[Obsesii part-time] Bianca Crăciunescu: Pasiunea pentru voluntariat și educație m-a schimbat profund, am devenit mai deschisă să cunosc oameni noi, să le aflu poveștile, pasiunile

[Obsesii part-time] Bianca Crăciunescu: Pasiunea pentru voluntariat și educație m-a schimbat profund, am devenit mai deschisă să cunosc oameni noi, să le aflu poveștile, pasiunile

Prin voluntariat, Bianca Crăciunescu nu a descoperit doar puterea transformatoare a implicării în comunitate, ci și pasiunea pentru comunicare. Era la facultate când s-a decis să se înscrie într-o Asociație de Studenți, iar experiențele de acolo au făcut-o să înțeleagă că se pricepe la social media fără prea mult efort. Acum, după ce a mai adunat know-how din joburile pe care le-a avut, e recunoscătoare că pasiunea ei s-a concretizat în munca pe care o face la job. Reușește să-și facă timp atât pentru rolul de Social Media Coordinator în cadrul Web Ventures, cât și pentru jobul part-time din cadrul PlaYouth, o asociație care creează o legătură mai strânsă între copii și părinții lor și pe care Bianca a susținut-o încă din 2015.

Îmi încep ziua cu proiectele din agenție și o închei cu comunicarea pentru asociație. În timp, a devenit firesc pentru mine să le împletesc așa, simt că din fiecare loc îmi iau energie și reușesc să le îmbin cât să iasă ceva bun pentru ambele proiecte, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Legătura dintre publicitate și voluntariat a determinat-o pe Bianca să citească mai multă psihologie ca să înțeleagă mai bine ce îi face pe oameni să ia anumite decizii. Asta o ajută să înțeleagă consumatorul un pic mai bine când vorbește cu ei pe Social Media, dar și să știe cum să abordeze comunicarea cu adolescenții și copiii pe care îi cunoaște prin voluntariat. Despre prima oară când a luat contact cu voluntariatul, pașii parcurși de atunci și cum își împarte timpul am povestit în rândurile următoare.

 

Începutul în comunicare

Drumul meu în comunicare a fost unul puțin atipic. Sau poate fi considerat unul normal, dat fiind că doar puțini dintre colegii mei de facultate chiar au rămas în domeniul în care s-au specializat. Am terminat Facultatea de Limbi Străine, dar și un Master în Turism, iar în paralel am descoperit, în cadrul Asociației de Studenți din care făceam parte (AEGEE București), că îmi place comunicarea și, în special tot ce ține de Social Media.

M-a atras modul în care brandurile își asumă o voce, niște valori și interacționează în timp real cu utilizatorii platformelor. Am ales să învăț și eu tot ce se poate învăța de aici, pentru că era lucrul la care mi se părea că mă descurc destul de bine în mod natural și aveam o curiozitate constantă legată de tot ce apare nou în domeniu. Mi s-a părut cool faptul că este o industrie care evoluează rapid, în care nu ai timp să te plictisești și unde îți poți folosi ideile și creativitatea pentru a creea campanii și conținut ce vor fi văzute de (foarte) mulți oameni.

Asta se întâmpla prin 2013 – un moment în care Social Media abia se dezvolta în România, când puține branduri îndrăzneau să investească în acest asset. După 2 ani la un job de call center și multe proiecte în Asociația de Studenți, am ajuns junior în prima agenție de comunicare, chiar în departamentul de Social Media – la Oxygen PR, la momentul respectiv, loc unde am rămas și am crescut timp de 4 ani.

De atunci și până acum, am trecut și prin freelancing în comunicare, voluntariat; iar în prezent, sunt Social Media Coordinator la Web Ventures de 1 an de zile.

Industria mi se pare că, deși s-a schimbat foarte mult, în esență a rămas la fel de tânără și neliniștită :), cu aplicații noi, algoritmi noi și multe trenduri care apar și dispar mai devreme sau mai târziu, dar la care trebuie să te adaptezi constant, pentru a rămâne relevant.

 

Pasiunea pentru voluntariat

Pasiunea mea legată de voluntariat a început încă din timpul liceului, din momentul în care am luat parte la prima activitate de acest gen în Călărași, la un centru de bătrăni, și apoi la un centru de copii în plasament.

Am descoperit o lume în care copiii și adulții reușeau să aibă zâmbetul pe buze în ciuda tuturor greutăților prin care treceau, iar acest lucru m-a fascinat. Mi-am mai dat seama că pentru mine era un efort mic să merg să petrec timp cu ei, dar pentru ei acest lucru era foarte important pentru că aveau nevoie de socializare, de încurajări, să vadă că oamenilor le pasă de ei.

 

Asociația Studenților Europeni și PlaYouth

Am ajuns la facultate apoi, în București, unde am făcut voluntariat la Asociația Studenților Europeni. Aici am făcut proiecte pentru studenți și m-am ocupat de comunicarea și promovarea lor.

