- În 620 de stories, creatori de conținut au digitalizat rețete din caietele mamelor și bunicilor;
- Reach-ul organic generat de acest conținut a depășit jumătate de milion pe Instagram, în doar 8 zile;
- 100 dintre preparatele favorite au reușit să intre în faza de jurizare, iar 4 dintre cele mai gustoase au fost gătite LIVE de influencers, chefs și bucătari pricepuți într-un workhop de cooking;
- Top 50 vor intra în cartea de bucate „scrisă” 100% pe Instagram, cu credit la mame și bunici.
Cronicari Digitali a dat startul unei campanii speciale, dedicată rețetelor memorie din copilăria generației Millennials, „Amintiri gustoase”. Primul obiectiv a fost identificarea mâncărurilor de care încă le mai este dor și poftă. Cele mai bune dintre ele au fost selectate pentru a fi gatite intr-un eveniment tip workshop de cooking LIVE, pentru ca apoi top 50 să se regăsească într-o carte de rețete „culese” 100% din Instagram.
Deserturile au fost cel mai mult asociate cu gustul copilăriei
„Cu peste 3.800 de creatori de conținut digital, activi în comunitatea #cronicaridigitali, alături de lideri de opinie în zona de Food, am lansat o provocare materializată 100% pe Instagram, prin intermediul căreia am plecat în identifica gustului copilăriei. Am căutat acea mâncarea de la bunici, dar în special, mâncarea de la mama de-acasă. Și nu orice fel de rețete, ci acelea pe care millennials le-ar savura și acum. Ne-am temut că este prea complicată cerința în care doream să identificăm patru tipuri de rețete: aperitive, supe/ciorbe, fel principal și deserturi. Însă participarea a fost peste așteptări, conținutul creat a atins un reach organic de peste 500.000, iar materialele au surprins prin creativitate”, afirma Andrei Voinea, Account manager Zaga Brand.
Foarte multi instagrameri s-au înscris cu postări și stories (peste 200 de participanți), iar 100 dintre ei au scris și povestea emoției pe care un anumit fel de mâncare le-o redeșteaptă.
Cei mai multi au înscris deserturi (peste 50%), de la rețete de orez cu lapte, cremă de zahăr ars, negrese, gogoși, torturi, chec sau pandișpan, prăjitură cu vișine și budinci. Multe însă au venit din zona de feluri principale și ciorbe, odată cu emoția statului la masă duminica, în familie.
Tocana de roșii, supa de pui cu taiței de casă, bulz și găluste cu prune- în topul preferințelor
Chef Liviu Lambrino, Cosmin Dragomir, istoric culinar și proprietar al editurii Gastro Art, Gabriel Gorgan, specialist în comunicare gastronomică si bucatar profesionist, alături de Teodora Istrati (Teo’s Kitchen), Ciprian Muntele, bloger culinar și om de radio, Cristina Mazilu (Mazilique), Adina Chițu (Pankake Planet), Gabriela Pascaru, chef patiser, Dan Posea, digital creator au intrat în proiect și s-au implicat în cele mai importante faze: formularea provocării, jurizarea rețetelor finaliste, donarea unei rețete din copilărie ce va fi inclusă în carte, dar și în pregatitul efectiv al rețetelor câștigătoare, reinterpretate de Chef Liviu Lambrino, într-o manieră actualizată.
Pe 28 august, în cadrul workshop de cooking, peste 40 de creatori de conținut au gătit, sub bagheta juriului, un meniu cu gustul copilăriei din rețetele câștigătoare: tocană de roșii cu chips de mămăligă, supă de pui cu tăiței de casă, bulz cu galbenuș confit și tuille de brânză maturată, iar la desert găluște cu prune și sos de vanilie cu semințe de mac. Totul a fost însoțit de storytelling vizual în postări, Instastories și materiale de blog.
Diversitatea rețetelor, poveștile autorilor, dar și articole legate de obiceiurile culinare din anii 2000-2010 vor fi centralizate în prima carte de bucate „Amintiri Gustoase”, în format square, specific Instagram, lansată în print și digital, înaintea sărbatorilor de iarnă la editura Gastro Art. 50 de preparate, curatoriate de istoricul culinar Cosmin Dragomir, preparate de Gabriel Gorgan și ilustrate vizual vor da credit instagramerilor și familiilor acestora. Lor li se vor alatura rețetele donate de specialiști și creatori de conținut invitați în podcastul Cronicari Digitali, la rubrica Mâncarea e Cultură.
Proiectul Aminitiri Gustoase este realizat cu sustinerea Electrolux Romania si LIDL Romania, în calitate de parteneri principali, alături de Samsung Romania, Napolact Romania si Matache Măcelaru’.
Cronicari Digitali s-a născut în 2018, anul European al Patrimoniului Cultural, când agenția de comunicare Zaga Brand, alături de Institutul Național al Patrimoniului, și-au propus să facă patrimoniul cool prin transpunerea mesajului cultural într-un limbaj apropiat de nativii digitali și astfel să creeze atât punți de identitate Trecut- Viitor, cât și un flux fresh de comunicare pentru a aduce informații despre ce este și de ce este important patrimoniul cultural pentru fiecare generație.
Arhitectural, Industrial, Traumatic, Ecumenic, Gastronomic, Peisager, tipurile și cunoștințele despre patrimoniu sunt aduse autentic și creativ de către organizatorii proiectului tot mai aproape de millennials și zilennials prin proiecte de digitale. Deloc suprinzător, actuala generație aflată în plină construcție a patrimoniului personal a răspuns apelului. Inițiativa a adus alături de ea o comunitate de peste 3.200 de creatori de conținut activi in mediul digital din toată țara iar promovarea patrimoniului cultural sub hastagul #cronicaridigitali a devenit un proiect anual de digital storytelling cu autori multipli care comunică subiecte de calitate pe Instagram, YouTube, podcast și pe bloguri.
În prezent Cronicari Digitali își asumă prin comunitatea creatorilor de conținut de calitate, agregată constant de acțiuni realizate cu suportul instituțiilor publice și ale brandurilor, creația, implementare și comunicarea proiectelor de comunicare axate pe teme relevante pentru CULTURĂ și PATRIMONIU. În relație directă cu valorile sociale și culturale ale tinerilor vorbim astăzi în despre branduri private sau instituționale, comunicarea și angajamentele lor sustenabile, relevanță și asumare.
Fondată în 2005, agenția de comunicare creativă Zaga Brand și-a propus și a reușit să creeze un mediu de lucru productiv în care imposibilul este doar o provocare. Într-o atmosferă „crazy about our work”, agenția a generat rezultatele dorite de clienții săi B2B și B2C oferind servicii complete de PR, Creative concepts și BTL. Misiunea Zaga este de a crea o comunicare reală între comunitate și brand-urile sau companiile cărora li se adresează prin PR - cea mai curajoasă și de durată contribuție în a inspira oamenii, a genera reacții, a crea reputații și fair advertising. Onest, cu rezultate măsurabile, având la bază acțiuni de comunicare. De la concerte LIVE pe trenuri în mișcare, concursuri naționale de creație, campanii de CSR sau silent disco în autobuze și metrou, Zaga își propune continuu să suprindă publicul cu abordări creative, astfel încât mesajele de comunicare să ajungă direct la acesta.