Elena Cucu, Socialinsider: 7 trenduri ale rețelelor sociale în 2021

Elena Cucu, Socialinsider: 7 trenduri ale rețelelor sociale în 2021

Cu noi rețele sociale care apar și iau amploare de la un sezon la altul, precum Clubhouse de exemplu, meseria de comunicator devine una din ce în ce mai plină de provocări. A fi în permanență la curent cu ultimele noutăți din marketing și nu numai, capacitatea de învățare și adaptare au devenit skill-uri esențiale ale unui om de comunicare în 2021.

Întrebări precum ,, ce surse de informare sunt cele mai credibile, care sunt ultimele trenduri pe Instagram sau ce tipuri de postări funcționează mai bine pe Facebook” sunt top of mind pentru toate departamentele de marketing.

Cunoașterea peisajului digital este absolut necesară pentru o bună interpretare a rezultatelor obținute în urma campaniilor desfășurate. Dincolo de compararea cu competiția, și raportarea datelor avute cu trendurile de pe rețelele sociale a mai multor industrii a devenit indispensabilă pentru oamenii de marketing.

Motivul este simplu, și anume: înțelegerea direcțiilor de comunicare care se prefigurează a fi de success pe viitor vine cu oportunitatea formulării următoarelor strategii de marketing digital în direcția respectivă.

Astfel, pornind de la un studiu global despre social media benchmarks pentru 35 de industrii realizat de echipa de la Socialinsider, voi face o trecere în revistă asupra celor mai importante curente digitale care au dominat piața anul trecut și care pot influența în continuare rezultatele acțiunilor întreprinse de branduri pe cele mai populare rețele sociale - Instagram, Facebook și Twitter.

 

Puncte de referință privind engagementul pe fiecare platformă:

  • frecvența postărilor în Instagram feed a scăzut anul trecut cu 6,22%, din ce în ce mai multe branduri redirecționand o parte din efortul lor creativ pentru realizarea de story-uri;
  • pe parcursul anului trecut, Instagram a cunoscut o creștere în engagement de 6,39%; poziționandu-se la o valoare medie de 1.16%, ceea ce denotă că își continuă ascensiunea drept cea mai favorabilă platformă pentru interacțiune;
  • în Facebook, ad-urile sunt cele care primează; engagement-ul rămâne în limita unor valori liniare, de aproximativ 0,27% la nivel global;
  • în 2020, media de postări pe zi pe Facebook a crescut cu 6,40%;
  • pe Twitter, engagement-ul la nivel global este situat la valori medii de 0,07% (excepție făcând segmentul politic, ce ajunge la un procent de 0,45% în cazul unui an electoral, precum a fost 2020);
  • frecvența conținutului postat pe Twitter în 2020 a crescut cu 36% comparativ cu cea de pe Instagram și Facebook;
  • la nivel global, politica, educația și liniile aeriene sunt industriile cu cele mai ridicate nivele de interacțiune din partea fanilor pe Instagram.

Interesant de urmărit este cum anumite evenimente sau trenduri sociale se reflectă în comportamentul online al consumatorilor și ce impact au ele în acest mediu. Cel mai bun exemplu în acest sens este segmentul politic, care a acaparat peisajul digital în 2020.

Datorită contextului anului electoral, această industrie s-a bucurat în 2020 de cele mai bune rate de engagement atat pe Facebook (0,69%), cat și pe Twitter (0,45%), fiind a treia în clasament în Instagram, cu o valoare medie a nivelului de interacțiune de 2,18%.

Deși din ce în ce mai mulți marketeri încep să descopere puterea conținutului video, care la ora actuală este cel mai engaging tip de postare, fie că vorbim de Facebook, Instagram sau Twitter, brandurile încă preferă să posteze majoritar imagini (acestea reprezentand peste 50% din totalul conținutului postat).

Schimbările nu sunt ușoare, și probabil că business-urile preferă să meargă pe premiza, ,,încet, dar sigur”, însă, cu cat se aliniază mai repede la trenduri și cerințele audienței, cu atat își vor mări șansele de reușită în această luptă online de câștigare a atenției consumatorilor.

_______________________
Elena Cucu, Content Writer la Socialinsider

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related