Nu mai există de mult o rețetă a succesului pe social media. Totul s-a dinamizat, oamenii sunt în căutarea conținutului care să îi surprindă și să îi facă să se simtă de parcă a fost gândit special pentru ei. În contextul ăsta, cum faci să rămai relevant pe platformele online?
Simina Zidaru, Creative Director Tribal, e de părere că totul ține de un proces de trial&error. Nu poți să înțelegi o platformă fără să pornești de la un conținut care are tot potențialul de a fi trecut cu vederea, e prima etapă de care trebuie să treci. În contextul în care toată lumea a trecut în online, spune că e mult mai greu să te faci remarcat. De asta trebuie să fii deschis spre toate formatele noi care apar și să îți dai silința să îți adaptezi conținutul pentru ele. Așa s-au născut cele mai bune campanii de anul acesta la branduri precum McDonald’s și Birra Moretti.
Nu mai e o noutate sa filmezi pentru digital, nici sa faci jocuri, nici sa faci postari destepte. Mi se pare tot mai greu sa urmezi o reteta, e un mediu atat de dinamic, in fiecare zi apare ceva nou, in fiecare zi se schimba ceva, ce era cool ieri, azi s-a dus. Imi place sa zic ca traim vremea lui trial and error.
Simina crede că e important să fii într-o căutare constantă de asocieri inedite care să se potrivească cel mai bine cu brandurile pentru care lucrezi. Dar mai multe despre ce stă la baza campaniilor neconvenționale, provocările de pe social media și cele mai bune campanii la care a lucrat în agenție ne-a povestit în rândurile de mai jos.
Cum a schimbat pandemia campaniile
As raspunde deschiderea mai mare fata de digital, dar asta deja nu mai e noutate. Daca anul 1 de pandemie l-am simtit in zona prudentei pe majoritatea proiectelor (si nu numai), anul 2 parca a venit cu o dorinta si un dor nestavilit de a face lucruri. Asta inseamna medii noi, proiecte noi si parca mai mult curaj. Sa iesim odata din impas.
Medii&formate noi
Cred ca am jonglat cu majoritatea celor digitale. Avand un spectru foarte larg de clienti, am trecut si prin Clubhouse, si prin Tik Tok, dar fideli am ramas platformelor mari, fata de care inca ne gasim curiosi in a veni cu moduri inedite de a le folosi. Testam si ne bucuram de rezultatele platformelor owned by brands.
Surprizele platformelor
Tik-Tok cred ca e surpriza cea mai placuta a acestui an. Trebuie sa recunosc ca ne-am intalnit cu multa retincenta, avand o reputatie de platforma de copii sau dansuri, insa rezultatele pe care platforma le promite sunt extraordinare. Clubhouse am simtit ca a fost o incercare, cu o vapaie puternica la inceput, care cumva nu a iesit cu adevarat din bula noastra.
Reacțiile consumatorilor
Cel mai bun exemplu pe care l-as da aici nu e o platforma partenera, ci o platforma owned by a brand. Vorbesc despre aplicatia McDonald’s care anul asta a explodat. Am creat campanii in jurul sau si, in app-ul propriu zis, am dezvoltat un program de loializare foarte conectat cu date de la oameni: jocuri, activari speciale. A fost primit cu multa caldura de oameni, jocurile au fost reale succese. Am avut norocul unui client care a inteles cat de multe lucuri se pot face testand, incercand, folosind date combinate cu creatie.
Vremea lui trial&error
Daca e s-o spunem pe aia dreapta, e mult mai greu sa te faci remarcat. Absolut toata lumea a inteles ca trebuie sa se mute in online. Drept urmare, e o aglomeratie incredibila. Nu mai e o noutate sa filmezi pentru digital, nici sa faci jocuri, nici sa faci postari destepte. Mi se pare tot mai greu sa urmezi o reteta, e un mediu atat de dinamic, in fiecare zi apare ceva nou, in fiecare zi se schimba ceva, ce era cool ieri, azi s-a dus. Imi place sa zic ca traim vremea lui trial and error.
Oamenii, mai deschisi spre canale de comunicare inedite
Oamenii insemnand si noi insine, noi cei din agentii si clientii nostri parteneri. Mereu a fost cautarea de locuri noi, de a spune o poveste. Continuam sa adaugam mixului mereu ceva nou si, speram noi, relevant. Cum spuneam mai devreme, trial and error. Nu tot ce e nou si e cool functioneaza. Si nici ce e vechi, consacrat, nu mai e obligatoriu.
Campanii surprinzătoare din 2021
Ne laudam cu un serial la Birra Moretti,Timp de-o birra – Bucatar sau provocare, in care omul de-acasa alegea realmente ce urma sa vada in timpul show-ului in poll-uri pe Insta. Daca sa fie Sore care sa cante in italiana un cantec de-al ei romanesc, Feli care sa gateasca cu indicatii pe mute sau Ristei care gatea cu o singura mana.
Pe Mc ne-a iesit campania pe momentul Bac, campanie ce s-a intamplat pe InstaStory si am flexat muschiul intelectual al liceenilor cu intrebari din curicula examenului.
Si inca ceva ce mi se pare demn de mentionat, sunt jocurile pe care le-am facut in app-ul McDonald’s. Oricat de simplu pare sa faci un joc de succes, echipa de creatie va spune, cu mana pe inima, ca e mai complicat decat pare. Adica complicatul simplu e mai greu decat orice. Ca ai idei multe si vrei sa-l complici. Da’ provocarea e cum sa-l faci simplu si destept, asa incat chiar sa se joace lumea, sa-l faci addictive. As zice ca ne-a iesit. Si cu Valentine’s si cu Easter Game-ul.
Partea grea din a rămâne relevant
E greu sa le intelegi pe toate. Dar si mai greu e sa le folosesti pe toate, la adevaratul lor potential. Nu e usor sa intelegi o aplicatie si nici modul in care poti sa fii cu adevarat relevant pe Tik-Tok, fara sa pui un continut la care oricine ar da skip. E asa un organism viu, organism care de altfel e si bucuria cea mai mare, ca incerci mereu ceva nou. Si niciodata n-ai sa stii daca o sa-ti iasa ori ba.
Căutarea de asocieri noi
Eu sunt cineva intr-o cautare constanta de talente noi. Si cand spun asta, ma refer la minti luminate din jurul nostru, oameni cu initative diferite, oameni complet din afara cercului meu. Ne aflam intr-o situatie in care se intampla multe lucruri minunate, proiecte, ONG-uri, spectacole de teatru, filme, proiecte fashion sau de beauty. Sper sa avem ochii sa le vedem pe cele cu care brandurile noastre se potrivesc cel mai bine.
Campanii cool care ți-au atras atenția
Mi-au placut mult Libresse cu “#WombPainStories”, Visit Xbox: The Birth of Gaming Tourism si Shutter Ads de la Heineken.
De la noi abia am vazut Vodafone-ul asta care m-a emotionat foarte tare:
Si RoadSide market e absolut minunata.
Astea sunt doar cateva exemple, pe masura ce ma gandesc, imi mai apar 10 proiecte misto. Suntem intr-un context bun.
Neconvențional în 2021
Ce-a insemnat mereu. Ceva spontan, la care sa spui: as fi vrut sa ma gandesc eu la asta!