Oamenii sunt cea mai importantă resursă a unei companii - o teorie a cărei veridicitate este susținută de studiile și statisticile de pretutindeni și care a dus la elaborarea în cadrul companiilor a unor politici de personal din ce în ce mai complexe. Un studiu realizat de Catalyst Solutions identifică o serie de criterii care stau la baza alegerii unui angajator, cum ar fi recunoașterea performanței, mediul de lucru plăcut, dar mai ales încurajarea dezvoltării profesionale și accesul la expertiză.
Succesul unui sistem este dat de capacitatea acestuia de a se transforma și de a evolua constant. Într-un domeniu atât de vast și aflat într-un continuu proces de dezvoltare precum cel al marketingului digital, a ține pasul cu noutăți, trenduri, schimbări constante de platforme, softuri și algoritmi în timp ce ne menținem entuziasmul și motivația la cote înalte devine o provocare din ce în ce mai dificilă.
Investițiile constante în dobândirea sau aprofundarea de cunoștințe și încurajarea aplicării lor mențin un echilibru în raportul dintre abilitățile deținute de membrii unei echipe, pasiunile acestora și competențele de care au nevoie în mediul de lucru. Evoluția lor crește nivelul motivației personale, al stimei de sine și al energiei cu care abordează un task, asigură o specializare mai profundă, iar acestea au ca efect direct atât un mediu de lucru productiv și focalizat pe dezvoltare și performanță, cât și creșterea competitivității companiei pe piață.
My Uplift – de la proiect la cultură organizațională
Web Ventures, agenție full service cu 11 ani de experiență pe piața de digital marketing din România, a înțeles foarte bine nevoia de dezvoltare continuă și dobândire de noi competențe zi de zi, conceptul de performance & growth făcând parte din ADN-ul agenției construite pe principiul Team First. Astfel, fiecare departament oferă membrilor săi cadrul și resursele necesare pentru a se dezvolta prin programul My Uplift. Acest program intern a debutat sub denumirea de Educational Friday, un sistem de formare profesională adresat tuturor angajaților companiei, și a evoluat ulterior în forma pe care o îmbracă astăzi. Vorbim despre o formă de educație continuă, non-formală, care vine în completarea sistemului formal de învățământ și al cărei scop este creșterea nivelului de competență profesională a angajaților. Pe scurt, accesul la diverse cursuri și programe de pregătire ce susțin evoluția profesională.
grow_together
My Uplift are “loc” în programul de lucru al echipei prin alocarea a 30 de minute pe zi (2.5h săptămânal) studiului individual, dezvoltării abilităților deja deținute sau dobândirii de noi informații care să sprijine atât evoluția individuala, cât și calitatea serviciilor oferite clienților. El amintește că învățarea e un proces continuu, firesc și constant.
Strategia internă pentru My Uplift este de a nu impune niciunui membru al echipei tipul de curs sau metoda de studiu pe care să o urmeze, având la bază convingerea că dezvoltarea profesională este un proces individual, complex, atât de evoluție în plan profesional, cât și de autocunoaștere și dezvoltare personală.
De-a lungul timpului, programul a adunat în “portofoliul” său de la cursuri online, la conferințe și webinarii susținute de speakeri locali sau specialiști internaționali în diverse arii de digital marketing, performance marketing, strategie de brand, graphic design, web development, influencer marketing, psihologia consumatorului, creativitate etc.
“Mi-am dorit ca noțiunea de învățare continuă să nu fie doar o expresie pe hârtie în compania noastră, ci un lucru care să intre în rutina fiecăruia dintre colegii mei. Am început implementarea "învățării la birou" în 2018 cu proiectul Educational Friday. În zilele de vineri, ne strângeam cu toții în fața videoproiectorului și urmăream cursuri și audio book-uri despre subiecte de interes pentru fiecare dintre noi, de la productivitate, time management, work-life balance sau exerciții de postură la birou. După doi ani de Educational Friday, ne-am dat seama că avem ritmuri diferite de învățare și domenii diverse de interes, precum și momente diferite ale zilei în care ne vine mai ușor și mai natural să deprindem competențe noi. Așa a luat naștere My Uplift, programul nostru intern de învățare în timpul programului.
Fiecare dintre noi își dedică dezvoltării personale minimum 2.5 ore/săptămână, împărțite pe zile în funcție de cum e mai eficient pentru stilul său de învățare. La început de lună, colegii mei raportează structurat către managerii lor direcți pe 3 paliere: My uplift (ce au învățat în luna precedenă). Applicability of my uplift (ce urmează să pună în aplicare din ce au învățat). My future uplift (ce și-au propus să învețe în luna curentă). Așa, ne menținem motivați și inspirați să învățăm mereu lucruri noi și să avem mereu răspuns la întrebarea: Eu cu ce sunt mai bun astăzi versus luna trecută?”, Anda Andrei, Managing Director Web Ventures.