Celula de Artă și Wood Be Nice lansează revista de artă SVAYA pe 3 iulie, în București

Celula de Artă și Wood Be Nice lansează revista de artă SVAYA pe 3 iulie, în București

Pe 3 iulie, de la ora 17:00, galeria neconvențională Celula de Artă, împreună cu atelierul de creație  Wood Be Nice, organizează la Modul Cărturești (str. Academiei, nr. 18 – 20, București) lansarea numărului 6 al revistei ucrainene de artă SVAYA. Lansarea este deschisă publicului, cu un număr limitat de locuri și va fi urmată de un vernisaj  unde va fi expus numărul 6 al SVAYA, alături de un meet & greet cu reprezentanții SVAYA și o parte din artiștii implicați în proiect, în locatia galeriei Celula de Arta din București, B-dul Carol nr. 53.

Povestea SVAYA a început în 2009, când scriitorii Nataly Virvitskaya și Roman Stadnyk, alături de designerul Olga Polyak (Olgastyle), au decis să creeze un ziar dedicat artei.

Numele “SVAYA” a fost ales ca un cuvânt codat, cunoscut doar pentru locuitorii orașului Cernăuți: un vechi prieten comun îl folosea ca semnal de alarmă când se pierdea la munte prin păduri iar metafora fost păstrată pentru metoda prin care se caută colaboratori pentru ziar. 

Primele cinci numere ale revistei au avut diverse forme de prezentare, de la ziar clasic la colecție de afișe și almanah printat manual cu tehnica linogravurii.

 

Un manifest colectiv al artiștilor despre perioada pandemică, fără o formă sau o structură fixă

Al șaselea număr este o nouă etapă a zinului și reprezintă ieșirea lui din existența sa ca publicație tipărită și transformarea sa ca ziar subcultural, dintr-un „gazernal” hibrid și o revistă de artă reprodusă manual într-un obiect sintetizat fără un format stabil și o identitate vizuală.

Tema SVAYA #6 - „Gol” a fost aleasă în mod colectiv, prin vot anonim. Conceptul și denumirea corespunzătoare, „Memoria fragments”, s-au format organic, în timpul procesării materialului primit, reflecțiilor de carantină și regândirii experienței proprii din ultimii ani.

Diferența principală intre SVAYA #6 si numerele anterioare este nu există restricții în ceea ce privește suporturile media care pot fi folosite pentru a crea pagini.

Acest lucru se aplică nu numai metodelor de replicare (linogravură, manuscris, imprimare digitală, serigrafie, fotografie, cianotipie etc.) dar și însuși conceptul de pagină devine condițional, putând fi nu numai un obiect material inclus fizic în număr, ci o referință la un alt obiect / proces / fenomen etc., prezentat în orice formă.

„Golul” s-a concretizat ca o cutie de memorie: o cutie de amintiri umplute cu obiecte aparent fără legătură a căror valoare este determinată de context. Integritatea componentelor ediției nu este stabilită, fragmentele au potențialul de a deveni baza unei expoziții personale, în cadrul căreia proprietarii pot compune în mod arbitrar elementele. În plus, în dimensiunea individuală, conținutul numărului nu este definitiv: poate fi completat de propriile artefacte. În acest fel, crearea „Memoria fragments” pe termen lung devine un proces nesfârșit, care poate implica orice persoană care a interacționat cu zinul.

 

“Ador flexibilitatea, incertitudinea. Oferă libertatea imposibilă. Niciun alt proiect nu a fost așa pentru mine. Pot începe cu o viziune la început și pot termina cu o poveste total diferită. Pot să-mi urmez instinctele și să mă răzgândesc pe drum, nu datorez nimic nimănui. Este ca o bucată de lut pe care o poți transforma în orice îți dictează instinctul. Poate fi un lucru normal pentru artele plastice, dar în design grafic forma urmează funcției. Și nu îmi doresc nicio funcție. Iată deci cea mai puternică conexiune dada și motivul pentru care este atât de greu să definești ce este acest zine.”, povestește Olga Polyak, fondator SVAYA.

 

“Îmi imaginez că, la un moment dat, SVAYA s-ar putea transforma în orice. Există o direcție digitală: un blog online sau o galerie de realitate virtuală. Și o direcție manuală non digitală: sculptată în stânci sau pe copaci în pădure sau un grafitti pe ziduri din oraș. Dar acestea sunt extreme, poate fi, de asemenea, o carte clasică, un disc, un podcast sau un documentar ... literalmente orice.”, mai spune ea.

 

Artiștii participanți la SVAYA #6 sunt:

Ucraina (26 artiști): Michail Mordan, Roman Stepanov, Jol Tai, Olgastyle, Viktoria Makogonchiuk, Olenka Petryshak, Iryna Birstiuk, Olexandra Skrypnyk, Iryna Slepeniuk, Nataly Vitvitskaya, Kirill Pankratov, Pockets, Ilie Sturko, Alexander Sushinsky, Roman Stadnyk, Irina Turchinenko, VoeOne, Vesta Tattoo, Emma Antoniuk, Evghenia Gritsku, Anton Makarov, Maria Agisyan, K Ra, Serhii Akhremenko, Anna Tarovetska. O.B.

Germania (4 artiști): Daniel Magner, Jaroslav Kusch, Jaroslav Kusch, Corrina Gerhards

Romania (11 artiști): Daniel Loagăr, Sabina Suru, Maria Ivan Gurzu, Schoppelcut, IRLO, Andrei Cornea, Alex Manea, Ionut Crava, Jumătatea Plină, Alexandru Răduță, Cora Manole.

Numărul 6 din SVAYA este primul cu o lansare în afara orașului de origine, Cernăuți, având lansări simultane în Ucraina și România.

La evenimentul de pe 3 iulie, de la Cărturești Modul, vor povesti Daniel Loagăr (fondator Celula de Artă), despre colaborarea Celulei de Artă și a artiștilor din România cu SVAYA Olga Polyak (fondator SVAYA), despre istoricul și manifestul SVAYA ca și proiect, Octav Avramescu (antropolog) despre fenomenul Zine ca forma de protest/artă/manifest  și își vor prezenta lucrările cu care au participat la SVAYA #6 artiștii Jumătatea Plină, Alex Manea, Cora Manole și Andrei Cornea iar colectivul din Ucraina va transmite live un fragment din lansarea simultană.

Parteneri media: Radio România Cultural, Spotmedia, IQads, Revista Atelierul, Igloo, The Institute, Zeppelin, Modernism, PRwave, Bookblog, 4arte, Iqool, Goingout, Bucharest Guide, Pro București, Munteanu, SMARK.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related