Libris aniversează 30 de ani de pasiune pentru cărți cu o nouă identitate vizuală, marcând astfel trecerea într-o nouă etapă de dezvoltare a librăriei online. Rebrandingul companiei a fost realizat împreună cu echipa Brandient, una dintre cele mai importante firme de branding indepedente, cu birouri în România și Singapore.
De-a lungul celor două generații de librari care au fondat și condus Libris, au fost livrate peste 18 milioane de cărți, iar 1,6 milioane de români au devenit clienți ai librăriei online. În contextul în care românii citesc mai mult, mai variat, iar recomandările și portofoliul curatoriat reprezintă argumente importante în decizia de cumpărare, Libris marchează trei decenii de existență pe piața de carte cu o nouă identitate vizuală.
Astfel, website-ul Libris.ro, destinație vizitată lunar de peste 800.000 persoane interesate de cărți și experiențe culturale se schimba complet și pune mai mult în lumina reflectoarelor “vedetele” industriei: cărțile și pe autorii lor. Cititorii vor regăsi, pe lângă selecția vastă de 50.000 titluri în limba română și peste 235.000 titluri în limba engleză, o varietate de recomandări de lectură, recenzii și opțiuni de a răsfoi volumele preferate înainte de achiziție.
Așa cum cărțile cele mai iubite au nevoie din când în când de o reeditare, și nouă ne-a venit rândul să ne prezentăm cu o copertă nouă în fața cititorilor, mai atractivă, mai dinamică și mai actuală. Avem 30 de ani de când respirăm cărți, dintre care mai mult de o treime și în online, iar în tot acest timp am depășit bariera de vânzători de carte. Când recomandăm un titlu este pentru că a fost trecut prin filtrul unui membru al echipei, când publicăm o recenzie este pentru că ne-a entuziasmat cu adevărat conținutul cărții citite, iar când pregătim o comandă de multe ori deschidem cartea și o răsfoim. Ne inspirăm din alegerile cititorilor noștri în aceeași măsură în care ne propunem să oferim la rândul nostru inspirație, a explicat Laura Țeposu, CEO Libris.
"Am construit identitatea vizuală Libris fiind inspirați pe de-o parte de promisiunea brandului “We know books" și pe de altă parte de conceptul "ex-libris"— mici însemne tipărite aplicate de-a lungul istoriei pe cărți — însemne care purtau numele unei biblioteci, al unui bibliofil sau o deviză. Noua identitate vizuală Libris vorbește despre ADN-ul cărților — literele — transmițând ideea unui business specializat, cu grijă și atenție pentru emoții, profund uman, modern, tineresc. Identitatea contrabalansează prin tactilitate și corpolență ideea unei lumi virtuale de e-shop și vorbește despre servicii excepționale care țin cont de detalii și mai ales îi ințeleg pe iubitorii de cărți și universul lor", spune Ciprian Robu, Senior Designer Brandient.
We know books, expertiză construită de-a lungul a două generații de librari
Fondată în 1991 de Ana și Virgil Oniță, Libris este una dintre primele companii post-decembriste dedicate cărții și culturii. “Vatra” Libris este librăria Șt. O. Iosif din Brașov, a cărei misiune de a oferi iubitorilor de carte cele mai interesante, actuale și dorite volume este continuată în online începând cu 2009, prin Libris.ro, librăria online fondată de Laura Țeposu, nepoata soților Oniță.
"Dintotdeauna ne-am dorit să oferim acces la cărți. Dacă în ’91 veneam noaptea la București să prind noutățile editoriale la Casa Presei Libere, iar când ajungeam în Brașov mă așteptau clienții la coadă în fața librăriei și le vindeam aproape instantaneu, acum mii de colete Libris ajung în toată țara și chiar în afara ei, către cititori de toate vârstele. Sunt extrem de fericit că am trăit această revoluție din piața cărții, provocată de digitalizare, iar accesul la carte este mai facil ca niciodată. Oamenii din Libris care ne sunt alături sunt la rândul lor iubitori de carte și ne ajută să rămânem fideli ideii noastre de bază -că Libris este și va rămâne despre cărți.", declară Virgil Oniță, fondator Libris.
