European Search Awards, principala competiție internațională de Search Marketing care premiază cele mai eficiente și creative campanii de SEO, Content Marketing și PPC, a anunțat câștigătorii anului 2021.
Ediția de anul acesta a adus 12 proiecte finaliste și cinci premii agenției Vertify, care a devenit cea mai premiată agenție la nivel european în 2021 pentru campanii SEO. Categoriile câștigate de agenție au fost:
- Best Use of SEO in B2C
- Best Use of Data in SEO
- Most Innovative SEO Campaign
- Best Local SEO Campaign (pentru al doilea an consecutiv)
- Best Low Budget SEO Campaign
Cele cinci premii câștigate și 12 proiecte finaliste au vizat proiecte importante din portofoliul Vertify: Mobexpert, Veranda Mall, Cărturești și Intersport, pentru care agenția a folosit un mix de content creation, technical SEO și campanii de earned media.
Datorită acestor premii, cât și celor câștigate în trecut, Vertify a intrat în Top 10 agenții din Europa cu cel mai mare număr de campanii premiate și finaliste. Recent, agenția a mai câștigat două premii la nivel global în competiția Global Search Awards 2021.
Campaniile câștigătoare
"Am mizat pe abordări noi, pe soluții creative și tehnice care au implicat machine learning, conținut creat cu precizie pentru intențiile și funnelul de căutare din Google, cât și campanii de PR care au atras natural atenția jurnaliștilor. Pe scurt, am făcut lucruri interesante, de care oamenii au nevoie, iar asta s-a tradus în trafic organic și earned media. Dacă sună diferit, este pentru că funcționăm diferit de “rețetele” tipice folosite în SEO.
Să fim cea mai premiată agenție în categoriile care jurizează campanii SEO ne motivează să inovăm, să continuăm să venim cu idei care ne fac strategiile mai eficiente, scalabile și budget-friendly și care aduc creșteri concrete în Google.
Anul în care am trecut la un mediu de lucru remote ne-a adus și cele mai multe premii - asta ne încurajează să ne mărim echipa de oriunde din lume - vrem să ajungem la specialiști la fel de pasionați ca noi, care să ne ajute să continuăm să ridicăm ștacheta atât la nivel național cât și internațional.", a spus Mihai Aperghis, Founder & CEO Vertify.
1/ Mobexpert - câștigător “Best Use of SEO in B2C”
Nișa de mobilă online este una din cele mai competitive în România, cu branduri puternice care domină rezultatele Google și noi retaileri care apar în fiecare an.
Abordarea Vertify pentru Mobexpert a implicat o strategie completă pe partea de conținut informațional care să aducă plus valoare pentru audiența brandului, rezultând în creșteri semnificative de trafic organic și ROI într-o perioadă în care vânzările retailerilor offline au fost afectate semnificativ de pandemie.
Anna Oshako, Performance Marketing Lead @ Ericsson și unul dintre membrii jurizării a adăugat despre această campanie:
"Campania câștigătoare a oferit rezultate incredibile într-un buget modest. Pentru juriu a fost grozav modul în care Vertify a folosit atât data insights cât și creative thinking pentru a contrabalansa pierderile cauzate de pandemie și a adapta businessul Mobexpert la noul normal și a crește traficul și vânzările online."
Un alt obiectiv atins în proiectul câștigător a fost promovarea mobilei fabricate local către o audiență din ce în ce mai interesată de produse românești, oferind o nouă conotație expresiei “There’s no place like home”, care a dat conceptul campaniei.
2/ Veranda Mall - câștigător "Best Local SEO Campaign" și "Most Innovative SEO Campaign"
Veranda Mall a fost unul din brandurile puternic afectate de pandemie. Strategia SEO gândită de Vertify a vizat în principal zona de brand awareness, asigurând un trafic organic pe site cât mai ridicat în timpul perioadei de lockdown.
Este al doilea an în care Vertify câștigă categoria Best Local SEO Campaign datorită campaniei pentru Veranda Mall. Premiul acestei categorii celebrează o campanie SEO care se bazează pe o anumită locație geografică. Localizarea este importantă pentru toate afacerile, iar SEO poate valorifica schimbarea peisajelor de căutare și să conducă la rezultate tangibile.
Kevin Indig, SEO Director @ Shopify, a adăugat despre campanie:
"Campania Vertify este un exemplu de best practices pentru Veranda Mall, un business foarte axat în offline pe care componenta de online l-a ajutat să supraviețuiască pandemiei. Mai mult de atât, nivelul masiv de apariții obținut de agenție în campaniile de PR au transformat proiectul într-un câștigător clar al categoriei."
