Se dă sau nu se dă Abi prea mare?

Se dă sau nu se dă Abi prea mare?

A pornit de la cântat despre mândria de a purta papuci Gucci și a ajuns să-și croiască drum prin trappul românesc fix prin atitudinea pe care o ilustrează în piese: arogantă, problematică și sfidătoare.

Abi Talent își respectă titlul autoproclamat de “rege pă România” și în reclama celor de la Pop Cola, acolo unde ia fața tuturor celoralți adolescenți care așteaptă la coadă pentru băutura devenită atât de populară. Și asta doar ca să o verse în fața tinerilor înghițind în sec de poftă. Cum ziceam: controversat, arogant, sfidător.

Tocmai acest fel de a fi unapologetically himself a atras atenția CNA-ului, care a interzis reclama pentru lipsă de bun-simț. Întregul context al acestei decizii îl găsiți aici.

La o privire aruncată în dex online, aflăm că bunul-simț e o normă logică de apreciere, comună marii majorități a oamenilor. Dar oricum am privi lucrurile, norma asta la care face referire bunul-simț e foarte subiectivă.

Genul ăsta de încercare de a-i limita pe tineri să preia din comportamentele not so desirable ai idolilor lor sunt o sabie cu două tăișuri. E important să se tragă un semnal de alarmă acolo unde se întrece limita. Dar când el e justificat prin lipsa de bun-simț, devine un concept general care nu vorbește de fapt despre problemă. În campania Pop Cola, eu cred că problema nu e lipsa de bun-simț, ci perpetuarea ideii că unor oameni li se cuvine mai mult datorită statutului lor. S-ar putea ca nici măcar asta să nu fie o problemă pentru targetul Pop Cola, format mainly din tineri care abia se împrietenesc cu adolescența.

Altă reclamă respinsă de CNA anul acest a avut-o protagonistă pe Delia și era un manifest pentru revenirea la viața normală prin vaccinare. O campanie pe care CNA a interpretat-o ca pe o propagandă pentru vaccinuri.

Indiferent de partea cui este dreptatea, senzația mea e că Abi o să continue să se dea mare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related