Cind erau mici, creativii autohtoni nu auzisera de advertising. La primele ecouri ale cuvintului in romana, ei s-au inrolat insa cu stiinta umana si reala in noua breasla de la noi.
O snoava de pe la inceputurile publicitatii spunea ca prin '91 in domeniul asta se angajau cei care stiau engleza si sa minuiasca un calculator. Ce sa vezi, inginerii stiau calculatoare mult mai bine decit altii. Acum, pe concret, Naumovici (n.r. - director de creatie Leo Burnett) e inginer, Adrian Preda (n.r. - director de creatie McCann Erickson Zagreb, Croatia) e inginer, Fozzie (n.r. - Bogdan Manea, director Brightness, fost director de creatie Saatchi&Saatchi), din cite stiu eu, tot pe acolo, jumatate dintre copywriterii cu care am lucrat sau lucrez sint ingineri, ba chiar am lucrat cu un copy absolvent de Medicina. Pe scurt, nu cred ca aptitudinea «creativitate» este apanajul vreunei meserii sau vreunui background educational", face un scurt istoric al studiilor publicitare Stefan Chiritescu, Strategic Planner la Graffiti BBDO, care a terminat la rindul lui Sociologie-Psihologie. "Daca e vreun domeniu care sa aiba nevoie si de ingineri, si de profesori, si de arhitecti, si de istorici sau scriitori, acela e domeniul publicitatii. Si, pina la urma, in Romania nu exista vreo scoala de publicitate", gaseste morala polivalentei Semida Duriga, copywriter Lowe&Partners, care a dat recent presa scrisa pentru publicitate.