"Health beer" - special pentru femei

In constiinta colectiva, femeia a fost intotdeauna perceputa ca obiect al dorintei si placerii - o recompensa senzuala si estetica. Simboluri care, pana la urma, pot fi usor de transferat si ...berii. In ultima vreme, insa, producatorii incearca sa mearga si pe carari mai putin umblate si sa ofere femeilor branduri de bere destinate in exclusivitate lor. Atunci cand fac studii de piata privind consumul de bauturi alcoolice, producatorii au in vedere, cel mai adesea, consumatorii tipici - adica barbatii. Daca femeia era asociata cu berea doar cand venea vorba despre promovarea brandului respectiv, fiind folosita mai degraba pasiv, acum ea a devenit un subiect dinamic, care poate influienta moda, consumul si, nu in ultimul, rand cumparatorii.

De aceea, acum se incearca cucerirea segmentul feminin de piata al consumatorilor de bere prin introducerea unui concept nou - acela de "health beers". Exista inca multa reticenta in a modifica retetele si imaginea clasica a berii - prin amestecul cu suc de fructe sau vitamine, de exemplu - dar cercetatorii in domeniu pretind ca pot crea astfel produse care sa ajute la relaxare, imbunatatirea circulatiei sanguine, incetinirea procesului de dezvoltare a osteoporozei dupa menopauza, prevenirea infarctului, a diabetului si chiar a cancerului - lucru dovedit prin studii de specialitate privind consumul de bere efectuate in ultimii ani in universitatile din Europa si Statele Unite.

In Germania, tara berii prin excelenta, producatorul de bere Karlsberg a lansat pe piata o bere numita "Karla", care se adreseaza consumatoarelor de bere. Firma a prezentat acest sortiment ca fiind aducator de "calm si echilibru", datorita ingredientelor sale speciale. Licoarea contine in proportie de 70% bere si in proportie de 30% un amestec de lecitina din soia, suc de lamaie, acid folic (atat de necesar femeilor insarcinate), precum si un complex de vitamine care ajuta la intretinerea corpului. Pentru inceput au fost scoase pe piata doar doua tipuri de bere Karla, fiecare cu un continut scazut de alcool, de doar 1%.

Nu doar ingredientele "sanatoase" fac aceasta bere speciala, ci si incercarea inedita de a o distribui in… farmacii. Deocamdata, berea este distribuita prin intermediul a 20 de farmacii din regiunea germana Saarland, dar producatorii doresc distribuirea ei in acest mod la nivel national. Vanzarile arata ca sunt zile in care farmacistii vand mai multa bere decat aspirina sau somnifere! Farmacistii mai sceptici nu cred insa in dezvoltarea acestui trend, considerand ca berea nu are ce cauta in farmacii. Trebuie spus ca femeile din Germania care consuma de bere reprezinta doar 29% din piata, in timp ce in alte tari ale Uniunii Europene procentul mediu este de 40%.

In acelasi context, al cuceririi consumatorului atipic, un alt producator de bauturi, Natural Wines din Olanda, companie a carei principala activitate este productia de vinuri slab alcoolizate si de racoritoare, a prezentat de curand un produs care se adreseaza tot femeilor.

Produsul in cauza este Sophie&Sophie, "Sparkling Rose Wine Refresher", care se bucura deja de un succes promitator. O sticla contine vin cat sa umple doua pahare si are o concentratie de alcool cu 50% mai mica decat cea a vinurilor obisnuite. La baza se afla un vin demisec din Spania. De asemenea, un fapt nu tocmai de neglijat, contine cu 40% mai putine calorii decat vinul obisnuit. Designul e si el adaptat publicului-tinta, Sophie&Sophie adresandu-se femeilor tinere, independente, cu atitudine, care se distreaza impreuna, putand comunica la randul lor, intr-un mod eficient si credibil, brand-ul.

Crearea produselor alcoolice destinate femeilor se constituie intr-un trend interesant, dar previzibil, avand in vedere potentialul pietei, care a fost putin exploatat pana acum. El va obliga producatorii sa vina cu solutii creative pentru atragerea acestui nou segment de piata, ceea ce va fi interesant si pentru agentiile de branding si cele de publicitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded