I met the Napoleons

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca intr-o singura zi v-ati hranit mult prea mult creierul, fara insa sa fi constientizat acest lucru pe moment? Ati plecat vreodata de la un seminar de sase ore neplictisiti si dornici sa reveniti in ziua urmatoare? Ati fost vreodata de-a dreptul flamanzi sa asistati la inca un seminar de acelasi gen? Eu am incercat aceste sentimente chiar ieri la intalnirea cu Napoleonii. Russell Davies, Ben Terrett si Jeffree Jackson au venit in Romania la initiativa Headvertising si m-au cucerit. Si pentru ca in situatii de genul acesta orice comentarii sunt de prisos, si nu ar face decat sa stirbeasca din valoarea prezentarilor, mi-am propus sa impartasesc cu voi notitele din primele ore petrecute cu Napoleonii.

Ziua de lucru a inceput cu un cantecel dedicat strategilor, care, pe langa nota maxima la impresia artistica, a sintetizat teoria planningului in doar cateva versuri: "It's up to me to come up with a strategy to make you mine [...], Girl, it's up to you to do what I want you to, to ease my mind [...] There's no need in teasing […], I need you and you need me". Si astfel a inceput totul. In continuare, cateva spicuiri din prezentarile lor…

1. Russell Davies:
- referire la teoria glontului magic: strategii construiesc un glont pe care il trimit consumatorilor pentru a le schimba atitudinea. Insa, nu trebuie omis faptul ca impactul difera in functie de persoana lovita (comparatie mar-portocala). Acest lucru inseamna ca doar pentru ca ai produs un mesaj, nu poti prezice ce se va intampla cu el
- teoria mingilor de tenis: consumatorul nu sta in "stand by" asteptand sa prinda mesajul trimis de un brand
- oamenii se uita doar la ceea ce vor sa vada, de aceea agentiile trebuie sa livreze ce vor oamenii sa vada
- in loc sa ai un carlig mare care sa agate, mai bine milioane de carlige mai mici. De aceea, poate ca cea mai buna idee nu e sa transmiti un mesaj explicit de genul: "Fa asa", ci sa comunici intr-un alt fel. (exemplul Nike, Honda si campania Red a Coca-Cola)
- comunicarea nonverbala este foarte importanta
- executia tine tot de strategie, ea putand ingropa sau salva o strategie
- e usor sa vorbesti despre strategie si pentru ca nu sunt destule cuvinte ca sa poti vorbi despre publicitate, vorbim despre mesaj
- studiu de caz Honda

2. Jeffree Jackson
- prezentare despre relatia client-planner, sub titlul: "Sell! More work! To more people!! Faster and easier than ever before!!!"
- exista agentii care cred in creativitate si agentii care cred in pastrarea clientilor
este important sa doresti sa vorbesti cu oamenii

Ponturi pentru a avea o mai buna relatie cu clientii:
- Vindeti mai intai ideea, abia apoi executia (pentru asta, folositi Idea Sheet = un rezumat al ideii)
- Creati un limbaj comun
- Insistati pe toate etapele gandirii voastre
- Livrati un pachet de vanzare, nu doar munca
- Nu ignorati niciodata"alte" idei (alte idei = lucrurile marunte care completeaza si sustin intreaga idee a campaniei)
- Raportati fiecare pas important facut de la primirea briefului si pana la solutie. Prezentati chiar si punctele moarte ale rationamentului folosit
- Referiti-va la cercetarile facute de client cat mai des posibil
- Intelegeti si comunicati ceea ce vrea clientul (nu doar ceea ce e pe brief)
- Cultivati mai multe surse de informare
- Aranjati un "teambuilding" intre client si agentie
- Adaptati-va si nu va dati batuti

3. Ben Terrett
- o prezentare nonconformista, despre design, parcursul agentiei din care face parte = "The Design Conspiracy" si despre curajul de a porni pe cont propriu
- cele mai misto carti de vizita EVER!!!

To be continued…

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune


Comentarii

Elena Dumitrescu
acum 17 ani
sa vedem si noi cartile alea de vizita!


Branded


Related