În advertising, umorul e tratat cu multă seriozitate. Un ad/o campanie care se folosește de umor pentru a comunica un brand sau un produs trebuie să acceseze realități extrem de prezente în mintea consumatorilor. Sau să întindă la maximum reversul acestor realități, până devin funny as hell.
Agenția de marketing și publicitate AdSymphony a publicat recent teaserul unei mini-serii video intitulate „Dacele și Sfertogeții“. Este vorba despre o serie de patru scurtmetraje realizate pe baza unor scenarii ce ironizează preocupări care ne unesc ca popor: un conspiraționist care-și consumă pe un acoperiș din Obor teama de sateliții lui Musk, un contrabandist de cărți într-o lume distopică în care Google a fost anihilat, un militant pentru #adevăr în social media (Dezinstagramatoru' :)) și un hipster autoizolat (și asumat!) care găsește o zi nepotrivită să-și extindă orizontul: Black Friday. Toate scurtmetrajele au ca punct de congruență umorul. Dar, decât să explicăm, mai bine arătăm:
Cum s-a născut ideea
Tentația de a realiza acest gen de prezentare a serviciilor video pe care le oferă AdSymphony a existat de mult timp, însă materializarea ei a venit în momentul în care teoriile conspirației au început să capete niveluri aproape paroxistice în România. Moment în care agenția a considerat că este cazul să intervină pentru a mai relaxa spiritele, dar și pentru a face un statement referitor la propriile valențe.
Resurse
Oferta AdSymphony include, așadar, servicii video complete: scenariu, actori, tehnologie audio-video, editare. „Pachet“ care include, evident, îndrăzneala de a realiza și altfel de campanii, ce se diferențiază prin umor inspirat din realitățile sociale. Și, un pic, și din cele antisociale. : )
Clipurile vor putea fi urmărite în curând pe platformele de socializare ale AdSymphony.