe Instagram

Optimizarea bugetelor pentru promovarea plătită pe social media ține atât de alegerea platformei potrivite, cât și de alegerea acelor placement-uri care par a da cele mai bune rezultate.

Majoritatea brandurilor investesc preponderent în ad-uri plasate în Instagram feed, care se situează pe locul al doilea din perspectiva performanței, având în vedere că ad-ul cu cea mai mare rată de conversie este cel de tip Instagram story.

Luând în considerare cât de mult apreciază utilizatorii de Instagram conținutul de tip story, costurile favorabile și rata de conversie a acestora, nu este de mirare că din ce în ce mai multe branduri par să apeleze la această tactică de marketing.

O ultimă mențiune referitoare la ad-urile de pe Instagram ar fi o trecere în revistă a costurilor înregistrate atât pentru valorile medii globale de CPC, cât și pentru cele de CPM, pentru o mai bună înțelegere a felului în care stabilirea obiectivelor campaniilor de ads, și implicit a placement-urilor poate impacta bugetul de marketing al unui brand:

  • Instagram stories: 1.86$ CPC și 27$ CPM
  • Instagram feed: 0.66$ CPC și 50$ CPM
  • Instagram explore: 0.53$ CPC și 72$ CPM

3. Facebook stories: cel mai mare CPC și cea mai mică rată de conversie

Dacă pe Instagram ad-ul de tip story este unul care poate ajuta brandurile să își eficientizeze costurile, obținând în același timp cele mai bune rezultate posibile, pentru Facebook, situația se schimbă radical.

Deși au cel mai mare CPC (de aproximativ 0.55$), ad-urile de tip story au, în Facebook, cea mai mică rată de conversie (de 0.09%).

Reliefând creșterea și importanța conținutului de tip video, datele au arătat că al doilea ad cel mai eficient în a obține conversii este cel din Facebook video feeds.

Desigur, în realizarea strategiilor de ads raportarea trebuie făcută în special față de țara de proveniență, întrucât există puternici factori diferentiatori. Dar analiza tendințelor globale nu trebuie neglijată, deoarece poate oferi o bună explicație pentru anumite situații regionale, aducând un plus de valoare marketerilor în momentul stabilirii strategiei promovării plătite pe social media.

_______________________
Elena Cucu, Content Writer la Socialinsider

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related