O seara de marti, La Motoare. Terasa este plina. Cativa oameni de la agentii de publicitate de renume, reprezentanti ai presei, tineri pasionati de publicitate, toti sunt cu ochii atintiti pe ecrane. Un filmulet cu Tzugu si a doua noapte ADfel incepe. Atmosfera devine din ce in ce mai fierbinte, pentru ca este seara dedicata dragostei si sexului. Sute de spoturi ruleaza pe ecrane, iar media neconventionala este la ea acasa.
"Oamenii vor sa vada publicitate buna. Vin sa o vada si sunt chiar dispusi sa plateasca pentru asta - un lucru revigorant mai ales cand stim ca in fata televizorului fiecare incearca sa scape de ea. In aceasta seara am vazut foarte multi tineri care confirma aceasta idee, oameni care nu stau neaparat in fata televizorului, ci oameni care stiu sa aprecieze o idee buna oriunde o gasesc: in lift sau pe mesele de La Motoare", a declarat Cristian Munteanu, Creative Director TBWA/MERLIN.
"Se cam lasase noaptea cand am ajuns la ADfel si am cam pierdut partea neconventionala. M-am bucurat de curierul Cargus care a adus bere la masa si am verificat inca o data ce se intampla in Direct Marketing: e greu sa gasesti furnizorul, dupa care totul merge ok. Asa si curierul meu, pana l-am prins a durat ceva, dar livrarea a fost rapida. In ceea ce priveste festivalul, orice fel de spatiu sau de eveniment in care se promoveaza advertisingul de buna calitate nu poate fi decat de ajutor pentru o industrie inca in formare. ADfel face parte din categoria acestor evenimente, iar faptul ca organizatorul vine din partea mediei de publicitate arata ca lucrurile se misca inspre bine", considera Stefan Chiritescu, Strategic Planner la Graffiti BBDO.
"Un festival cum e ADfel introduce oamenilor o forma destul de noua de publicitate: media neconventionala, media interactiva, adica un echivalent al happening-urilor din arta. Ma bucur ca ati luat aceasta initiativa si e timpul ca din ce in ce mai multi clienti sa inteleaga ca si la noi, oamenii vor incepe sa fuga din fata televizorului, de langa radio si sa-si inchida internetul din cand in cand. ADfel e pionier in Romania si cred ca si in Europa Centrala si de Est si il salut din toata inima", explica Alexandru Dumitrescu, Associated Creative Director la McCann Creative Services.
Ai ratat toate acestea? Nu este nicio problema. Mai ai inca timp pentru ca ADfel continua. De aceasta data, ne va aduce in prim plan o seara dedicata spoturilor cu animale, iar Razvan Capanescu, Creative Director la Ogilvy Group Romania va transmite salutul sau pentru publicul ADfel.
ADfel este primul eveniment anual dedicat publicitatii neconventionale, organizat la initiativa IQads si 24-FUN. Scopul sau este de a integra in comunicarea publicitara tendintele de actualitate ale culturii urbane si de a oferi brandurilor ocazia sa comunice cu publicul intr-un cadru informal. ADfel se desfasoara pe parcursul unei saptamani, in perioada 4 - 10 septembrie pe terasa "La Motoare" si este sustinut de Radio Guerrilla, MTV Romania, Cotidianul, HotNews, Compact, OOPS Media, Elevate, NewsOutdoor, Re:PUBLIK si Oblique TV.