Anamaria Hâncu: Mă consider norocoasă că m-am urcat în toate trenurile care au apărut în calea mea și m-au dus toate la destinația potrivită

Anamaria Hâncu: Mă consider norocoasă că m-am urcat în toate trenurile care au apărut în calea mea și m-au dus toate la destinația potrivită

S-ar putea să fi existat un moment în care femeile din industria muzicală trebuia să lupte pentru medii de lucru echitabile, diverse și incluzive, dar nu mai este cazul. Acele lupte sunt ceva care aparține trecutului, crede Anamaria Hâncu, Communication Manager INNA, Antonia.

 

“Probabil acum 20-30 de ani, ar fi fost un alt răspuns. Dar cred că femeile au reușit și au demonstrat în toate domeniile, în toate industriile, că pot, că sunt puternice și obțin rezultate cel puțin la fel de bune ca bărbații”, spune Anamaria.

 

Pe lângă comunicarea pentru unele dintre cele mai cunoscute femei din industria muzicală românească, Anamaria a mai făcut parte din echipa Global Records timp de aproape 10 ani, timp în care a ocupat pe rând pozițiile de Promotion Manager, Label Manager și Talent Manager. Ea este, de asemenea, Co-inițiator și Board member Let’s Do It, Romania!, cea mai mare mișcare socială din țară, un proiect de voluntariat care a implicat, în cei 11 ani, peste 1.9 milioane de voluntari care au facut curățenie în România.

Anamaria va fi una dintre keynote speakerii din cadrul celei de-a șasea ediție a conferinței Mastering The Music Business 2021 (MMB), care începe săptămâna aceasta. Una dintre dezbaterile din cadrul MMB este Women in Music în care invitați din întreaga lume tratează subiecte ca rolul femeilor în industria muzicală, ușurința cu care se pot angaja în acest domeniu, experiențele personale de succes, dar și statisticile privind numărul femeilor în diferite domenii de activitate.

 

Cariera și motivația

Am ajuns în această industrie datorită unui proiect social pe care l-am co-inițiat. Este vorba despre Let’s Do It, Romania!, cea mai mare mișcare socială din țară, care a implicat în 11 ani peste 1.9 milioane de voluntari care au strâns deșeurile din natură. INNA a fost unul dintre ambasadorii care au susținut proiectul și după ce am încheiat prima acțiune de curățenie, eram în căutare de job. Atunci cei din echipa INNEI căutau pe cineva pe PR și cum mă cunoșteau datorită proiectului, m-au contactat pentru asta. Deși nu am luat din prima interviul, după 6 luni, drumurile ni s-au intersectat și așa a început cariera mea în industria muzicală. Ce mă motivează zilnic este că după 10 ani, învăț lucruri în fiecare zi, mă pasionează, mă descopăr gândindu-mă în timpul liber la anumite proiecte la care lucrez și asta înseamnă să fii fericit cu ceea ce faci. Mă consider norocoasă că m-am urcat în toate trenurile care au apărut în calea mea și m-au dus toate la destinația potrivită.

 

Femeile și bărbații - șanse egale?

În acest moment, cred că da. Probabil acum 20-30 de ani, ar fi fost un alt răspuns. Dar cred că femeile au reușit și au demonstrat în toate domeniile, în toate industriile, că pot, că sunt puternice și obțin rezultate cel puțin la fel de bune ca bărbații.

 

Femeia, feminismul și feminitatea

Femeia este o forță, o persoană adesea subapreciată, dar care, cu determinare, ambiție, putere, mută munții. Feminismul este bun și util, câtă vreme nu se depășesc limitele raționalului. Mai exact, este extrem de important că există femei care au luat cuvântul, au trecut la fapte și la acțiune pentru a fi vocea altor femei care nu știu și nu pot să se apere, femei lipsite de putere. Însă, din păcate, uneori feminismul este dus în derizoriu din cauza unor exagerări făcute fără temei. Feminitatea este apanajul femeii care are încredere în ea și exprimă acest lucru prin comportament, ținută, prestanță.

 

Societatea contemporană egalitară

Din punctul meu de vedere, da. Sunt multe companii care au femei în funcții de conducere și este un semn bun că femeilor le sunt validate capacitățile de buni lideri, de oameni care pot prelua frâiele unei organizații, indiferent de domeniu. Și fără a fi o feministă, consider că a fi un bun profesionist ar trebui să fie apreciat fără a ține cont de gen, ci strict pe bază de experiență și competențe.

 

Sfaturi pentru femeile din industria muzicală

Să aibă răbdare, să fie proactive, să încerce să învețe cât mai mult din articolele și materialele de pe Internet, din case studies din alte țări, să fie deschise să se dezvolte cât mai mult. Și să se bucure de momentul în care au intrat în industria muzicală, pentru că este un moment în care destul de multe lucruri sunt deja setate, există lucruri bine stabilite și au alături profesioniști de la care să învețe, să acceseze cursuri, să meargă la conferințe.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related