Rozy, influencerita eterna

Rozy, influencerita eterna

- Hey, girl! Ce faci, cu ce te ocupi?
- Sunt influentarita pe Instagram.
- Cum?
- Ma joc cu mintea ta, cu ajutorul unor algoritmi bine construiti.
- De ce?
- Pentru ca societatea contemporana se bazeaza pe violenta structurala. Iar eu profit cu pricepere de asta.

Rozy este o influencerita virtuala de 22 de ani, din Coreea de Sud. Rozy a fost creata prin inteligenta artificiala (AI) de firma sud-coreeana Sidus Studio X si, de la nasterea sa virtuala, in august 2020, a reusit sa obtina 100 de acorduri de sponsorizare.

De ce? Pentru ca Rozy poate afisa o viata umana perfecta, fara dramele asociate conditiei umane. Dincolo de “frica de a ne pierde slujbele in detrimentul robotilor”, cred ca amenintarea de a ne topi identitatile este mult mai infricosatoare. Imprevizibilitatea vietii umane, urcusurile si coborâșurile, esecurile si solutiile sunt piesele care ne compun identitatile.

Pe 23 septembrie, Instagram a lansat o campanie, cu mesajul “Identitatea este a ta de construi”, ca raspuns la acuzatiile unui whistleblower care comenteaza rapoarte interne ale Facebook, prin care se descopera ca Instagram are efecte daunatoare mai ales pentru stima de sine a fetelor si a femeilor.

Da, prin aparitia unor influenceri virtuali, puternic sustinuti si promovati prin sponsorizari nesfarsite, ne indreptam exact in acea directie a profilelor si identitatilor perfecte, cu care niciun om nu ar putea concura vreodata. Da, este aspirational, da, poate cuprinde toate calitatiile umane pe care am vrea sa le vedem in noi insine (indoielnic), dar eliminand aspectul “esec” poate ricosa exact in esec.

Oficialii Facebook spun ca datele lansate de whistleblower nu sunt corecte, iar Instagram nu este “toxic” pentru fete si femei si ca, de fapt, “cercetarea a demonstrat ca multi adolescenti simt ca folosirea Instagram ii ajuta atunci cand se lupta cu momente grele si probleme cu care adolescentii s-au confruntat intotdeauna”.

Revenind la Rozy si la aspectele pozitive și negative ale social media si ale influencerilor. Publicul principal al influencerilor virtuali sunt femeile intre 18 si 24 de ani.

Acești oameni “fictivi”, cu caracteristici, trasaturi si personalitati realiste sunt, in primul rand, mai profitabili. Vorbind despre unul dintre factorii care fac influencerii digitali mai profitabili, Virtual Humans, o organizatie care studiaza industria, spune:

“Ei pot trai pentru totdeauna. In loc sa inlocuiasca purtatorii de cuvant ai marcii la fiecare cativa ani, influencerii virtuali pot umple golul lasat de constrangerile varstei umane, oferind marcilor capacitatea de a vorbi printr-un caracter consecvent si adaptabil”.

Ma face sa ma gandesc la un algoritm creat de om in forma de versuri, si implantat adanc in creierele noastre inca din anii ’80 :)

“Let us die young or let us live forever

We don't have the power, but we never say never!”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related