[#DordeBunșiBine] Gabriel Coșoreanu: Am vrut să arătăm cât de bogată și diversă este România datorită preparatelor unice propuse de restaurantele din țară

[#DordeBunșiBine] Gabriel Coșoreanu: Am vrut să arătăm cât de bogată și diversă este România datorită preparatelor unice propuse de restaurantele din țară

Când spunem HORECA, uităm uneori că de acest domeniu depind viețile multor altor oameni, din domenii conexe. Este o zonă economică și socială care presupune multă interacțiune și angajați din diferite alte sectoare, iar conexiunile acestea au fost grav afectate în pandemie. Ele pot ajuta, însă, și la revenirea acestui domeniu, încet și în siguranță. Din acest motiv PepsiCo s-a alăturat campaniei „Dor de bun și bine", semnată de Golin, care își propune să le redea românilor încrederea de a se întoarce în hoteluri și restaurante, la vacanțele dinainte și la interacțiunile sociale de care le e dor. 

Gabriel Coșoreanu, Senior Manager Corporate Affairs and Communications Greater Balkans, speră ca #DordeBunșiBine să ofere un sentiment de siguranță clienților, să redea încrederea autorităților în capacitatea domeniului HORECA în a preveni răspândirea pandemiei și să propună o revenire la normalitate, în limita unor condiționări necesare. Chiar dacă, în pandemie, multe servicii au fost înlocuite de delivery, atmosfera și energia ieșirilor nu poate fi compensată prin astfel de sisteme.

Deși am asistat la o creștere fără precedent a serviciilor de food delivery, se observă că totuși oamenii tânjesc pentru reluarea activităților de dinainte de pandemie, de interacțiunile sociale și de schimbarea mediului deja atât de familiar de acasă. Prin această campanie, le oferim siguranța acestora că s-au luat toate măsurile ca experiența lor să fie plăcută și să-i încurajăm să se bucure de preparatele propuse de restaurantele românești.

Gabriel Coșoreanu povestește mai jos despre efectele nevăzute ale pandemiei, planurile de rezervă, contextul pieței în 2021 și de ce conexiunile dintre companiile din diverse domenii sunt atât de importante la revenirea industriei.

În seria #DordeBunșiBine, susținută de Mastercard, vorbim cu oamenii din industria HORECA si auxiliare, despre cum au supraviețuit pandemiei și măsurile prin care își pregătesc revenirea la normalitate. Despre nevoile clienților, învățăturile crizei și o nouă eră care începe în 2021. Experiențele de neprețuit sunt parte din ADN-ul Mastercard. Un partener de tradiție al industriei HORECA, compania s-a alăturat HORA în crearea unui ecosistem necesar, pe care să se sprijine acest domeniu în revenirea la normalitate, la bun și bine.

 

Implicarea PepsiCo în campania „Dor de bun și bine"

Domeniul HORECA a fost extrem de afectat de pandemie, prin închiderea restaurantelor și impunerea anumitor restricții, ceea ce a afectat și partenerii, furnizorii care colaborau cu unitățile. De aceea, am simțit nevoia dezvoltării unui instrument care să susțină afacerile din industria ospitalității în procesul de tranziție la un model de business adaptat la noua realitate impusă de pandemia COVID-19. Astfel că am considerat că propunerea unui „Ghid de siguranță în restaurante” ar sprijini recuperarea încrederii autorităților și a clienților în posibilitatea ca această industrie să se desfășoare într-un cadru sigur și responsabil, care să prevină răspândirea virusului în acest mediu. 

Implicarea și inițierea acestui proiect au venit ca urmare a numeroaselor discuții pe care le-am avut cu partenerii noștri de business, care îi includ și pe jucătorii din HORECA. Am încercat să găsim soluții viabile prin care să sprijinim reluarea activității în restaurante și să subliniem necesitatea de a sprijini această industrie de care depind viețile atâtor oameni. Totodată, am vrut să arătăm cât de bogată și diversă este România datorită preparatelor unice propuse de restaurantele din țară.

 

Viața de dinainte, în siguranță

După cum spuneam anterior, de industria de HORECA depinde siguranța financiară a multor oameni, acesta fiind un domeniu uman, care presupune multă interacțiune și angajați din diferite domenii. Desigur, activitatea unui restaurant presupune și contracte cu furnizori, producători, terți, care au fost afectați la rândul lor, printr-o scădere bruscă a vânzărilor din această zonă.