Iar, mai târziu, în 2015, am fost alături de prietenele mele care fondau PlaYouth – asociația care își dorea să creeze o legătură mai strânsă între copii și părinții lor, prin activități de calitate și timp petrecut împreună, într-o lume în care adulții, dar și copiii deveneau absorbiți de tehnologie și uitau de contactul uman.

 

Lecțiile învățate

Am învățat singură, dar și alături de ceilalți membri din comunitatea asociației. Am citit foarte mult despre educație, despre parenting, despre etapele de dezvoltare ale copilului și stilurile de atașament. Am vorbit cu copii, cu părinți la evenimente, face-to-face și am împărtășit din experiențele mele cu ceilalți colegi, traineri specializați pe o anumită materie, dar la fel de pasionați de dezvoltare și educație, de la care am avut foarte multe de învățat.

 

Cum te-a schimbat voluntariatul

Pasiunea pentru voluntariat și educație m-a schimbat profund, am devenit mai deschisă să cunosc oameni noi, să le aflu poveștile, pasiunile. Am devenit mai organizată, mai atentă la detalii, mai empatică și m-am maturizat alături de o comunitate foarte dragă mie.

Pasiunea s-a transformat într-un job part-time în cadrul Asociației și s-a concretizat în multe proiecte pe care le-am realizat alături de colegi pentru copii, părinți, profesori, sau chiar adulți din companii care au fost deschiși la schimbare și au conștientizat rolul conceptului de lifelong learning.

 

Timp&efort

La început dedicam doar câteva ore pe săptămână, însă în timp am ajuns să dedic câteva ore zilnic, uneori și în zilele de weekend, pentru că atunci când faci ceea ce îți place, timpul zboară foarte repede.

Cea mai grea parte a fost probabil momentul pandemiei, când tot ceea ce construisem părea că nu mai are prea mult sens, când căutam soluții să ne adaptăm la noua realitate și când lucram parcă fără să vedem un rezultat concret. Însă am depășit cu bine acest moment, iar PlaYouth și-a reconfigurat traseul oferind activități online pentru profesori – pentru a avea un impact și mai mare în viețile lor și ale copiilor de la clase.

Cea mai frumoasă parte sunt întâlnirile din comunitate, când reușim să împărășim experiențe proprii și să ne luăm lecții din fiecare interacțiune. Colegii mi-au devenit prieteni între timp și sper să putem menține această relație până la “adânci bătrăneți”.

 

Descoperiri valoroase

Am descoperit un alt domeniu conex care leagă pasiunea pentru comunicare cu cea pentru voluntariat și legătura părinte-copil: psihologia. Am descoperit că pentru cei mici cel mai important dar pe care îl pot primi de la părinți este timpul lor – un cadou pe care nu-l poate egala nimic altceva.

Am învățat să am încredere în schimbare și să îmi accept limitele, am învățat că niciun vis nu este irealizabil. Ai nevoie doar de motivație și o mână de oameni care să creadă în același lucru ca și tine. Reacțiile familiei, prietenilor dar și a celorlalți oameni din jurul meu au fost mereu unele pozitive – toată lumea știe de cât de multă susținere au nevoie copiii care trec prin sistemul nostru de invățământ, care nu reușește să țină pasul cu nevoile tuturor copiilor.

 

Evoluția relației părinte-copil

Îmi amintesc de perioada de dinainte de pandemie, când am mers într-o tabără la munte, alături de echipă, de copii și de părinți – am văzut acolo cum a evoluat relația lor în doar 4 zile petrecute împreună, făcând tot felul de activități care să-i ajute să se cunoască mai bine, să își dea voie să se distreze împreună și să se exprime liber, să își lase emoțiile la vedere și să se conecteze.

 

Între agenție și voluntariat

Atât în agenție cât și la PlaYouth – mă ocup de comunicarea ideilor, conceptelor, valorilor și misiunii fiecărui brand. Cele două au în comun pasiunea mea pentru psihologie, comportamentul oamenilor și motivele care stau la baza deciziilor lor. Îmi place să fac această analiză a publicului țintă înainte de a începe să comunic cu ei, prin intermediul brandului.

Îmi încep ziua cu proiectele din agenție și o închei cu comunicarea pentru asociație. În timp, a devenit firesc pentru mine să le împletesc așa, simt că din fiecare loc îmi iau energie și reușesc să le îmbin cât să iasă ceva bun pentru ambele proiecte, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

 

Echilibru între viața profesională și hobby-uri

Mi-ar plăcea ca oamenii să știe că este important să facă orice îi pasionează, ca la finalul vieții să nu existe regretul că ar fi putut să își petreacă altfel viața, dar nu au făcut-o din teama că nu s-ar putea descurca. Trăim vremuri frumoase, în care pasiunea îți poate deveni job, așa cum s-a întâmplat și în cazul meu, iar dacă nu devine job, cel puțin poți considera că sunt acele ore pe care ți le dedici ție și dezvoltării tale, iar acest lucru este neprețuit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related