Întreaga lume a fost nevoită să se adapteze rapid unei noi realități, unor noi moduri de a face lucruri și de a transmite mesaje. Chiar dacă anumite tendințe au început să își facă apariția încă din perioada pre-pandemie, noua realitate a “forțat mâinile” tuturor și a accelerat schimbările care se anunțau: mutarea către digital, adoptarea tehnologiei, dar și interactivitatea.
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că jocurile pe mobil reprezintă un teritoriu aflat în plină expansiune. La fel cum nu mai este un secret faptul că oamenii de creație trebuie să fie permanent conectați la tendințe emergente și noi obiceiuri, pentru a găsi noi metode de publicitate, ancorate în realitatea consumatorului.
În România, 48,6% dintre userii de internet1, copii și adulți deopotrivă, petrec zilnic zeci de minute, chiar peste o oră, jucându-se, cu scopul principal de a se distra sau relaxa, dar și pentru a-și antrena mintea.
Acest cadru, unul conturat de obiceiurile consumatorilor români, dar și de cele două tendințe din ce în ce mai prezente în viața brandurilor – gamification & comunicarea beneficiilor produselor contextual, într-un mod cât mai relevant pentru consumatori, oferă o oportunitate perfectă marketerilor care înțeleg importanța conectării cu consumatorii lor în momentele în care aceștia se află într-un mindset pozitiv.
Doritos, cel mai puternic brand de tortilla chips din lume, a decis să pună în valoare expertiza și afinitatea deja existente pentru acest teritoriu al jocurilor pe mobil și să adauge o notă interactivă spotului lor internațional. Astfel, a fost inclusă în planul de comunicare și o componentă de gaming, cu atât mai mult cu cât 73,6% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-35 ani (vizați de Doritos în această campanie) folosesc smartphone-ul ca device pentru jocuri.2
Alături de brand a fost, de această dată, Httpool Romania, partener exclusiv al AdColony, una dintre cele mai mari rețele de mobile advertising din lume (ca număr de aplicații înscrise) și principala platformă care oferă ad-uri video full screen inițiate de utilizator în cadrul jocurilor pe mobil. Aceste ad-uri sunt asociate cu sentimente pozitive, întrucât vizualizarea lor oferă bonusuri în joc.
„Recomandarea platformei AdColony pentru campania Doritos a venit în mod firesc, având în vedere focusul echipei de brand asupra obiectivului de engagement și faptul că AdColony livrează excelent pe acest indicator. Istoricul de campanii FMCG exploatate în AdColony a evidențiat rate de engagement excelente, de aproximativ 25%, în activările fun, de tip joc interactiv, ale brandurilor”, a declarat Diana Vlad, Client Solutions Manager / AdColony Lead.
Campania a presupus implementarea sub formă de joc a celui mai ofertant format al AdColony, Gamification End Card-ul, experiență customizabilă care vine în completarea ad-ului, și care, prin interacțiunea oferită, aduce numeroase oportunități.
End card-ul nu numai că îmbogățește în mod nativ experiența pe mobil, dar, de asemenea, poate ajuta un marketer să înțeleagă mai bine percepția consumatorilor asupra brandului, să exemplifice interactiv beneficiile și utilizarea corectă a produselor, adresând astfel mai multe potențiale obiective de business și comunicare.
Jocul a fost dezvoltat de echipa AdColony prin intermediul OMD România și Httpool România, partener exclusiv în România al AdColony, iar pentru un reach extins acesta a fost implementat și pe site-ul Doritos.
Cum a arătat campania în cifre?
Prin ecosistemul AdColony, Doritos a reușit să ajungă la peste 1.1 milioane de utilizatori, iar din punct de vedere al engagementului, campania s-a bucurat de un real succes: aproape 9 din 10 useri au urmărit spotul video până la final, iar jumătate din aceștia au interacționat cu jocul, experiența fiind astfel prelungită în medie cu peste 11 secunde (15% peste benchmark).
În timpul campaniei s-a derulat un brand lift study realizat cu ajutorul Nielsen, care a demonstrat succesul campaniei (peste 108% ad recall) și beneficiile acestui format.
„Suntem încântați că experiența de gaming creată alături de partenerii noștri Httpool & AdColony, a fost scalabilă pe targetul Doritos. A avut un nivel de interactivitate ridicat, peste benchmarks și, mai mult de atât, a avut un impact impresionant pe toți indicatorii de brand – ad recall, brand favorability și purchase intent”, a declarat Vlad Vlădescu Sr. Digital & Media Manager / Sr. BM Doritos.
Platforma AdColony, prezentă pe piața de digital advertising din România din anul 2020 și reprezentată exclusiv de Httpool, este opțiunea ideală pentru marketerii care, pe lângă atingerea obiectivelor de awareness din planul de comunicare, își doresc și să captiveze audiența într-un mod unic, fun și memorabil.
Httpool, o companie Aleph Holding, reprezintă platformele digitale globale în Europa și Asia. Httpool susține creșterea acestor platforme și îi ajută pe advertiserii locali din peste 30 de țări să obțină rezultate excelente în campaniile lor.
Bazându-se pe propriile tehnologii de performanță în publicitatea digitală, dar și pe specialiști de top și expertiză locală, Httpool îi ajută pe advertiseri să se conecteze cu audiențele lor și să-și îmbunătățească permanent indicatorii de performanță.
Platforme globale de top, precum Twitter, Facebook, Spotify, LinkedIn, Snapchat și Warner Music au ales Httpool ca partener exclusiv de vânzare a soluțiilor de publicitate în piețe din Europa și Asia.
Httpool are sediul central in UK și birouri în Austria, Elveția, Rusia, India, Hong Kong, Polonia, Estonia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Republica Cehă, Croația, Grecia, Ungaria, Macedonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Finlanda, Danemarca, Norvegia, Ucraina, Emiratele Arabe Unite, Indonezia, Cambodgia, Laos, Myanmar, Malaysia și Bangladesh.