Deși am asistat la o creștere fără precedent a serviciilor de food delivery, se observă că totuși oamenii tânjesc pentru reluarea activităților de dinainte de pandemie, de interacțiunile sociale și de schimbarea mediului deja atât de familiar de acasă. Prin această campanie, le oferim siguranța acestora că s-au luat toate măsurile ca experiența lor să fie plăcută și să-i încurajăm să se bucure de preparatele propuse de restaurantele românești.

Sperăm ca #DordeBunșiBine să ofere un sentiment de siguranță clienților, să redea încrederea autorităților în capacitatea domeniului HORECA în a preveni răspândirea pandemiei și să propună o revenire la normalitate, în limita unor condiționări necesare.

 

Susținerea HORECA de companii din alte domenii

Industria de HORECA este un ecosistem de a cărui bunăstare depind mai multe tipuri de jucători, de la companii de logistică, furnizori, la producători, ospătari etc. Astfel că, dacă unul dintre jucători este afectat, efectele se simt pe tot lanțul de activitate. Ne bucurăm că există solidaritate în acest domeniu și am putut să găsim o soluție prin care să sprijinim reluarea activității în deplină siguranță.

Sectorul ospitalității contribuie cu aproape 5% la produsul intern brut și asigură mai bine de 4% din totalul angajaților cu un contract individual de muncă la nivel național, potrivit Deloitte. Astfel că, este un pilon important al economiei românești, iar colapsul lui a afectat toți partenerii implicați în sustinerea lui. Potrivit unui studiu recent, realizat de platforma Termene.ro, cifra de afaceri din industria HoReCa a scăzut în 2020 cu 35% față de 2019, la 17,9 miliarde de lei, în comparație cu 27,5 miliarde de lei în 2019, ca urmare a pandemiei. Odată cu relaxarea măsurilor, se simte o revenire a acestui sector, prin prisma reluării fluxului de comenzi cu care eram obișnuiți, ceea ce ne face să privim cu optimism cea de-a doua parte a anului acesta.

 

Efectele pandemiei în HORECA 

S-a simțit o diferență în volumul de comenzi, având în vedere că aveam parteneriate cu o serie de restaurante din toată țara care nu au mai putut să onoreze total contractele, odată cu închiderea lor. Asta ne-a făcut să găsim variante alternative de a-i susține pe ei și comunitatea locală. PepsiCo România a donat 29.000 de dolari dintre care 25.000 în numerar și 4.000 sub formă de băuturi către Masa Bunătății, o inițiativă lansată de HORA ce și-a propus să creeze un lanț al faptelor bune. Fondurile au fost  direcționate celor 16 restaurante partenere HORA, care au pregătit și livrat mese calde cadrelor medicale de la mai multe spitale din București și persoanelor fără adăpost din Sectorul 3.

 

Revenirea

Se poate observa apetitul oamenilor pentru  mersul la  restaurante și socializare, odată cu relaxarea restricțiilor. Industria de HORECA își revine încet, într-un ritm precaut, având în vedere că totul se poate schimba oricând. Conform estimărilor Hospitality Culture Institute, piaţa de food&drinks service se va dubla în 2021 la 20 miliarde de lei, dublu faţă de 2020 şi în scădere cu 20% faţă de 2019, astfel că există speranțe pentru revenirea în forță în acest moment. Desigur că zona de delivery reprezintă încă foarte mult din business, aproape 50%, însă o parte din comenzi se vor muta treptat, cu siguranță către partea de servire, în cadrul restaurantelor.

 

Efectele nevăzute

Faptul că foarte multe businessuri au fost nevoite să se închidă, ceea ce a avut un impact negativ asupra tuturor companiilor care colaborau cu acestea. Pandemia n-a dus doar la închiderea restaurantelor, ci a influențat modul în care se desfășoară businessurile conexe.

 

Planul de rezervă

Noi, la PepsiCo, avem întotdeauna un plan de rezervă pentru toate situațiile, însă pandemia a venit cu un plus de necunoscut. A fost un eveniment fără precedent pentru noi, pe care l-am analizat, ne-am sfătuit la nivel de grup și am identificat soluții care se pot aplica local și care să minimizeze efectele pandemiei.