Pasiunea autentică pentru lectură a ghidat dezvoltarea de-a lungul celor trei decenii de existență, echipa de 120 persoane care le stă alături astăzi fiind construită după aceleași principii, ancorate în ADN-ul de librari a fondatorilor.
"Când respecți cărțile și le recunoști importanța ca instrument de dezvoltare a societății, obiectivul devine să oferi acces la titluri de top în timp real, să te adaptezi rapid nevoilor clienților, pe lângă livrarea eficientă și prețul competitiv. Astfel, am investit permanent în optimizarea proceselor operaționale, însă, la baza fiecărei investiții în jurul ecosistemului cărții a stat dorința noastră de a oferi o experiență fiecărui cititor, de a-i împărtăși propria noastră curioziate vizavi de lectură", a mai precizat Laura Țeposu.
Investițiile făcute în depozitul de carte de la Brașov, cu o suprafață totală de 5.000 de metri pătrați, asigură un stoc permanent de 1 milion de volume, însă capacitatea sa poate crește până la 3 milioane de volume. De-a lungul celor 12 ani de livrări online, angajații Libris au făcut peste 5 miliarde de pași printre rafturile cu cărți din depozit.
În viitor, capacitatea depozitului de carte din Brașov va continua să crească, urmând să se dubleze în următorii ani. Concomitent, Libris va investi în tehnologii și servicii tech și digitale, care vor permite companiei să ofere clientilor recomandări personalizate și un motor de căutare dezvoltat special pentru carte.
Cadouri pentru pasionații de lectură
Pentru a marca moment important al schimbării identității viuzale, Libris a pregătit cadouri speciale pentru clienții care plasează comenzi în perioada pe 19 august. De asemenea, aceștia sunt invitați să facă cunoștință cu echipa Libris online, pe canalele de social media. Echipa va împărtăși cititorilor propria experiență vizavi de lectură și detalii din culisele livrărilor de carte.
Afacere 100% românească, Libris a intrat pe piața de carte în 1991, cu librăria Șt. O. Iosif din Brașov. În 2009, apare Libris.ro care, în 12 ani de existență în online, a devenit nume de referință pe segmentul de librării, livrând comenzi către 1,6 milioane de clienți din întreaga lume.
În toți acești ani, Libris și-a asumat activ un rol de suporter al lecturii și a derulat campanii numeroase în acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care își propune ca în 5 ani să ajungă în peste 350 de unități de învățământ, cu donații de volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură. Sub sloganul #RespectYourself - Oferă-ți timp pentru lectură, Libris a lansat în martie 2018 un proiect prin care prezintă lectura din perspectiva unei activități care înseamnă respect față de sine, preocupare pentru autocunoaștere și dezvoltare.
Respectul pentru carte face parte, de altfel, din ADN-ul Libris, care a ajuns la a doua generație de librari. În aceeași linie, Libris a implementat în 2018 programul „Libris Reading Resort”. Astfel, fiecare angajat are dreptul de a acorda cititului 4 ore lunar din programul de lucru, având acces la oricare dintre cele peste 1 milion de volume aflate în stoc permanent în depozitul de la Brașov.
In cei 18 ani de la infiintare, Brandient a devenit una din cele mai importante firme independente de branding din pietele emergente, cu birouri in Bucuresti si in Singapore, bazandu-se pe o echipa internationala multidisciplinara de consultanti si designeri de brand. Brandient si-a castigat reputatia atat prin reusita proiectelor sale, cat si prin recunoasterea internationala — peste 50 de premii internationale de top, incluzand prestigioasele Red Dot Design Award si Platinum Graphis Award, si prezenta in REBRAND Hall of Fame, alaturi de cele mai reputate companii de branding din lume.