O șansă importantă pentru tinerii care încep drumul antreprenorial: pot primi sprijin de la oameni de afaceri de top din România pentru a-și dezvolta businessul lor.
De data aceasta, Tinerii în Arenă, cel mai mare eveniment de business pentru tinerii din România revine cu ediția de toamnă. Antreprenori de succes precum Dragoș Anastasiu, Dragoș Petrescu, Felix Pătrășcanu sau Cristian Onețiu vin să mentoreze tineri care vor să urmeze calea afacerilor proprii.
Tinerii în Arenă aduce în același loc antreprenori, mentori și tinerii motivați să își deschidă propria afacere. Ediția anterioară a evenimentului a reunit peste 2.600 de tineri din România și șase antreprenori care au sprijinit prin mentorat șapte idei de business: Dragoș Petrescu, Dragoș Anastasiu, Cristian Onețiu, Camelia Șucu, Felix Pătrășcanu, Bogdan Micu. Scopul a fost acela de a crește numărul de antreprenori tineri și a oferi exemple de bună practică în antreprenoriat.
Acest proiect își propune să sprijine dezvoltarea antreprenoriatului în România și să pună în evidență modele de antreprenori, atât la început de drum cât și experimentați, pentru a oferi încredere, educație financiară, bune practici și pentru a crește posibili viitori unicorni ai României.
“Tinerii în Arenă este un proiect Romanian Business Leaders destinat tinerilor antreprenori. Avem aici un cocktail de emoții, idei de excepție, planificare și prezentări absolut necesar la început de drum” a declarat Dragoș Petrescu, Președintele Romanian Business Leaders și lider de proiect Vreau să fiu Antreprenor și Insights.
Dorința de antreprenoriat în rândul tinerilor
Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediție, a evidențiat pentru al doilea an consecutiv interesul crescut al tinerilor pentru antreprenoriat. Conform acestuia, 53% dintre tinerii din România au intenția să își deschidă o afacere, în timp ce doar 2% au deja un business. Intenția de a face acest pas este 14%, fiind mai mare în rândul băieților (19%) decât în rândul fetelor (10%). Tot datele studiului arată că cea mai mare provocare pentru tineri este lipsa resurselor financiare (74%) urmată de nevoia pentru mentorat (59%) și nevoia de a se înconjura cu alți antreprenori (55%).
,,Tinerii reprezintă o mare resursă pentru țara noastră. Intenția lor de a porni un business reflectă un trend antreprenorial în care suntem și pe care îl putem transforma într-o sursă de valoare adăugată și prosperitate pentru țara noastră. Faptul că sunt puțini tineri care au început un business, comparativ cu numărul celor care vor să facă asta, vorbește despre potențialul pe care îl avem de a crește numărul de antreprenori. Acesta se află, în prezent, la jumătate din media europeană. Avem o oportunitate să investim în acești tineri și să îi sprijinim să dezvolte o arie care generează valoare adăugată, locuri de muncă și bunăstare pentru noi toți.”, punctează Alin Claudiu Apostu, coordonator și gazda proiectului Tinerii în Arenă.
Ce își doresc tinerii din România?
Pe lângă nevoile de mentorat, acces la finanțare și comunitate de sprijin, studiul Insights PulseZ a evidențiat și faptul că domeniile de interes unde tinerii să își deschidă un business sunt în industria alimentară (baruri, restaurante, patiserii - 35%), imobiliare (21%) și marketing (20%). Într-o piață a comerțului electronic, comerțul pe internet s-a plasat la mijlocul clasamentului pe industrii cu 16%.
Programul Tinerii în Arenă vine să acopere o parte din aceste nevoi pe care tinerii le au și propune să îi conecteze pe pe aceștia cât mai mult cu mediul de business. Aceștia vor avea parte de:
- întâlniri săptămânale cu mentori din programul Business Mentors - a cărei misiune este de a forma o nouă generație de antreprenori;
- o comunitate de alți 14 tineri ce vor trece prin același proces cu scopul de a se sprijini reciproc și a crește spiritul colaborativ între businessurile românești;
- o serie de workshopuri aplicate pe teme importante în dezvoltarea unui business (lean canvas, jobs to be done, customer empathy map);
- un plus de inspirație, motivație și acces la modele de antreprenori;
- acces la un curs de business în valoare de 1.000 euro
- șansa de a-și prezenta ideea de business pentru mentorat și sprijin la antreprenori de top precum Dragoș Anastasiu, Dragoș Petrescu, Felix Pătrășcanu sau Cristian Onețiu
Cum arată procesul de aplicare pentru tinerii interesați?
Programul este unul gratuit și se adresează tinerilor între 16-24 de ani. Pentru a se înscrie, aceștia trebuie să completeze o prezentare a ideii de business și să facă un video de 90 de secunde. Termenul limită pentru aplicații este 19 septembrie, ora 23:59.
Proiectul Tinerii în Arenă se află la a treia ediție. Ediția anterioară a înregistrat peste 2.600 de participanți și peste 40.000 de vizualizări în online. Acesta își propune să aducă într-un loc energia antreprenorială a tinerilor din România, să ofere inspirație și modele de antreprenori, acces la informații de business relevante și să sprijine dezvoltarea tinerei generații de antreprenori a României.
Tinerii în Arenă este dezvoltat de către echipa „Vreau să fiu Antreprenor” și „Insights”, din cadrul organizației non-guvernamentale Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor Banca Transilvania, Business Mentors, Eventmix, Chilli Ideas, Green Village, Atra Doftana și parteneri media Agerpres, IQads, Cariere, Curs de Guvernare, Sparknews.
„Vreau să fiu Antreprenor” (VSFA) este un program național, lansat în 2013, parte a organizației Romanian Business Leaders (RBL), care promovează gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.
În prezent, VSFA numără 10 comunități locale de antreprenori, care creează și implementează proiecte de impact pentru aproximativ 32.000 de tineri. Peste 250 de conferințe au fost organizate în întreaga țară sub umbrela VSFA.
Programul „Insights”, parte a asociației Romanian Business Leaders, are rolul de a sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai inovatori antreprenori din România.
Insights sprijină dezvoltarea tinerilor și îi încurajează în mediul de business, organizând zece bootcampuri, până în prezent, și aducând plus valoare companiilor românești de toate dimensiunile, pentru a susține dezvoltarea economică a țării.
În 2019, Insights a primit premiul pentru “Top 10 programe globale pentru dezvoltarea ecosistemului de inovație” din partea Agenției Națiunilor Unite pentru Informații și Telecomunicații (ITU).
Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, non-guvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat. Misiunea RBL este aceea de a fi vocea și vehiculul de acțiune al liderilor de business pentru a construi o Românie în care generațiile viitoare să își dorească să trăiască. Proiectele sale, care au la bază factori precum educația, antreprenoriatul și buna guvernare, sunt inițiate și dezvoltate de cei peste 200 de membri voluntari, antreprenori și executivi de top din România.