O mare parte din activitățile de marketing s-au mutat online, pe diverse tipuri de platforme, tendință care se regăsește și în ultimele cifre care arată că mai mult de 8% din vânzările globale din FMCG se vor derula online, față de 6.5% în 2020.

În același timp, am încercat să sprijinim și mai mult comunitatea, prin donarea de produse și bani, susținerea unor cauze legate de contextul actual. În acest sens, am susținut comunitățile afectate de criza COVID-19 prin donații în valoare totală de 450.000 de dolari. Șapte organizații non-guvernamentale din România, care derulau proiecte umanitare, au beneficiat de aceste fonduri și produse.

 

Contextul pieței în 2021 vs 2019

Deși creșterea înregistrată pe piața de FMCG în 2019 n-a fost una importantă, 2020 a adus o creștere valorică de 11% pentru piața bunurilor de larg consum, o performanță net superioară anilor precedenți, care se simte și în 2021. În continuare, specialiștii de pe piață sunt precauți în a emite prognoze optimiste, însă se observă o tendință de creștere în acest domeniu.

Totodată, se pune tot mai mult accentul pe sustenabilitate, trasabilitate și produse locale, ceea ce a dus la integrarea acestor elemente în fiecare aspect al unui business de la produse până la proprii angajați. Ne-am propus să ne continuăm planurile stabilite înainte de startul pandemiei și să lucrăm la dezvoltarea proiectelor sustenabile, introducând ambalajele 100% reciclate pentru toate produsele din portofoliul PepsiCo. În august 2020 am introdus rPET-urile pentru Lipton Ice Tea, urmând să continuăm cu Pepsi și Mirinda anul acesta. De asemenea, ne dorim să ajutăm România să atingă țintele legate de reciclare, stabilite de UE pentru 2025 și 2029, una dintre provocările întâmpinate de societatea românească în acest moment. Totodată, lucrăm permanent la îmbunătățirea capacității de producție, a serviciilor de logistică și a modului de ambalare a produselor noastre, pentru ca produsele noastre să ajungă cât mai repede pe rafturi și către consumatorii PepsiCo.

PepsiCo accelerează investițiile în sustenabilitate și mediu, confirmat și de anunțul recent  prin care compania se angajează să reducă emisiile de gaze cu efect de sera cu 40% până în 2030, iar până în 2040 acestea să fie eliminate complet de pe întregul sau lanț valoric.

 

Accelerarea digitalizării

La nivel de comunicare și promovare, eram deja cu un pas în migrarea campaniilor în această direcție, către digital, astfel că, pur și simplu, am turat motoarele și am accelerat anumite procese, pentru a ne intensifica prezența în mediul online. Am identificat oportunități de comunicare cu consumatorul nostru pe toate produsele PepsiCo și le-am propus noi motive de întâlnire, oferindu-le fie camere virtuale în Clubhouse unde să vorbească despre pasiunile lor, fie produse cu arome noi sau cu rețete îmbunătățite, pentru o experiență completă acasă sau în deplasare. 

 

Oportunități și riscuri

Oportunitățile constau în multitudinea de platforme și canale noi prin care putem comunica acum cu consumatorul nostru și deschiderea care există acum pentru noi experiențe de consum. Desigur că acum vorbim de un consumator extrem de specializat, de atent la orice detaliu, mai pretențios, care își dorește produse autentice, sustenabile și de calitate.

 

Strategia de comunicare pentru 2021

Să fim în continuare alături de consumatori, de comunitatea din care facem parte și să lucrăm permanent la creșterea businessului într-un mod responsabil și sustenabil. În acest sens, pregătim noi experiențe pentru aceștia, sprijinirea unor proiecte diferite de CSR, față de 2020, și investiții ample în creșterea capacității de producție și extinderea fabricilor din România.

Antreprenorii din HORECA sunt chemați în HORA. Pentru că e nevoie de crearea unui ecosistem solid ca domeniul acesta să își revină, de relații solide între actori economici din diferite ramuri de activitate și de parteneriate oneste, pentru o industrie mai sănătoasă. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related