Scriam la inceputul lunii trecute ca vara asta se porneste greu. Acum iata ca s-a pornit si ne perpeleste bine, ca nu-ti mai vine sa iesi din casa, nici macar pana la magazinul de la colt. Ce bine ar fi sa vina magazinul la tine, daca s-ar putea…
Sigur ca pentru noi asta e inca o utopie, desi niste baieti destepti de la Rewe s-au gandit la o varianta si au facut in Germania un proiect pilot, despre care ne-a povestit Cezar Baciu, in ultimul articol publicat in Iulie. Pana sa ajungem acolo, sa vedem insa cum ne-a fost in rest luna trecuta.
De cand s-a mai terminat cu haosul si distantarea create de pandemie, viata, inclusiv cea publicitara, pare ca si-a revenit un pic la ce era inainte. Incepi sa mai vezi lucruri intamplandu-se, bugetele incep sa zambeasca din nou, orasul parca prinde si el culoare. Am facut un pit stop la statia de metrou Universitate, acolo unde Huawei isi promoveaza tacut noile casti Huawei Free Buds 4i dar si noile lor ceasuri smart gen Elegant 6. Pe larg aici, intr-un articol semnat Marian Costache.
Publicis si Digitas Romania, cu sprijinul DATA INTELLIGENCE TEAM din Publicis Groupe Romania, au dezvoltat Digital Health Index / Indicele de Sanatate Digitala, un instrument propriu de masurare a sanatatii brandurilor in digital. DHI a fost creat special pentru a pune la dispozitia clientilor, in timp real, informatii relevante despre starea brandurile acestora – de la radiografierea brandurilor si a concurentei pana la diverse predictii in scopul luarii celor mai bune decizii de business. Romanita Oprea a vorbit cu Alina Silivestru, Innovation Manager la Digitas Romania, despre tool, dar si despre 2020-2021 in agentie, industria de digital locala, importanta unui brand digital sanatos, etc.. Interviul aici.
Oana Bulexa este, din 2013, managing director al MSL The Practice. Cu o experienta de 17 ani in domeniu comunicarii, Bulexa a lucrat mai intai ca jurnalist de presa scrisa si de televiziune, apoi a devenit consultant de PR. Din 2007, face parte din echipa MSL The Practice, cea mai premiata agentie de PR din Romania, cu un palmares care numara mai mult de 100 de campanii de comunicare recunoscute la nivel local si international, cu peste 300 de premii si nominalizari. Aici a ocupat pozitii cu responsabilitati tot mai complexe si s-a implicat la nivel de strategie, supervizare si implementare in activitatea agentiei pentru mai mult de 100 de clienti din cele mai variate domenii, precum FMCG, retail, real estate, IT&C sau financiar-bancar, oferind atat consultanta de PR, cat si comunicare integrata.
Romanita Oprea a avut cu Oana o discutie foarte placuta si relevanta despre pandemie si agentie, 2021, industrie si pasiunea pentru meserie, business transformation, precum si trecerea de la jurnalism la PR. Un interviu din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Pana in luna martie 2020, romanii aveau agendele pline, mergeau la concerte, planuiau city break-uri, vacante, weekend-uri cu ceva timp inainte. Copiii se plangeau ca nu mai aveau timp de atatea activitati in plus fata de gradinita sau scoala. Viata de birou isi continua cursul firesc. Lumea era obisnuita cu un ciclu de viata slefuit si perfectionat an de an. Si aceea era normalitatea.
Odata cu perioada de lockdown, multe comportamente s-au schimbat esential. Au aparut doua tabere: cei care cred si respecta stiinta si cei care risca, gandind altceva. Noi categorii de produse au devenit o achizitie constanta, multe din motiv de panica. Despre acestea dar mai cu seama despre ceea ce inseamna Digital Health Index intr-un articol semnat Alexandra Caciur.
Mara Gojgar este o luptatoare, chiar daca n-ai paria pe asta, la o prima vedere. Stiu acest lucru colegii dar mai ales clientii sai, alaturi de care a trecut prin aceasta pandemie, al carei final se intrevede unul fericit. Cum a reusit sa faca asta si de ce e bine sa nu te descurajezi, atunci cand esti condus de pasiune, vedeti intr-un interviu semnat Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
TikTok for Business s-a lansat in Romania, pentru a sustine brandurile, specialistii in publicitate si IMM-urile in eforturile lor de a-si dezvolta prezenta pe TikTok si pentru a-si creste nivelul de awareness in tara. TikTok for Business isi propune sa vina cu solutii pentru specialistii in marketing, prin care acestia pot conecta brandurile cu comunitatea creativa de pe TikTok, oferindu-le astfel posibilitatea de a evolua.
Romanita Oprea a purtat un dialog extins cu Sylwia Chada, General Manager TikTok CE, si a aflat mai multe despre planurile pentru Romania, precum si despre industria de marcomm din Polonia, evolutia ei in timp, cariera Sylwiei si multe alte aspecte aspecte inedite.
Sunt oamenii astia din Iasi, Wink Public Multimedia, care fac din ce in ce mai frumos. Mai exact, si-au propus sa aduca arta in strada, pe panourile lor, un exemplu bun de urmat pentru cine ar vrea sa sustina din cand in cand lucrurile non comerciale din comunitatile locale. Sloganul lor de companie, sau cel putin un tagline din descrierea de pe FB e In your face, with grace. Un articol semnat Marian Costache.
Daca nu prinzi gluma din ad-ul asta, atunci esti prost. Cam asta e principala idee din sketch-ul lui Bill Maher din show-ul sau Real Time with Bill Maher, difuzat de HBO.
Bill, insotit la masa rotunda de Larry Wilmore si Scott Galloway isi incepe discursul impotriva bigotismului la care s-a ajuns in industrie, atunci cand vine vorba de un ton mai provocativ (sau challenging, mai pe romaneste), cum ar fi cel din reclama lansata de Burger King UK, pentru incurajarea femeilor ce ar putea fi chef in restaurante. Ad-ul are ca headline Women belong in the kitchen, cu alte cuvinte, locul femeii e la cratita. E o gluma sau e o reclama care incearca sa starneasca umorul si sa mai dezmorteasca un pic peisajul plin de restrictii si cancel culture? O opinie in acest sens intr-un articol semnat Marian Costache.
Asa cum va spuneam la inceput, retailerul german Rewe (firma-mama a romanescului Penny) testeaza la Koln, chiar in aceasta vara, un magazin autonom pe roti. Aceasta autoutilitara, numita Snack Mobil, circula pe strazi fara sofer si ofera clientilor o selectie de 32 de gustări. Acest experiment futurist se desfasoara cel putin pana la sfarsitul lunii septembrie 2021 in cartierul de afaceri Carlswerk din Koln, în parteneriat cu filiala germana a britanicilor de la Vodafone. Detalii despre aceasta premiera europeana intr-un articol de Cezar Baciu.