Care este anotimpul vostru preferat? Eu vara ma simt in cerul un milion, caldura ma incarca cu o energie incredibila si simt ca as putea sa fac orice. Nimic nu mi se mai pare imposibil. Spre deosebire de multi nu ma deranjeaza nici caldura excesiva. Vremea rea ma deprima de cele mai multe ori. Sunt destul de meteo-dependenta.
Incerc sa duc o viata cat mai normala, cat mai naturala, dar imi place si ceea ce imi este interzis. Si asta nu de dragul "rebeliunii", ci pur si simplu ca simt nevoia sa ma simt EU, nu inconjurata de ceea ce TREBUIE si este BINE sa faci sau sa simti. Or, publicitatea in ultima vreme incearca sa induca ideea de ce e bine sa faci si ce nu. Suntem din ce in ce mai indopati si ni se spune din toate media ce ar trebui sa mancam, cat sport ar trebui sa facem, de ce vei muri de tanar daca nu... Dar oare cat de normal este acest lucru si este ceva cu adevarat natural sau nu cumva de cele mai multe ori se intampla sa ti se induca o anumita "realitate" si daca nu urmezi trendul nu e ok?
As vrea sa cred ca mai avem acces la produse naturale, dar pana si cele din gradina bunicului de la tara nu mai sunt de mult ceea ce erau acum cativa zeci de ani. Ingrasamintele naturale, calitatea aerului, clima... nu mai sunt la fel. De la patru anotimpuri ne indreptam spre doua, cum oare ne mai putem astepta in acest context sa mai consumam ceva natural? Cate plafare mai sunt in Romania? As vrea sa am parte de natura reala, dar ma simt intr-o lume de plastic si conservanti si imi e greu sa cred ca mai am multe sanse reale de a consuma ceva 100 % natural. Astfel, nu cred in "incarcarea cu natura" propusa de lumea advertisingului mondial sau romanesc.
Asa zisele sucuri naturale
Ce inteleg eu prin suc natural? Cand imi storc eu portocala, marul, etc. Nimic nu se compara cu gustul respectiv si nimic nu e mai natural si fresh. O cutie de astfel de suc, asa cum poti gasi in strainatate, te face sa scoti din buzunar o suma frumusica si nici atunci nu o poti numi chiar perfect naturala. In Romania nu poate fi vorba de asa ceva. Nimic nu este 100% natural, nu ar avea cum. Si cine sufera de gastrita sau ulcer intelege perfect ce ii spun. Si daca este ceva care ma supara la publicitate este exagerea si vinderea unor concepte si adevaruri care nu corespund realitatii. Cu alte cuvinte inselarea consumatorului. Publicitatea insa este instrumentul prin care poti face realitatea sa arate mult mai frumos, poti scoate in evidenta caracteristici care sa capete dintr-o data o putere mult mai mare. O reclama buna iti va vinde produsul instantaneu.
Se poarta natura
In Romania moda este cel mai important aspect al vietii. Cu cat esti mai sus-pus in societate sau in industrie, cu cat ai mai multe fite, cu atat vei incerca sa adopti tot ceea ce este "hip". Asa se ajunge ca un grup de oameni va poposi mereu la Motoare sau in Embrio, la Cina sau in Cabaret, se va imbraca numai de la anumite magazine, va pretinde ca e altceva decat este si totul in numele modei si al apartenentei la un anumit grup.
Acest tip de comportament se reflecta si in produsele create de ei. Si in "calitatea" spoturilor din acest an. Daca se poarta natura.. natura sa fie. De la sucuri, apa minerala, bere si pana la produse lactate.
Oameni suntem...Cum poti sa rezisti unui cadru pitoresc in care laptele iti suna perfect natural, iarba este de un verde crud perfect si tu esti imbiat sa incerci produsul? Cum sa nu crezi ca este perfect natural si ca iti face bine? Ca doar bunicii si strabunicii nostri erau cu adevarat sanatosi si aveau acea prospetime in obraji pe care nu o obti azi decat cu o tona de "blush" (n.r. nu mai poti spune pudra, ca este invechit).
Milli este "la fel de natural ca si grija", Dorna te "incarca cu natura", Fruttia incearca sa aduca natura mai aproape de tine. Crengi grele pline de fructe, care ies din frigider, (desi pe mine ma duce un pic cu gandul la Hitchcock), covor de pajiste si flori...relaxant si plin de energie.
Sunt spoturi ok, unele dintre ele chiar foarte bine realizate. Dorna a propus si inovatie si reusise, desi pe parcursul campaniei au fost retrase inovativele de la metrouri sau de la panourile stradale, spre marele meu semn de intrebare. Nu inteleg de ce o campanie care arata bine a fost decimata. Covorul de iarba si flori reusea sa atraga privirile si se lega perfect de campania tv, crea o "oaza de natura" in metroul murdar si pe strazile fara contur. Desi spotul in sine nu ma impresionase decat la capitolul post-productie, campania outdoor spunea ceva si imi dadea speranta ca se poate.
As vrea sa inchei pe un ton optimist, insa anul 2006 nu imi da sperante. Poate 2007...?