Alexandru Cotleanu: As vrea ca imaginea propusă să provoace privitorul atât la un tip de introspecție cât și la un posibil dialog

Alexandru Cotleanu: As vrea ca imaginea propusă să provoace privitorul atât la un tip de introspecție cât și la un posibil dialog

Cel mai important lucru, crede Alexandru Cotleanu, este ca arta lui să nu devină o simplă lucrare pur decorativă. Modurile de interpretare ale privitorilor pot fi diverse și contradictorii, important e ca ea să provoace oamenii la dialog. Prima lui interacțiune serioasă cu spațiul public a constituit-o chiar lucrarea de licență: Different, o murala de aproximativ 65 m2, care abordează tema diversității și a autenticității.

Pentru Eco Graffers Wanted by glo™, Alexandru a creat lucrarea Disconnected.

În contextul unei deconectări bruște de la mediul virtual, loc care a devenit deja o extensie/surogat a/al realității, oamenii se întorc, totuși, la un tip de interacțiune originara. Chiar dacă diferențele dintre ipostaza umană tradițională si cea contemporană, a omului pus brusc, în fata unei deconectări, sunt foarte clare, digitalizarea nu poate șterge din mentalul colectiv conceptul de interacțiune umană, iubirea, explică Alexandru.

Azi e ultima zi de inscrieri la competiția de artă stradală, așa că profitați de ea. Poate vă inspiră povestea lui Alexandru, de mai jos, despre artă, mesaj și nevoia de critică și intepretare.

 

Bio pe scurt

Numele meu este Cotleanu Alexandru, am 22 de ani și sunt absolvent al Facultății de Arte Plastice, secția Grafică din cadrul Universității de Artă și Design din Cluj Napoca.

 

Etape de formare 

Atracția pentru zona consacrată a artelor vizuale a venit, culmea, în timpul facultății, pana în acel moment fiind mai mult atras de spectrul comercial al artelor și anume grafica publicitară. În timpul studiilor am realizat faptul că îmi doresc cu totul altceva și am căutat cel mai bun mediu de exprimare artistică.

Universitatea oferindu-mi atât cadrul cât și oamenii potriviți am ajuns în cei trei ani de studii să încerc mai multe medii de exprimare artistică, în principal din zona graficii de șevalet, dar am simțit că mă reprezintă mai degrabă o zonă apropiată de pictură și derivatele acesteia în spațiul public.

 

Ce te inspiră

Am optat pentru folosirea stencil-ului deoarece consider că reușește să comprime o idee clară printr-o simplă suprapunere a petelor de culoare, dar și pentru că generează un tip de imagine intrigantă vizual, element care provoacă publicul la o analiză a ideii din spatele imaginii. Feedback-ul primit, unul de specialitate, din partea profesorilor din universitatea clujeană, a fost unul pozitiv și m-a încurajat în intenția de realizare a unei expoziții personale care se bazează, din punct de vedere tehnic pe conceptul de "street art gallery".

Expoziția pe care o propun are ca element coagulant, tematic, critica socială a experiențelor inter-umane, în legătură strânsă cu cultura de masă. Inspirația mea sunt nu doar momentele esențiale din viața omenirii, ci și mici experiențe de viață, centrate toate pe dualitatea ființei capabile să accepte situații îndoielnice moral sau existențial, în numele unor nevoi ale momentului.

În cazul demersului meu cel puțin, nu pot face o clară delimitare între partea de documentare și cea afectivă deoarece acestea sunt oarecum legate. Categoric totul vine dintr-o sfera emoțională în prima fază, dar nu aș putea spune ca aceasta primează în economia întregului.

 

Tabieturi de lucru

Într-o faza incipientă, procesul creator nu reprezintă altceva decât un veritabil demers de observație îndreptat înspre diversitatea societății contemporane. Acest proces de observație poate fi înțeles pur și simplu ca o prezență de spirit critică, existentă în toate momentele cotidiene, fie că vorbim de un scroll pe Facebook sau de o discuție într-un context academic. Următoare etapă presupune esențializarea conceptului.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Despre competiție am aflat de pe o rețea de socializare, lucru important din perspectiva mea, tocmai prin legătura tematicii cu modalitatea de promovare. Cumva interacțiunea umană fiind facilitată în acest loc de valul digitalizării. M-am hotărât să mă înscriu deoarece consider că este absolut necesară aducerea în zona dialogului moderat a celor două concepte intens discutate în ultima perioadă și anume ideea de digitalizare, idee care mi se pare că este dusă ori în extrema binelui absolut ori demonizată și cea a relațiilor inter-umane.

 

Procesul de creație

Pentru această lucrare, atât sursa de inspirație, cât și procesul de creație nu au fost cu nimic diferite față de lucrările deja existente în portofoliul meu, tocmai din pricina faptului că tema reprezintă și pentru mine un subiect care merită o dezbatere. Punctul de plecare a reprezentat acea trimitere subtilă spre lucrarea lui Seurat tocmai pentru o mai bună ancorare în sfera consacrată a artelor vizuale.

Nu aș putea spune că locul în care ar urma să fie poziționată lucrarea m-a influențat în vreun fel. Probabil din pricina vârstei și a posibilităților oferite de perioada mea de dezvoltare sunt mai predispus unui tip de viziune care pune accentul pe relaționare decât apartenența la un spațiu strict delimitat.

 

Cu ce ai vrea să rămână oamenii care văd lucrarea ta

As vrea ca imaginea propusă să provoace privitorul atât la un tip de introspecție cât și la un posibil dialog. Acesta este cel mai important lucru, să nu devină o simplă lucrare pur decorativă. Inclusiv modurile de interpretare personală pot fi diverse și contradictorii drept pentru care nu sunt îndreptățit să impun un singur sens de citire valid.

 

Arta stradală

Demersul de promovare artistică a posibilei expoziții personale a reprezentat realizarea lucrării de licență "Different" o murala de aproximativ 65 m2 realizata 100% cu ajutorul șabloanelor, care abordează tema diversității și a autenticității cel puțin la nivel vizual. Este prima mea interacțiune serioasă cu spațiul public.

Pot spune ca am simțit o oarecare responsabilitate venită dintr-un set de convingeri personale cu privire la rolul contemplativ al artei stradale. Din perspectiva mea, într-o aglomerare urbana trebuie să existe în prima fază mult street art critic care să se concentreze pe abordarea unui concept contemporan. Abia apoi putem vorbi despre un posibil rol strict decorativ al acestui tip de manifestare artistică.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

Premii

Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului. 

Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt în valoare de peste 4.500 euro

  • Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
    Stabiliti de notarea juriului.
  • Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
    Lucrarea câștigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrările finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunității )
    În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew.
  • Premiul de popularitate (500 eur) pentru cea mai votată lucrare din comunitatea IG glo_Romania.

Timing

Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:

  • PERIOADĂ ÎNSCRIERI: pana pe 30 septembrie 2021
  • STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
    (Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.)
  • ANUNȚAREA FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
  • VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
  • STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
    (ponderea notelor juriului  este de 70% si votul comunității IG glo_Romania 30%)
  • ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021

Inspirația

Asta e tot. Rămâne să inspiri adânc, să privești atent Bucureștiul și să propui viziunea ta despre Love at first swipe. 

Competiția Eco Graffers Wanted by glo™ se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related