Înainte să închizi ochii, mai arunci o privire spre cutia cu jucării. Poate-poate prinzi momentul în care plușurile prind viață și se întind la povești toată noaptea. Nu e începutul unui film SF pentru copii, e fix cum credeam eu că stă treaba cu jucăriile când eram mică. Și visul meu a devenit un pic mai aproape de realitate cu noua campanie de la IKEA creată de agenția Mother, „Every home should be a haven”.
Ursuleții de pluș pufoși au mers la sală doar ca să se pregătească pentru cea mai tare după-amiază de după școală. I mean, cine n-ar vrea să fie întâmpinat când ajunge acasă de ursuleți cu mușchi al căror unic scop e să te facă să te simți bine? Fără responsabilități care să interfereze cu relaxarea, fără părinți ocupați cu munca și în timpul liber. E o reclamă haioasă și duioasă. Pentru că trezește un sentiment de tihnă, de dorință de teleportare în povestea aia, povestea ursuleților cu mușchi.
Cred că o astfel de campanie e un prilej bun să ne aducem aminte, mai ales în perioada asta, despre ce a însemnat acasă în ultima vreme. E un spațiu în care ne simțim safe? Sau e încă unul din locurile în care munca se confundă cu toate celelalte activități? Și, din nefericire pentru noi, nu putem apela la ursuleți de pluș care să ne răspundă.