Acest proiect a dat dovadă de un mod inovativ de a promova un Mall prin crearea unor puncte de diferențiere față de competiție, răspunzând la nevoile audienței sale și folosind campaniile de media relations pentru a păstra o legătură strânsă cu audiența brandului într-un moment critic pentru business.
Premiul Most Innovative SEO Campaign, rezervat celor ce se disting prin creativitate și inovație, a premiat aceeași campanie Veranda Mall, care a excelat prin ingeniozitate în SEO.
Steffen Heringhaus, Owner @ Five Elements Digital, a spus:
"Juriul a observat că această campanie a fost extrem de pozitivă, în ciuda adversităților perioadei, și a reușit să arate impactul puternic al conținutului și al unui plan de PR solid într-un moment foarte dificil pentru companii - mai ales pentru Mall-uri.
Juriul a apreciat folosirea clară a datelor și felul în care Vertify a demonstrat creșterea, și au fost foarte impresionați de rezultatele obținute în timpul pandemiei."
3/ Intersport - câștigător "Best Use of Data in SEO" și "Best Low Budget SEO Campaign"
Colaborarea Vertify cu Intersport, unul din cei mai mari retaileri din nișa de echipament sportiv, s-a concentrat în special pe aspectele tehnice ale campaniilor SEO. Migrarea siteului Intersport pe o platforma nouă a fost principalul subiect al proiectului respectiv, demonstrând folosirea unor tehnici de Machine Learning pentru a rezolva redirecționarea a mii de pagini într-un timp cât mai scurt și într-un buget foarte limitat.
Rezultatele excepționale sunt prezentate și în acest studiu de caz publicat pe site-ul agenției Vertify - ulterior, proiectul a obținut două premii și la ediția 2021 Global Search Awards.
Pentru Best Use of Data in SEO, datele și modul în care sunt gestionate joacă un rol imens în succesul unei campanii SEO eficiente. Premiul recunoaște competențe avansate de technical SEO și abordările inovatoare în folosirea datelor.
Judith Lewis, CEO Decabbit, a spus despre proiect:
"Acest proiect a fost un câștigător clar în categoria sa. Juriul a fost încântat de rezultatele folosirii datelor așa cum a făcut-o Vertify, care a reușit să reducă timpul de execuție cu 75%, rămânând în limitele bugetului și terminând tot proiectul de migrare într-o singură lună. Acest proiect a demonstrat un nivel mare de creativitate, technical know how și a ținut costurile jos cu ajutorul machine learning și scripturilor implementate de agenție."
În categoria Best Low Budget SEO Campaign, juriul a analizat campanii SEO care au realizat rezultate speciale și o rentabilitate mare a investiției într-un buget lunar de 2,500 euro sau mai puțin.
Martin Dirkx, Webshop Manager @ ELHO și parte din juriu, a spus despre campanie:
"Proiectul a fost o adevărată provocare iar agenția a făcut o treabă excelentă în înțelegerea problemelor și a obstacolelor și înfruntarea lor directă. Bugetul a fost extrem de limitat, iar Vertify a reușit să transforme acest lucru într-un avantaj, lăsându-l să le alimenteze creativitatea și soluțiile tehnice de machine learning."
În 2021 Vertify a participat la cinci competiții (European Search Awards 2020, European Content Awards 2021, European Search Awards 2021, Global Search Awards 2021, Webstock 2020) în cadrul cărora a obținut 23 de campanii nominalizate și 8 premii obținute cu proiecte pentru clienți precum Mobexpert, Veranda Mall, Intersport sau Cărturești.
În jurizare au fost specialiști din companii și universități precum HubSpot, Shopify, IMB, Ericsson, Manchester Metropolitan University, Staffordshire University, Microsoft Advertising, Forbes, Volkswagen și Vodafone.
Vertify este o agenție creativă de SEO și Content Marketing care face din rezultatele organice un loc mai util, cu impact în viețile celor care vor informații de calitate sau fac shopping, și un canal de marketing scalabil pentru branduri.
Rezultatele agenției se bazează pe trei piloni: advanced technical SEO, content marketing și campanii de PR prin conținut, care atrag natural expunere media.
De la B2B la B2C, agenția activează atât internațional cât și local, unde colaborează cu eCommerce-uri precum Cărturești, Intersport, Veranda Mall, Mobexpert, companii de consulting, tech și SaaS-uri, publisheri, cât și cu alte agenții de care au componente de SEO în proiectele lor digitale.
Este singura agenție din România care face parte din programul Google Product Experts. Echipa se implică și în dezvoltarea de SEO tools care au fost prezentate la conferințe de industrie precum Brighton SEO sau MozCon, tool-uri ce sunt folosite de numeroase agenții și echipe inhouse din top Fortune 500 companies.