Ma uit la el din nou si din nou. Si culmea este... nu ma plictisesc. E o senzatie pe care rar o capat in urma vizionarii unui spot tv romanesc. Cosmote a tot incercat in scurta sa existenta de pana acum pe piata romaneasca sa se apropie de tineri si nu cred ca reusise cu adevarat. In afara eforturilor de marketing si a ofertelor imbatabile care au avut uneori un succes deosebit, nici o reclama nu se apropiase pana acum cu adevarat de target: romanul de rand. Si pentru ca vorbim de un brand "in touch with life", avem in sfarsit si un spot care ne transmite perfect aceasta atmosfera.
Cred ca fiecare consumator de shaorma se poate transporta emotional in acest spatiu. Vizita la o shaormerie sau simpla trecere pe langa un astfel de loc iti demonstreaza clar ca esti intr-un spatiu balcanic: miros puternic, inghesuiala, pofta dusa la extrem, "umorul" tipic romanesc. Toate simturile sunt exacerbate. Iar din acest peisaj nu putea sa lipseasca unul dintre cele mai importante exemple de accesibilitate tehnologica: telefonul. Orice roman, cat ar fi el de sarac trebuie sa aiba un telefon care sa il scoata in evidenta. Fie ca atunci cand ii suna proprietarul il scoate dintr-o pereche amarata de blugi sau de pantaloni rupti, telefonul trebuie sa fie de ultima generatie. Si atunci... de ce nu ar fi sharomeria locatia ideala pentru un spot la telefonie mobila?
Telul oricarui brand este sa genereze word-of-mouth, iar o oferta interesanta poate fi ultima barfa geniala de spus colegilor de serviciu. Cand asudezi de caldura si trebuie sa dai comanda rapid, cand toata lumea se asteapta de la tine sa lucrezi pe banda... o mica discutie poate fi cea mai buna solutie de a mai uita ce faci si unde esti. Pretextul ideal: clientul si conversatia necesara cu acesta. Un client curios care asculta conversatia "chelnerilor" si care intervine natural in discutia celor trei.
Astfel, prezentarea ofertei se incadreaza perfect in discutie si nu pare rupta din context, asa cum se intampla de obicei.
Este un spot sincer, interesant si care imi da sperante pentru urmatoarele campanii. Este loc de mai bine, dar nu stam rau deloc.
De s-ar putea fara...
Un singur lucru nu imi place. Glumita de final catre client: "lasa ca te sun eu" pe post de raspuns la dorinta cumparatorului de a fi sunat de fata. Unii ar spune: pai la asa abordare, asa raspuns. Eu as vrea sa scapam insa odata de aceasta necesitate pentru umor, prezenta in cam toate reclamele din ultima vreme. Cred ca exista natii mult mai talentate la comedie decat noi, nu este asa o trasatura ce trebuie stipulata mereu. E adevarat ca uneori "dragostea trece prin stomac" si ca romanii umorul vinde, dar asta nu inseamna ca toate reclamele adresate romanului de rand trebuie sa aiba o glumita inclusa, mai ales daca nu este nemaipomenita. Totul mergea bine pana aici si cred ca un alt final ar fi putut da o savoare mai mare spotului.